محتوای سئو شده چیست؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه دیده شدن در فضای آنلاین به چیزی بیش از داشتن یک وب سایت نیاز دارد. برای بسیاری از مشاغل، کلید دیده شدن آنلاین تولید «محتوای سئو شده» یا محتوای مفید با کیفیت بالا است. اما چه چیزی این محتوا را مفید می‌کند؟ «محتوای سئو شده» به چه معناست؟ در این مقاله از تکنویک به این

محتوای سئو شده چیست؟
زمان مطالعه: 10 دقیقه

دیده شدن در فضای آنلاین به چیزی بیش از داشتن یک وب سایت نیاز دارد. برای بسیاری از مشاغل، کلید دیده شدن آنلاین تولید «محتوای سئو شده» یا محتوای مفید با کیفیت بالا است. اما چه چیزی این محتوا را مفید می‌کند؟ «محتوای سئو شده» به چه معناست؟

در این مقاله از تکنویک به این می‌پردازیم که چه نوع محتوایی برای رشد دیجیتال مورد نیاز است و چه چیزی برای موفقیت با جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی لازم است. همراه ما باشید.

منظور از محتوای سئو شده چیست؟

اصطلاح «محتوای سئو شده» ممکن است با خود رگه‌هایی از شیوه‌های دستکاری یا مطالب با کیفیت پایین را به همراه داشته باشد که صرفاً برای موتورهای جستجو نوشته شده است و نه خوانندگان انسانی. اما نوشتار بهینه شده برای جستجو کیفیت بالایی دارد و هم با خوانندگان انسانی و هم موتورهای جستجو ارتباط برقرار می‌کند.

در اینجا وقتی از اصطلاح محتوای سئو شده استفاده می‌کنیم، به محتوایی اشاره داریم که الزامات گوگل را برای محتوای مفید، قابل ‌اعتماد و در اولویت مردم برآورده می‌کند. تولید محتوایی که با این استانداردها مطابقت داشته باشد شاید کاری دشوار به نظر برسد، اما زمانی که اصول اولیه را درک کردید همه چیز تمام است!

به طور کلی هر محتوایی که کسب‌وکار شما تولید می‌کند باید ارزش واقعی، اصالت و ارتباط را برای مخاطبان مورد نظر خود در اولویت قرار دهد. اگر مقاله شما با این استانداردها مطابقت ندارد پس چرا اصلاً منتشرش کنید؟ منابع واقعاً مفید به طور طبیعی هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود.

محتوای مفید چیست؟

الفبای سئو چیست؟

برای درک کامل اینکه چگونه کسب و کار شما می‌تواند از وبلاگ بهره خوبی ببرد، ابتدا باید بیشتر در مورد بهینه سازی موتور جستجو (سئو) بدانید. اکنون بیایید نگاهی به اصول اولیه بیندازیم:

  • تعریف سئو: سئو شامل تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و بهترین روش‌ها با هدف بهبود دیده شدن وب ‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است و در نتیجه ترافیک ارگانیک (غیر پولی) را به سمت شما می‌کشاند.
  • موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند: ربات‌های موتور جستجو در وب می‌خزند و صفحات محتوا را ایندکس می‌کنند. سپس الگوریتم‌ها این صفحات را با در نظر گرفتن عواملی مانند کیفیت و ارتباط رتبه بندی می‌کنند.
  • عناصر درون صفحه: سئوی داخلی بر عناصر درون وب سایت شما تمرکز دارد. ساختار سایت، تگ‌های عنوان بهینه شده، فایل‌های کوچک شده، صفحات به درستی ساخته شده، متن جایگزین تصویر و موارد دیگر همگی در بهبود دیده شدن نقش دارند.
  • سئوی خارجی: سئوی خارجی می‌تواند جایگاه شما را در اکوسیستم دیجیتال تقویت کند. به دنبال فرصت‌های روابط عمومی دیجیتال باشید، همکاری‌های واقعی را گسترش دهید و محتوا را از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی تقویت کنید تا دسترسی و قدرت خود را بهبود بخشید.
  • اهمیت تحقیق کلمات کلیدی: محتوای موثر در برآوردن هدف کاربر منعکس می‌شود که به نوبه خود ریشه در تحقیق کلمات کلیدی دارد. این مرحله تضمین می‌کند که محتوا با درخواست‌های کاربر در دنیای واقعی مطابقت دارد و نیازهای اطلاعاتی واقعی را برآورده می‌کند.
محتوای سئو شده چیست؟

نکته‌ای در مورد کلمات کلیدی!

متاسفانه به دلیل وجود کاربران بی‌تجربه، ابزارهای سئو فرهنگ سوء استفاده از کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد را پرورش داده‌اند. بسیاری از مبتدیان تفاوت‌های ظریف سئو را درک نمی‌کنند، در نتیجه نوشتاری که از تعداد بیش از حد کلمات کلیدی استفاده می‌کند یا کاملاً هدف کاربر را نادیده می‌گیرد، به وفور دیده می‌شود.

اکنون اینترنت مملو از محتوایی است که الگوریتم‌های موتورهای جستجو را بر تعامل و رضایت واقعی کاربر اولویت می‌دهد. با این حال، دانستن نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی زمانی که مفهوم «اول انسان» را درک می‌کنید می‌تواند ارزشمند باشد. هدف کلمات کلیدی را شناسایی کنید و به صورت استراتژیک محتوا را برای مطابقت با هدف جستار تولید کنید.

مبانی اولیه محتوای سئو شده کدامند؟

فراتر از کلمات کلیدی محتوا باید هدف کاربر را در اولویت قرار دهد، ارزش واقعی را ارائه داده و با معیارهای موتور جستجو برای کیفیت و ارتباط هماهنگ باشد. از مقالات آموزنده گرفته تا فیلم‌های و اینفوگرافیک‌های مفید، هر محتوایی باید نیازهای خاص کاربر را برآورده کند.

  • ارتباط با مخاطب هدف: محتوای شما باید به سؤالات، نگرانی‌ها یا نیازهای مخاطب مورد نظر شما پاسخ دهد. به طور کلی همه انواع بازاریابی دیجیتال با درک مخاطب شروع می‌شود.
  • اقتدار و قابل اعتماد بودن: اعتماد مانند یک ارز در فضای دیجیتال است. از صحت محتوا اطمینان حاصل کنید، به منابع معتبر استناد کرده و رویکردی ثابت و مبتنی بر واقعیت را حفظ کنید.
  • تجربه کاربر و خوانایی: محتوا باید ساختار منطقی داشته باشد، عاری از اصطلاحات تخصصی باشد و خواندن را آسان کند. ویژگی‌هایی مانند URL های تمیز، بولت پوینت، پاراگراف‌های کوتاه و عنوان‌های فرعی خوانایی را افزایش می‌دهند.
  • تازگی و به روز رسانی محتوا: به روز نگه داشتن محتوا نشان دهنده ارتباط آن با موتورهای جستجو است. علاوه بر این، کاربران برای اطلاعات به‌روز ارزش قائل هستند و اهمیت بررسی‌ها و ویرایش‌های منظم محتوا را تقویت می‌کنند.

راهنمای جامع محتوای سئو شده 2024

محتوای سئو شده چیست؟

مقدم بودن کیفیت بر کمیت

تولید محتوا فقط برای تولید محتوا – یا صرفاً برای جذب ترافیک موتورهای جستجو – در نهایت اقدامات بازاریابی شما را از مسیر خارج می‌کند. محتوای بدون ارزش بی‌معنی است. شما باید محتوای مفیدی تولید کنید که ارزش واقعی را به کاربران شما ارائه دهد.

محتوای سطحی یا کم ارزش معمولاً دارای نرخ پرش بالایی است و می‌تواند توسط موتورهای جستجو جریمه شود. اگر یک صفحه ارزش کمی ارائه دهد، احتمالاً محتوای سطحی در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید، «محتوای سطحی» به تعداد کلمات اشاره ندارد و این یک تصور اشتباه رایج است.

بارها و بارها دیده‌ایم که رویکرد محتوای «کوچک اما قدرتمند» تمام چیزی است که برای بسیاری از کسب‌وکارهای B2B برای جذب مخاطبان هدف خاص خود لازم داریم.

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟

مرحله اول: یک موضوع انتخاب کنید

اولین قدم شما این است که یک موضوع برای محتوای خود انتخاب کنید. بهتر است موضوعی را پوشش دهید که مشتری هدف شما به آن اهمیت می‌دهد.

در ادامه 3 راه سریع برای یافتن ایده‌های محتوا و ارائه موضوعات عالی به شما معرفی می‌کنیم:

  • Reddit: به ساب ردیت‌های فعال بروید، جایی که مخاطبان هدف شما معمولاً در آن شرکت کنند و به دنبال موضوعاتی باشید که بارها و بارها مطرح شده‌اند. اینها می‌توانند موضوعاتی عالی برای پوشش دادن در یک پست وبلاگ یا ویدیو باشند.
  • وبلاگ‌های رقیب: به پست‌های وبلاگ محبوب، ویدیوها و اینفوگرافیک‌های رقبای خود نگاهی بیندازید. چه وجه مشترکی با هم دارند؟ چه چیزی را می‌توانید تقلید کنید (یا بهبود بخشید)؟
  • پرسوناها: پرسوناها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید مشتری هدف شما زمانی که به دنبال محصول یا خدمات شما نیستند، چه نوع محتوایی را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند.

مثال زیر را ببینید:

مثال برای پرسونا

مرحله دوم: یک کلمه کلیدی پیدا کنید

اکنون زمان آن رسیده که یک کلمه کلیدی برای محتوای خود پیدا کنید. بهتر است بدانید تحقیق کلمات کلیدی یک موضوع بزرگ است. بنابراین شما را به مقاله‌ای دیگر ارجاع می‌دهیم.

با این حال در اینجا می‌توانیم تعداد انگشت شماری از تکنیک‌های تحقیق سریع کلمات کلیدی را به شما ارائه دهیم که در حال حاضر عملکرد بسیار خوبی دارند.

ابتدا از Google Suggest برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

سرچ کلمه هزینه سئو در گوگل

نکته جالب در مورد این تکنیک این است که می‌توانید کلمات کلیدی را ببینید که مردم در حال حاضر آنها را جستجو می‌کنند. یعنی این شرایط (هنوز) فوق‌العاده رقابتی نیستند.

دوم، از Ubersuggest استفاده کنید.

این ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بدانید ماهانه چند نفر آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند.

صفحه سایت Ubersuggest

سوم، چند کلمه و عبارت مختلف را در AnswerThePublic بررسی کنید.

برخلاف بسیاری از ابزارهای دیگر کلمات کلیدی، AnswerThePublic 100 درصد روی سؤالات تمرکز می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید محتوایی سئو شده پیرامون کلمات کلیدی سوال (مانند: «چرا بازاریابی محتوا مهم است؟» تولید کنید، این ابزار یک معدن طلا است!

به عنوان آخرین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی اکستنشن ahref را پیشنهاد می‌کنیم. اکستنشن Ahrefs برای گوگل کروم ابزاری کاربردی در سئو است که به کاربران کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب و پیشنهادی را شناسایی کنند.

اکستنشن ahref

مرحله سوم: محتوای جامع بنویسید

یک راز کوچک در مورد محتوای سئو شده وجود دارد:

اگر می‌خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بگیرد باید عالی باشد. به عبارت دیگر:

«محتوای با کیفیت» کافی نیست. محتوای شما باید بهترین نتیجه برای یک جستجوی معین باشد وگرنه رتبه‌بندی نمی‌شود. در واقع محتوای شگفت انگیز کلید موفقیت سئو است.

اما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ با نوشتن مطالب جامع!

به عبارت دیگر: محتوایی را منتشر کنید که به کسی که در جستجوی یک کلمه کلیدی است هر آنچه را که نیاز دارد می‌دهد.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، محتوای جامع بسیار طولانی‌تر از یک پست 400 کلمه‌ای است.

در واقع، مطالعه سیگنال‌های رتبه بندی گوگل نشان داده که 10 نتیجه برتر برای اکثر کلمات کلیدی به طور متوسط ​​1447 کلمه هستند:

نمودار رتبه بندی گوگل برای تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا

اما چرا محتوای طولانی رتبه بهتری می‌گیرد؟

محتوای طولانی‌تر به گوگل کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع آن صفحه وب ارائه کند. این باعث می‌شود آنها مطمئن شوند که صفحه شما یک نتیجه مرتبط برای آن کلمه کلیدی است.

همانطور که قبلاً گفتیم مقالات طولانی می‌توانند بسیار بیشتر از یک پست وبلاگ 300 کلمه‌ای در یک موضوع را پوشش دهند. این بدان معنی است که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سؤالات جستجوگران پاسخ می‌دهند.

همچنین محتوای طولانی نسبت به محتوای سطحی تمایل بیشتری به جذب لینک‌ها و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی دارد.

پس نوشتن محتوای طولانی می‌تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد.

مرحله چهارم: بهینه سازی محتوا برای کاربران

اکنون که محتوا را نوشته‌اید، زمان بهینه سازی آن برای کاربران فرا رسیده است. شما باید محتوای خود را برای مصرف بسیار آسان کنید. زیرا واقعیت این است که:

اگر خواندن و درک مطالب شما آسان نباشد، رتبه‌ای در موتورهای جستجو نمی‌گیرد. (حتی اگر سئوی داخلی شما عالی باشد.)

این به این دلیل است که گوگل اکنون از «سیگنال‌های تجربه کاربر» (علاوه بر سیگنال‌های رتبه ‌بندی معمولی مانند بک لینک‌ها) استفاده می‌کند تا بفهمد کدام نتایج شایسته رتبه اول در SERP هستند.

بنابراین اگر مردم محتوای شما را دوست داشته باشند، رتبه آن نیز افزایش می‌یابد.

نمایش نتایج گوگل برای سرچ کلمه کلیدی

در ادامه به چند نکته برای نوشتن محتوای سئو شده اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای اطمینان از اینکه محتوای شما کاربران و موتورهای جستجو را راضی می‌کند، استفاده کنید.

ابتدا چند جمله اول محتوای خود را واقعاً کوتاه کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مردم ترجیح می‌دهند جملات کوتاه بخوانند. خوانندگان همچنین بلوک‌های متنی گسترده‌ای را که از یک انتهای صفحه به انتهای دیگر پخش می‌شوند، دوست ندارند.

به همین دلیل است که باید چند جمله اول هر مقاله و صفحه فرود در سایت خود را فوق‌العاده کوتاه کنید. همچنین، آن 5 تا 10 جمله اول را بین حاشیه‌های بزرگ پخش کنید تا چشم افراد مجبور نباشد تا آنجا به جلو و عقب بچرخد.

همچنین توصیه می‌کنیم چند رسانه‌ای‌های زیادی به محتوای خود اضافه کنید.

از ویدئو، صدا، نمودار، رسانه‌های تعاملی، آزمون، بازی و اینفوگرافیک استفاده کنید. وقتی چندرسانه‌ای باکیفیت در محتوای خود داشته باشید، بخش بزرگی از افرادی را که به سایت شما در گوگل می‌آیند راضی می‌کنید.

افرادی که ویدیوها را دوست دارند می‌نشینند و ویدیوی یوتیوب شما را تماشا می‌کنند.

افرادی که دوست دارند مطلب بخوانند، پست وبلاگ شما را مرور می‌کنند.

و افراد علاقه مند به صوت، هدفون خود را در گوش قرار داده و به پادکست شما گوش می‌دهند.

در واقع یک سند دستورالعمل‌های کیفیت گوگل به بازبینی‌کنندگان گفته که صفحاتی با «محتوای تکمیلی» (به شکل ماشین‌حساب، فایل دانلودی و نمودار) کیفیت بالاتری نسبت به صفحات متنی دارند.

به طور خلاصه باید گفت استفاده از چندرسانه‌ای ارزش تلاش بیشتری را دارد. و نکته آخر اینکه از زیرعنوان های تگ H برای جداسازی محتوای خود استفاده کنید. این به خصوص برای محتوای طولانی مهم است.

یک قانون سرانگشتی خوب که توصیه می‌کنیم این است که برای هر 200 کلمه محتوا حداقل یک عنوان فرعی قرار دهید.

به عنوان مثال عکس زیر را ببینید:

اسکرین شات از یکی از مقالات تکنویک

مرحله ششم: محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اکنون وقت آن رسیده است که محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. نحوه تبلیغ شما بستگی زیادی به جایگاه شما دارد. به عنوان مثال:

اگر وبلاگ آشپزی دارید، باید روی پینترست یا اینستاگرام تمرکز کنید.

اما اگر در فضای بازاریابی دیجیتال هستید، پلتفرمی مانند توییتر منطقی‌تر است.

مرحله هفتم: لینک سازی کنید

شکی نیست که لینک سازی اهمیت بسیاری دارد.

در واقع یک مطالعه فاکتورهای رتبه‌ بندی موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۹ نشان داد که لینک‌ها همچنان برای رتبه ‌بندی بالا در گوگل «بسیار مهم» هستند.

پس آن را بسیار جدی بگیرید!

نمودار اهمیت لینک سازی

مرحله هشتم: نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

آخرین مرحله این است که ببینید محتوای شما چه عملکردی دارد.

برای انجام این کار، توصیه می‌کنیم رتبه بندی صفحه خود را در موتورهای جستجو دنبال کنید:

محتوای سئو شده چیست؟

و ترافیک ارگانیک (با استفاده از Google Analytics):

نمایش ورودی ها از گوگل آنالیتیکس

همچنین می‌توانید به «ایمپرشن‌ها» در سرچ کنسول نگاهی بیندازید:

محتوای سئو شده چیست؟

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که سئو فرایندی زمانبر است.

حتی اگر دقیقاً این مراحل را دنبال کنید، باز هم ممکن است 4-3 ماه طول بکشد تا سئو شروع به نتیجه دادن کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که یک محتوای جدید روز بعد در گوگل رتبه بگیرد.!

سخن آخر

در عصر اضافه بار اطلاعات، موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا کاربران را به سایت‌های مرتبط و قابل اعتماد هدایت کنند. همانطور که موتورهای جستجو و ابزارهای هوش مصنوعی تکامل می‌یابند، کسب‌وکارهایی که استراتژی‌های محتوایی خود را نیز تکامل می‌دهند در خط مقدم باقی خواهند ماند. پس درک اهمیت محتوای سئو شده و به کارگیری آن برای هر دیجیتال مارکتری حیاتی است.

با حفظ تعهد مداوم به محتوای باکیفیت و تمرکز بر کاربر، کسب و کار شما می‌تواند به موفقیت آنلاین پایدار دست یابد. ممنونیم از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

شما عزیزان می‌توانید برای بهره گیری از خدمات تولید محتوا و سئوی تکنویک از سایت ما بازدید کنید یا با مشاوران ما تماس بگیرید. همچنین در این صفحه می‌توانید جزئیات بیشتری از خدمات سئو ما را مشاهده کنید.

منابع:

تیم تحقیق و ترجمه تکنویک

وبسایت backlinko

وبسایت collaborada

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *