معرفی ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

زمان مطالعه: 9 دقیقه در چند سال گذشته صحبت‌های زیادی پیرامون هوش مصنوعی وجود داشته است. یکی از زمینه‌هایی که هوش مصنوعی به آن ورود کرده، حوزه تولید محتوا است. برای بازاریابان دیجیتال و تولید کنندگان محتوا که به دنبال کار هوشمندانه هستند، تعداد زیادی ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی مفید برای سهولت کار و تولید ایده وجود

معرفی ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی
زمان مطالعه: 9 دقیقه

در چند سال گذشته صحبت‌های زیادی پیرامون هوش مصنوعی وجود داشته است. یکی از زمینه‌هایی که هوش مصنوعی به آن ورود کرده، حوزه تولید محتوا است. برای بازاریابان دیجیتال و تولید کنندگان محتوا که به دنبال کار هوشمندانه هستند، تعداد زیادی ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی مفید برای سهولت کار و تولید ایده وجود دارد.

بیش از 75 درصد از بازاریابان اعتراف می‌کنند که تا حدی از ابزارهای هوش مصنوعی بهره می‌گیرند. همچنین حدود 19٪ از مشاغل از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. حتی اگر هنوز در مورد اثربخشی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مطمئن نیستید، اگر می‌خواهید مزیت رقابتی خود را حفظ کنید، باید به طور جدی به فکر استفاده از آنها بیافتید.

برای بهره مندی از مزایای کامل هوش مصنوعی، باید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. در این مقاله از تکنویک، چندین ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

مزایای استفاده از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی چیست؟

آیا به هوش مصنوعی شک دارید؟ در ادامه تنها به برخی از دلایلی اشاره می‌کنیم که چرا باید ابزارهای هوش مصنوعی را جزء اصلی برنامه ریزی و تولید محتوای خود قرار دهید.

  • صرفه جویی در زمان

به دنبال تکمیل سریع‌تر محتوا به صورت آنلاین هستید؟ طبق یک نظرسنجی، یک پست وبلاگ معمولی 500 کلمه‌ای حدود 4 ساعت طول می‌کشد تا تمام شود. این حتی شامل گردآوری یک جلسه توجیهی، تصحیح پیش‌نویس اول و انتظار برای تکمیل درخواست‌های تجدید نظر را هم شامل نمی‌شود. با یک ابزار تولید محتوا، می‌توانید این روند را به طور قابل توجهی ساده و تسریع کنید.

  • افزایش کارایی و بهره وری

فرقی ندارد محتوای نوشتاری خود را برون سپاری می‌کنید یا خودتان و تیم‌تان انجام می‌دهید، یک تولید کننده تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند بهره وری شما را افزایش دهد. این ابزارهای قدرتمند ایده پردازی وبلاگ را به سرعت انجام می‌دهند و پست‎های شبکه‌های اجتماعی و CTA های قانع کننده را می‌توان در چند ثانیه تولید کرد.

  • صرفه جویی در هزینه

به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید؟ برون سپاری محتوا به فریلنسرها نسبتاً ارزان است. با این حال می‌توانید از ابزارهای دستیار نوشتن هوش مصنوعی برای کنترل خروجی‌های خود استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند به اصلاح فرآیند ایده پردازی و توجیه کمک کنند. از طرف دیگر، می‌توانید از پتانسیل هوش مصنوعی برای تولید محتوا برای کاهش فشار بر تیم‌های داخلی استفاده کنید.

  • مقیاس پذیری

اگر می‌خواهید محتوا را در یک مقیاس معین تولید و توزیع کنید، باید مقدار قابل توجهی از زمان و پول را سرمایه گذاری کنید. اما می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندها برای رویکردی کارآمدتر جهت تولید محتوا بهره بگیرید.

  • بهبود عملکرد سئو

اگر در ابتدای کار خود هستید و محدودیت بودجه برای استخدام سئوکار هستید، با ابزارهای هوش مصنوعی مناسبی که در اختیار دارید می‌توانید خودتان تحقیقات جامع کلمات کلیدی را انجام دهید و در چند ثانیه به اطلاعات بهینه سازی دسترسی پیدا کنید. به دنبال ترندهای کلیدواژه باشید، ایده‌های محتوایی تازه و رقابتی ایجاد کنید و با عناصر موجود در صفحه بازی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما تا آنجا که ممکن است بهینه شده است.

سئو چیست؟

  • افزایش کیفیت محتوا

اگر چه ابزارهای فعلی تولید محتوای هوش مصنوعی برای تولید خروجی با کیفیت به کمک انسان نیاز دارند، اما همچنان بسیار کارآمدتر می‌شوند. یکی از راه‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی به کیفیت کمک می‌کنند، ارائه نتایج ثابت است. با اینکه لحن و زمینه اغلب به کمی دقت و تغییر نیاز دارد، زمان صرفه جویی شده در تولید محتوا از ابتدا می‌تواند در مرحله ویرایش بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه برای سایت‌تان تولید محتوا کنید!

10 ابزار برتر تولید محتوای هوش مصنوعی

به دنبال استفاده از قدرت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هستید؟ در ادامه 10 مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را که می‌توانید از آنها به خوبی استفاده کنید، بررسی می‌کنیم.

  1. ChatGPT

ChatGPT این روزها معمولاً نیازی به معرفی ندارد و تقریباً به خودی خود مترادف با «تولید محتوای هوش مصنوعی» است. ChatGPT یک ربات چت پردازش زبان طبیعی (NLP) است که می‌تواند مکالمات و محتوایی به سبک انسانی، مانند پست‌های شبکه‌های اجتماعی، مقالات وبلاگ و موارد دیگر را درک و تولید کند.

با آپدیت جدید ChatGPT و انتشار نسخه 4.0، وحشت گسترده‌ای میان نویسندگان و بازاریابان به عنوان چیزی که در نهایت همه ما را بیکار می‌کند، به وجود آمد. اما فراموش نکنید ChatGPT هنوز یک ماشین است و اگرچه در بسیاری از موارد مفید است، اما جایگزین توانایی واقعی انسان برای تفکر اصلی نخواهد شد. (البته امیدواریم!)

از ChatGPT برای موارد زیر استفاده کنید:

  • ایده پردازی و طوفان فکری
  • رئوس مطالب پست وبلاگ
  • ایده های پست شبکه‌ های اجتماعی

برای این موارد استفاده نکنید:

  • مقالات کامل
  • جزئیات واقعی/تاریخی دقیق (همیشه با منابع قابل تایید دوباره چک کنید!)
chatgpt
  1. Copy.ai: بهترین ابزار کپی‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی

اگر شما یک بازاریاب محتوا هستید که به دنبال ابزاری موثر برای تولید محتوای هوش مصنوعی می‌گردید، Copy.ai ارزش بررسی دارد. با اینکه این ابزار می‌تواند انواع متن را ایجاد کند، بهترین استفاده از آن برای تولید محتوای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی است. قابلیت پیشرفته پیش‌ نویس کنترل بیشتری بر محصول نهایی به شما می‌دهد، در حالی که ابزارهای مفید اشتراک ‌گذاری دانش، آن را انتخاب خوبی برای بازاریابانی می‌کند که به دنبال ارتباط با سایر کاربران هستند.

همه می‌توانند از این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی به صورت رایگان استفاده کنند، اگر چه طرح رایگان به 10 اعتبار در ماه محدود شده است. ارتقاء به یک حساب معمولی 49 دلار در ماه قیمت دارد، در حالی که قیمت گذاری سفارشی برای تیم‌های بزرگتر هم در دسترس است.

مزایا

  • داشبورد کاربر پسند
  • ابزار ساده تولید محتوا
  • انتخاب خوبی برای کسانی که به دنبال ابزار رایگان هوش مصنوعی هستند

معایب

  • اگر به دنبال تولید محتوای طولانی هستید، بهترین انتخاب نیست
  • برای باز کردن قفل اعتبارات نامحدود، باید حساب خود را ارتقا دهید
معرفی ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی
  1. ai: بهترین ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات وبلاگ

اگر به دنبال نوشتن سریع مقالات وبلاگ هستید، Jasper AI ابزار مناسبی است. این ابزار نوشتن محتوای هوش مصنوعی که برای کاربران شخصی و مشاغل به طور یکسان طراحی شده، دارای 50 قالب برای انتخاب است. می‌توانید از آن برای تولید توضیحات محصول برای فروشگاه‌های آنلاین یا ایجاد پست‌های عالی برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. افزودن الزامات توجیهی نسبتاً ساده است، در حالی که می‌توانید با مواردی مانند لحن هم بازی کنید تا مطمئن شوید محتوا با آن برند مطابقت دارد.

این ابزار رایگان نیست و برای تولیدکنندگان محتوا، قیمت از 39 دلار در ماه شروع می‌شود. تیم‌های بازاریابی همچنین می‌توانند با خرید یک بسته پیشرفته با همین قیمت، به ویژگی‌های اضافی دسترسی داشته باشند.

مزایا

  • طیف گسترده‌ای از قالب‌های محتوایی
  • ادغام با ابزارهای شخص ثالث مانند Grammarly
  • ایده آل برای ایده پردازی محتوا

معایب

  • قیمت بالا
  • برای استفاده خیلی گسترده بهترین نیست
  • دسترسی به پتانسیل ادغام‌های شخص ثالث برای شما هزینه خواهد داشت
Jasper.ai
  1. Canva: بهترین برای تولید تصویر با هوش مصنوعی

با Canva برای تولید تصاویر با کیفیت بالا نیازی به دانش کدنویسی پیشرفته ندارید. علاوه بر این، قابلیت‌های قدرتمند تولید تصویر به این معنی است که تنها با چند دستور اولیه، تصاویری باکیفیت تولید می‌کنید. شما می‌توانید نسبت ابعاد بازی را تغییر دهید و همچنین افکت‌های مختلفی را اعمال کنید تا تصاویر تولید شده شما ایده آل باشند.

می‌توانید به صورت رایگان از Canva استفاده کنید، اگرچه عملکرد محدود است. Canva Pro را می‌توان با قیمتی مناسب از سایت‌های واسطه ایرانی خریداری کرد و از قابلیت‌های آن لذت برد. فقط کافی است خرید اکانت Canva را در گوگل جستجو کنید!

مزایا

  • قیمت بسیار مناسب
  • برای هر درخواست چندین تصویر تولید می‌شود
  • می‌توانید تصاویر تولید شده را کمی تغییر دهید

معایب

  • ارتباط و کیفیت تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی متفاوت است
  • ادعاهای حق نسخه برداری بسته به کشوری که در آن مستقر هستید متفاوت است (البته در ایران با VPN به این ابزار دسترسی خواهید داشت)
Canva
  1. InVideo: بهترین برای تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

InVideo یک ابزار ویرایش ویدیو قدرتمند است که همه افراد از یوتیوبرها گرفته تا برندهایی که به دنبال تولید محتوا برای کانال‌های آنلاین هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر چه بسیاری از ابزارهای مشابه بسیار پیشرفته هستند، اما استفاده از InVideo ساده است. شما حتی برای شروع چندان به بارگذاری محتوا نیاز ندارید. بیش از هزار قالب آماده برای انتخاب وجود دارد و همچنین به کتابخانه‌های آنلاین مانند Shutterstock و Storyblock دسترسی خواهید داشت.

می‌توانید از InVideo به صورت رایگان استفاده کنید، اما هر محتوای تولید شده با یک واترمارک همراه خواهد بود. برای دسترسی کامل، باید 30 دلار در ماه پرداخت کنید. با این حال می‌توانید با پرداخت هزینه اشتراک سالانه، 50 درصد صرفه جویی کنید.

مزایا

  • دسترسی به یک کتابخانه عظیم تصویر و ویدیو
  • رابط کاربر پسند
  • قالب‌های آماده تولید ویدیو را سریع‌تر انجام می‌دهند

معایب

  • پروژه‌ها در قالبی که انتخاب می‌کنید قفل می‌شوند
  • برای اینترنت کم سرعت انتخاب خوبی نیست
  • رندر و خروجی گرفتن ویدیوها کمی طول می‌کشد
InVideo
  1. Synthesia: بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید ویدیوی آواتار

با Synthesia می‌توانید در مدت کوتاهی با هو مصنوعی ویدیو بسازید. این ابزار عمدتاً توسط بخش آموزش الکترونیکی با تمرکز بر ایجاد آواتارهای واقعی استفاده می‌شود؛ با این حال برای اهداف بازاریابی و فروش نیز مفید است. حتی می‌توانید محتوای صوتی را با پشتیبانی از بیش از 120 زبان بومی سازی کنید. این ابزار به ویژه برای تیم‌های خلاق قابلیت همکاری دارد.

شما می‌توانید با ماهیانه 30 دلار از Synthesia لذت ببرید. با این حال، کاربران سازمانی که به دنبال دسترسی تیمی هستند، باید یک درخواست قیمت سفارشی ارائه دهند.

مزایا

  • کیفیت ویدیو به طرز شگفت انگیزی خوب است
  • گزینه‌های شخصی سازی زیاد برای تولید محتوای سفارشی
  • ایده آل برای تولید محتوای ویدیویی کوتاه مانند تبلیغات

معایب

  • با طرح شخصی به بسیاری از ویژگی‌ها دسترسی ندارید
  • برای محتوای ویدیویی تولید شده به صورت حرفه‌ای چندان کاربردی ندارد
  • دسترسی ضعیف API پتانسیل این ابزار را محدود می‌کند
Synthesia
  1. Descript: بهترین ابزار هوش منصوعی برای ویرایش صوتی و تصویری

اگر ویرایش صوتی و تصویری را یک چالش می‌دانید، ابزارهای هوش مصنوعی Descript قطعاً ارزش بررسی دارند. این ابزار برای پادکست‌ها یا هر کسی که برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید می‌کند ایده‌آل است. این ابزار به شما امکان می‌دهد انواع ویرایش‌های رایج را برای فایل‌های ویدیویی و صوتی خود انجام دهید. می‌توانید سکوت را حذف کنید، کراس‌فید اضافه کنید، حالت‌های صوتی دیجیتال ایجاد کنید و خیلی موارد دیگر.

استفاده از Descript رایگان است. با این حال برنامه‌های پولی آن از 12 دلار در ماه شروع می‌شود. هرچه تعداد کاربران بیشتری را به یک حساب اضافه کرده و ساعات بیشتری را استفاده کنید، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

مزایا

  • ابزار دستی overdubbing شما را از دردسر ضبط مجدد نجات می‌دهد
  • ویژگی رونویسی پیشرفته واقعاً عالی است
  • ابزارهای ویرایش کاربر پسند آن را برای مبتدیان ایده آل می‌کند

معایب

  • ویژگی جدول زمانی بسیار محدود است
  • قدرت پردازش کم
Descript
  1. پادکاسل: بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش پادکست

Podcastle یک برنامه ضبط و ویرایش پادکست مبتنی بر هوش مصنوعی برای پادکست‌های صوتی و تصویری و یوتیوبرها است. هنگام انجام مصاحبه مجازی با حداکثر 10 نفر می‌توانید جریان‌های ویدیویی و صوتی ضبط کنید. ستاره واقعی نمایش، ویرایش صوتی با هوش مصنوعی Podcastle است که به طور خودکار سکوت را قطع می‌کند، محل کوتاه کردن کلیپ‌ها را نشان می‌دهد و به به حداقل رساندن نویز کمک می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهد که همه آهنگ‌ها در یک سطح صدا هستند.

اگر می‌خواهید یک پادکست راه‌اندازی کنید اما هرگز ویدیو یا صدا را در چیزی مانند Premiere Pro یا حتی iMovie ویرایش نکرده‌اید، Podcastle یک راه آسان برای شروع است.

از Podcastle برای موارد زیر استفاده کنید:

  • شروع یک پادکست جدید
  • ابزارهای ویرایش صوتی و تصویری آسان
  • شبیه سازی صدای هوش مصنوعی: محتوایی ایجاد کنید که همچنان شبیه شما باشد.

برای موارد زیر استفاده نکنید:

  • پلتفرم‌های متمرکز بر ویدیو مانند یوتیوب، که احتمالاً در آن افکت‌های ویدیویی بیشتری می‌خواهید.

ویراستاران باتجربه با برنامه‌هایی مانند Premiere Pro، DaVinci و دیگر راحت‌تر هستند.

پادکاسل
  1. Surfer SEO: بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوای سئو شده

اگر به دنبال ابزاری برای بهینه سازی محتوا و بهبود عملکرد جستجو هستید، Surfer SEO انتخاب خوبی است. این ابزار هوش مصنوعی دارای ویژگی‌های مفیدی است، از جمله ابزار تحلیل کلمه کلیدی و ویرایشگر محتوای کاربر پسند. پیشنهاداتی برای هدرها، تفکیک جامع کلمات کلیدی رقابتی، به‌ علاوه نکاتی در مورد نحوه دقیق‌تر کردن محتوای خود به گونه‌ای که از رقبای اصلی سئو شما برتری داشته باشد، دریافت خواهید کرد.

این ابزار قیمتی بسیار رقابتی دارد. هزینه یک حساب پایه 19 دلار در ماه است، در حالی که پیشرفته‌ترین نسخه آن 249 دلار در ماه به شما باز می‌گرداند.

مزایا

  • رابط ویرایش محتوای عالی
  • گزینه‌های سفارشی سازی انعطاف پذیر
  • ادغام با Google Docs، WordPress و غیره

معایب

  • پیشنهادات کلمات کلیدی همیشه قابل اعتماد نیستند
  • ابزار SERP Analyzer ابزار ساده‌ای برای استفاده نیست
Surfer SEO
  1. Murf: بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صدا

برای ایجاد صداهای انسانی برای محتوای ویدیویی خود به کمک نیاز دارید؟ مورف ابزار مناسب شماست. به سادگی یک متن را وارد کنید، صدای خود را انتخاب کنید و تمام! حتی می‌توانید با تأکید بر کلمات خاص و اضافه کردن مکث، به آن حالی دراماتیک‌تر هم بدهید. فیلم‌، تصویر و آهنگ نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

Murf برای استفاده افراد و کاربران تیمی رایگان است. شما می‌توانید با پرداخت 19 دلار در ماه به نسخه اصلی ابزار ارتقا دهید، اما یک حساب حرفه‌ای 26 دلار در ماه هزینه دارد. برای دسترسی سازمانی به همه ویژگی‌ها، باید 59 دلار در ماه بپردازید.

مزایا

  • تعداد زیاد صدا برای انتخاب
  • به کاربران اجازه می‌دهد لحن، زیر و بم و سرعت صحبت را تنظیم کنند
  • فیلترها و افکت‌های فراوان برای ویرایش‌های پیشرفته

معایب

  • فیلترهای صوتی نه چندان عالی
  • پتانسیل سفارشی سازی بسیار کم
  • گران قیمت
معرفی ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

سخن آخر

در این مطلب به معرفی تعدادی از ابزارهای کاربردی تولید محتوا با هوش مصنوعی پرداختیم. ابتدا از مزایای استفاده از این ابزارها گفتیم و سپس کاربرد هر یک را بررسی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

برای بهره گیری از خدمات دیجیتال مارکتینگ تکنویک می‌توانید از سایت ما بازدید کنید یا با مشاوران ما تماس بگیرید. شما را در این مسیر به خوبی راهنمایی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *