الگوریتم E-E-A-T چیست؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه در شرایطی که اطلاعات فراوان است اما همیشه قابل اعتماد نیست، موتورهای جستجو به عنوان دروازه‌بانی برای گستره وسیع محتوای آنلاین عمل می‌کنند. با وجود وب‌ سایت‌ها و مقالات بی‌شماری که برای دیده شدن رقابت می‌کنند، جدا کردن اطلاعات قابل اعتماد از محتوای غیرمفید بسیار مهم است. گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو، یک الگوریتم

الگوریتم E-E-A-T چیست؟
زمان مطالعه: 11 دقیقه

در شرایطی که اطلاعات فراوان است اما همیشه قابل اعتماد نیست، موتورهای جستجو به عنوان دروازه‌بانی برای گستره وسیع محتوای آنلاین عمل می‌کنند. با وجود وب‌ سایت‌ها و مقالات بی‌شماری که برای دیده شدن رقابت می‌کنند، جدا کردن اطلاعات قابل اعتماد از محتوای غیرمفید بسیار مهم است. گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو، یک الگوریتم قوی به نام EEAT یا Double EAT ایجاد کرده که مخفف عبارتExperience ،Expertise  ،Authoritativeness   و Trustworthiness است.

اما اهمیت EEAT چیست و چگونه بر سازندگان و مصرف کنندگان محتوای آنلاین تأثیر می‌گذارد؟ در این مقاله از تکنویک به آن می‌پردازیم. همراه ما باشید.

تاریخچه E-E-A-T

گوگل در 1 آگوست 2018 یک به‌روزرسانی اصلی برای الگوریتم خود ارائه کرد که در نهایت تأثیر زیادی در رتبه ‌بندی سایت‌ها از جمله بسیاری از برندهای برتر داشت. گلن گیب این تاثیر را در آن زمان مستند کرد.

هنگامی که آب‌ها از آسیاب افتاد، متخصصین سئو متوجه شدند یک تغییر معنی‌دار به سمت محتوایی است که تخصص، اقتدار و اعتماد بالاتری را نشان می‌دهد: که در آن زمان به آن E-A-T می‌گفتند.

E اضافی برای تجربه، در اواخر سال 2022 اضافه شد تا مفهوم «تخصص» را به طور کامل نشان دهد تا تجربه دست اول را شامل شود و مخفف E-E-A-T را تکمیل کند.

E-E-A-T چیست؟

اینترنت به یک کتابخانه مجازی دانش تبدیل شده که کاربران را قادر می‌سازد تقریباً برای هر موضوعی در عرض چند ثانیه به اطلاعات دسترسی داشته باشند. با این حال، این انبوه اطلاعات باعث ایجاد محتوای نادرست، گمراه کننده و حتی مخرب نیز شده است. گوگل با شناخت این چالش‌ها، الگوریتم EEAT را برای ارزیابی بهتر کیفیت و اعتبار محتوای آنلاین معرفی کرد. هدف گوگل با اولویت دادن به تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن، ارائه اطلاعات موثق، دقیق و معتبر به کاربران است.

EEAT یک مخفف است که شامل چهار عامل مهمی است که گوگل هنگام ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا در نظر می‌گیرد: تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد. این عوامل به عنوان پایه‌ای برای ارزیابی ارزش و قابلیت اطمینان یک وب‌ سایت یا مقاله عمل کرده و به گوگل کمک می‌کنند نتایج جستجویی دقیق‌تر و قابل اعتمادتر ارائه دهد.

اکنون بیایید به هر یک از این عوامل حیاتی به طور عمیق‌تر بپردازیم:

تجربه

تجربه

افزودن Experience یا تجربه به چارچوب E-A-T اهمیت محتوای کاربر محور را برجسته می‌کند و نیازها و ترجیحات مختلف جستجوگران را برآورده می‌سازد. در حالی که تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن جنبه‌های حیاتی ارزیابی محتوا باقی می‌مانند، تجربه درک دقیقی از نحوه جستجوی اطلاعات افراد و اهمیت برخوردهای دست اول به ارمغان می‌آورد. تجربه تشخیص می‌دهد که بینش ارزشمند می‌تواند از افرادی حاصل شود که خود را در یک زمینه خاص غرق کرده‌اند، با چالش‌های دنیای واقعی مواجه شده‌اند و می‌توانند آموخته‌ها و دیدگاه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

گنجاندن E اضافی برای تجربه در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت به‌روزشده گوگل، نشان‌ دهنده شناخت ارزش دانش دست اول و درک عملی هنگام ارزیابی کیفیت محتوای آنلاین است. این پیشرفت تصدیق می‌کند که یک سری موضوعات خاص از بینش و دیدگاه افرادی که تجربه مستقیم در یک زمینه خاص دارند بهره می‌برند.

با در نظر گرفتن تجربه به عنوان یک عامل، گوگل قصد دارد اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که منعکس کننده برخوردهای واقعی و تخصص دست اول است. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران در مورد استفاده از یک محصول خاص یا درک یک فرآیند خاص به دنبال مشاوره هستند، محتوای ایجاد شده توسط افرادی که شخصاً از محصول استفاده کرده‌اند یا تجربه عملی در مورد آن دارند، بسیار مرتبط می‌شود. چنین محتوایی می‌تواند بینش‌ها، نکات و توصیه‌های ارزشمندی را ارائه دهد که مبتنی بر رویارویی‌های دنیای واقعی است و کاربران را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند یا درک عمیق‌تری از موضوع به دست آورند.

در نهایت باید گفت دستورالعمل‌های به‌روزشده ارزیابی کیفیت گوگل اکنون تجربه را به عنوان یک عامل اضافی در کنار تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن قرار داده است. این شناخت بر ارزش دانش دست اول و درک عملی هنگام ارزیابی کیفیت محتوای آنلاین تأکید می‌کند. هدف گوگل با در نظر گرفتن تجربه، ارائه طیف متنوع‌تری از اطلاعات ارزشمند و مرتبط به کاربران است و اطمینان حاصل می‌کند که نتایج جستجو با انتظارات و ترجیحات کاربران مطابقت دارند. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند برای درک بهتر اهمیت گنجاندن تجربیات دست اول و بینش‌های واقعی در محتوای خود به این دستورالعمل‌ها مراجعه کرده و در نهایت به ایجاد یک اکوسیستم آنلاین کاربر محور و آموزنده کمک کنند.

تخصص

اقتدار

اقتدار به شهرت و نفوذ تولید کننده محتوا یا وب سایت در حوزه یا صنعت مربوطه گفته می‌شود. هدف گوگل ارائه محتوا از منابع معتبری است که خود را به عنوان منابع قابل اعتماد معرفی کرده‌اند. برای ارزیابی اعتبار، گوگل عواملی مانند تعداد و کیفیت بک لینک از سایر وب سایت‌های معتبر، ذکر در نشریات پیشرو در صنعت، شناخت کارشناسان یا همتایان صنعت و نظرات مثبت کاربران را در نظر می‌گیرد. محتوای منابع معتبر به احتمال زیاد اطلاعات قابل اعتماد و جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابل اعتماد بودن

قابل اعتماد بودن به قابلیت اطمینان، اعتبار و شفافیت محتوای ارائه شده اشاره دارد. گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که اطلاعاتی که کاربران با آن مواجه می‌شوند قابل اعتماد است و می‌توان به آن استناد کرد. برای ارزیابی قابلیت اعتماد، گوگل به دنبال نشانه‌هایی مانند نقل قول و ارجاعات دقیق از منابع معتبر، افشای واضح و شفاف هویت و وابستگی‌های سازنده محتوا، پایبندی به استانداردهای اخلاقی و عدم وجود اطلاعات نادرست یا گمراه کننده است. محتوایی که قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهد به احتمال زیاد برای کاربران مستند و ارزشمند تلقی می‌شود.

این سه عامل – تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن – به عنوان معیاری برای گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا عمل می‌کنند. با تجزیه و تحلیل این عوامل، گوگل تلاش می‌کند تا نتایج جستجویی دقیق، قابل اعتماد و مرتبط ارائه دهد. هدف نهایی این است که اطمینان حاصل شود کاربران می‌توانند برای ارائه اطلاعات قابل اعتماد از منابع معتبر به گوگل اعتماد کنند و اکوسیستم آنلاین آگاه‌تر و قابل اعتمادتری را ترویج دهند.

الگوریتم E-E-A-T چیست؟

چرا E-E-A-T مهم است؟

با اولویت بندی E-E-A-T، گوگل قصد دارد قابل اعتمادترین، معتبرترین و ارزشمندترین محتوا را برای هر درخواستی ارائه دهد.

این امر  با ارائه نتایج جستجوی با کیفیت بالاتر به کاربران کمک می‌کند. همچنین به نفع برندها و تولیدکنندگان محتوا است که در ایجاد تخصص و قدرت واقعی در زمینه خود سرمایه گذاری می‌کنند.

E-E-A-T به ویژه برای برندها و موضوعات YMYL بسیار مهم است. برای این موضوعات حساس، کاربران باید بتوانند به اطلاعاتی که پیدا می‌کنند اعتماد کنند. محتوای ایجاد شده توسط افرادی با تجربه مستقیم اغلب قابل اعتمادتر و معتبرتر تلقی می‌شود.

با این حال اهمیت E-E-A-T فراتر از صفحات YMYL است. کاربران تقریباً در هر موضوعی برای محتوای کسانی که دانش و تجربه دست اول دارند ارزش قائل هستند. این می‌تواند برای بررسی محصول، راهنمای سفر، آموزش‌های فنی و موارد مشابه اعمال شود.

به عنوان مثال اگر نویسنده‌ای در حال نوشتن یک بررسی در مورد آیفون است، باید از محصول استفاده کرده باشد؛ یا اگر در مورد بهترین رستوران‌های تهران می‌نویسد، باید از آنها بازدید کرده باشد.

دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده رتبه‌ بندی کیفیت جستجوی گوگل در مورد تجربه چنین می‌گوید:

«در نظر بگیرید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول یا زندگی لازم را برای موضوع دارد. بسیاری از انواع صفحات قابل اعتماد هستند و زمانی که توسط افرادی با تجربه زیاد ایجاد می‌شوند به هدف خود می‌رسند.

مثلاً به کدام یک اعتماد دارید: یک بررسی محصول از طرف شخصی که خودش از محصول استفاده کرده یا یک «بازبینی» توسط شخصی که استفاده نکرده است؟» گوگل علاوه بر افزودن تجربه به عنوان یک عامل، تاکید مجددی بر اعتماد دارد.

نمودار زیر را ببینید که چگونه اعتماد در مرکز تجربه، تخصص و اقتدار قرار می‌گیرد.

الگوریتم E-E-A-T

گوگل می‌گوید اعتماد مهم‌ترین مؤلفه E-E-A-T است، «زیرا صفحات غیرقابل اعتماد هر چقدر هم که باتجربه، خبره یا معتبر به نظر برسند، E-E-A-T پایینی دارند.»

تجربه، تخصص و اقتدار از امتیاز اعتماد ارزیابی کننده کیفیت پشتیبانی می‌کند.

اگر تا این مرحله از راهنمایی‌های گوگل در مورد E-E-A-T پیروی می‌کنید، به درستی در راه ایجاد سطح اعتمادی هستید که ارزیابی‌کنندگان کیفیت گوگل به دنبال آن هستند.

در ادامه به نحوه اطمینان از حفظ این اعتماد با نشان دادن تجربه دست اول می‌پردازیم.

چگونه E-E-A-T را برای برند خود اثبات کنیم؟

برای نشان دادن سطح بالایی از E-E-A-T، برندها و تولیدکنندگان محتوا باید روی هر یک از چهار مؤلفه تمرکز کنند:

تجربه: نشان دهید که محتوای شما توسط افرادی با تجربه مستقیم و دست اول در مورد هر موضوع ایجاد شده است. این می‌تواند از طریق بیوگرافی نویسنده، محتوای «پشت صحنه» یا با ارجاع مستقیم به تجربیات شخصی در خود محتوا باشد.

تخصص: تخصص خود را در موضوع از طریق عمق و دقت محتوا و اعتبار نویسنده خود و با استناد به منابع و مطالعات معتبر نشان دهید.

اقتدار: با انتشار مداوم محتوای با کیفیت بالا، کسب پوشش و ذکر از سایر سایت‌های معتبر و افزایش شهرت خود در آن صنعت، اعتبار برند خود را ایجاد کنید.

قابل اعتماد بودن: در مورد افرادی که پشت محتوای شما هستند شفاف باشید، اطلاعات تماس و خدمات مشتری واضح ارائه دهید، شهرت مثبت خود را حفظ کنید و از شیوه‌های محتوای اخلاقی پیروی کنید.

YMYL چیست؟

YMYL چیست؟

موضوعات YMYL (پول یا زندگی شما) می‌تواند به طور قابل توجهی بر سلامت، ثبات مالی، ایمنی یا رفاه خوانندگان تأثیر بگذارد. موضوعات رایج YMYL شامل امور مالی، پزشکی و رویدادهای جاری است.

E-E-A-T برای سئوی موضوعات YMYL مهم است زیرا اطلاعات نادرست در مورد چنین موضوعاتی می‌تواند به موارد زیر آسیب برساند:

شخصی که محتوا را مشاهده می‌کند

افراد تحت تأثیر شخصی که محتوا را مشاهده کرده است

گروه‌هایی از افراد تحت تأثیر اقدامات افرادی که محتوا را مشاهده کرده‌اند

بیایید چند نمونه از موضوعات YMYL را بشناسیم:

موضوعات واضح YMYL: مسیرهای تخلیه برای سونامی، اخبار در مورد خشونت مداوم، اطلاعات در مورد خرید داروهای تجویزی

شاید موضوعات YMYL باشد: پیش‌بینی آب‌وهوا، اخبار در مورد تصادف رانندگی، اطلاعات در مورد هر چند وقت یک‌بار تعویض کردن مسواک

موضوعات بعید YMYL: برندگان جوایز موسیقی، اخبار مربوط به یک بازی بسکتبال محلی دبیرستان، یک موزیک ویدیو

موضوعات YMYL دیگری هم وجود دارد، اما گوگل می‎گوید که ارزیابی کنندگان کیفیت باید از قضاوت خود برای تعیین اینکه آیا یک صفحه واجد شرایط محتوای YMYL است یا خیر استفاده کنند. این صفحات باید بالاترین سطوح E-E-A-T را نشان دهند.

بنابراین با اینکه E-E-A-T و YMYL عوامل رتبه بندی سئو نیستند، موارد مهمی هستند که باید هنگام تولید محتوای باکیفیت در نظر بگیرید.

چگونه ارزیابان گوگل کیفیت E-E-A-T را بررسی می‌کنند؟

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل دارای چندین فصل است که E-E-A-T را از سطح بالا به پایین ارزیابی می‌کند.

فصل 4.5.2: پایین‌ترین E-E-A-T

در فصل 4.5.2 دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل آمده است:

«اگر E-E-A-T یک صفحه به اندازه کافی کم باشد، افراد نمی‌توانند یا نباید از MC صفحه استفاده کنند. اگر صفحه‌ای در موضوعات YMYL بسیار بی‌تخصص است، باید آن را غیرقابل اعتماد در نظر گرفت و پایین‌ترین را به آن امتیاز داد. اگر وب سایت و تولیدکننده محتوا شهرت بسیار منفی دارند، از پایین ترین رتبه استفاده کنید، تا جایی که بسیاری از افراد آن صفحه وب یا وب سایت را غیرقابل اعتماد بدانند.»

الگوریتم E-E-A-T چیست؟

فصل 5.1: عدم وجود E-E-A-T

فصل 5.1 دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی گوگل دارای نمونه‌هایی از مواردی است که ارزیابی‌کنندگان کیفیت هنگام ارزیابی سطح پایین E-E-A-T باید به دنبال آن باشند:

«صفحات با کیفیت پایین اکثراً فاقد سطح مناسب E-E-A-T برای موضوع یا هدف آن صفحه هستند. در ادامه به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

  • تولید کننده محتوا فاقد تجربه کافی است، به عنوان مثال یک نقد رستوران که توسط شخصی نوشته شده است که هرگز در آن رستوران غذا نخورده است.
  • تولید کننده محتوا فاقد تخصص کافی است، به عنوان مثال مقاله‌ای در مورد نحوه چتربازی که توسط شخصی بدون تخصص در این موضوع نوشته شده است.
  • وب سایت یا تولید کننده محتوا منبع معتبر یا قابل اعتمادی برای موضوع آن صفحه نیست، به عنوان مثال بارگیری فرم مالیات ارائه شده در وب سایت آشپزی.
  • صفحه یا وب سایت برای هدف خود قابل اعتماد نیست، به عنوان مثال یک صفحه خرید با حداقل اطلاعات خدمات مشتری.»

علاوه بر این، گوگل می‌گوید که شهرت مثبت نمی‌تواند بر کمبود E-E-A-T برای موضوع یا هدف صفحه غلبه کند.

فصل 7.3: سطح بالای E-E-A-T

فصل 7.3 دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل اطلاعات مفیدی در رابطه با معیارهای دستیابی به سطح بالایی از E-E-A-T دارد.

در مورد نشان دادن تجربه، گوگل می‌گوید:

«صفحات دارای E-E-A-T بالا قابل اعتماد یا بسیار مستند هستند. تجربه تقریباً برای هر موضوعی ارزشمند است. پست‌های شبکه‌های اجتماعی و فروم‌ها معمولاً زمانی کیفیت بالایی دارند که افراد تجربه خود را به اشتراک بگذارند. از نوشتن سمفونی تا بررسی لوازم خانگی، یک تجربه دست اول می‌تواند یک پست شبکه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد.»

فصل 8.3: سطح بسیار بالای E-E-A-T

فصل 8.3 دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل حاوی اطلاعاتی در مورد معیارهای دستیابی به بالاترین سطح E-E-A-T است:

«E-E-A-T بسیار بالا یک عامل متمایز کننده برای صفحات با بالاترین کیفیت است. یک وب سایت یا تولید کننده محتوا که منبع معتبر و منحصر به فرد برای یک موضوع است، E-E-A-T بسیار بالایی دارد.

برای موضوعاتی که تجربه عامل اصلی اعتماد است، امکان این وجود دارد یک تولید کننده محتوا با تجربه فراوان دارای E-E-A-T بسیار بالایی باشد.

سطح بسیار بالایی از تخصص می‌تواند ارزیابی بسیار بالای E-E-A-T را توجیه کند. وب سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوایی با E-E-A-T بسیار بالا، قابل اعتمادترین منابع در اینترنت برای یک موضوع خاص هستند.»

E-E-A-T و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

ظهور ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی مانند ChatGPT سوالاتی را در مورد اینکه چگونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با دستورالعمل‌های E-E-A-T همسو می‌شود، ایجاد کرده است.

از آنجایی که “E” در E-E-A-T به تجربه دست اول اشاره دارد، محتوای ایجاد شده صرفاً توسط هوش مصنوعی ممکن است برای برآوردن این معیارها برای موضوعات خاص مشکل داشته باشد.

گوگل توصیه کرده که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بدون بررسی و ویرایش انسانی منتشر نکنید. این شرکت تصریح کرده که استفاده از هوش مصنوعی ذاتاً برخلاف دستورالعمل‌ها نیست، اما محتوا باید از نظر دقت، مفید بودن و مطابقت با سایر دستورالعمل‌های کیفیت ارزیابی شود.

ماری هاینز، یک متخصص در زمینه E-E-A-T و کیفیت جستجو، از نزدیک تأثیر هوش مصنوعی بر جستجو را دنبال کرده است. او خاطرنشان می‌کند که به نظر می‌رسد گوگل به طور فزاینده‌ای بر روی پاداش دادن به محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا متمرکز شده است در حالی که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی عمومی یا با کیفیت پایین را بی‌ارزش می‌کند.

این با پیشرفت‌های اخیر مانند به‌روزرسانی اصلی گوگل در مارس 2024 که منجر به دی ایندکس شدن صدها وب ‌سایت شد که بسیاری از آنها حاوی مقادیر قابل توجهی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بودند، همسو است.

این به‌روزرسانی و راهنمایی‌های گوگل درباره ارزیابی محتوای هوش مصنوعی برای «اصالت» نشان می‌دهد که موتور جستجو به طور فعال با افزایش محتوای هوش مصنوعی با کیفیت پایین و عمومی که استانداردهای E-E-A-T را برآورده نمی‌کند، مبارزه می‌کند.

برای برندها و تولید کنندگان محتوا، نکته کلیدی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک و ارتقای محتوای خلق شده توسط انسان است، نه جایگزینی کامل آن.

هوش مصنوعی می‌تواند به تحقیق، ترسیم و حتی تهیه پیش‌نویس کمک کند، اما محتوای نهایی همیشه باید توسط یک متخصص انسانی با تجربه دنیای واقعی بازبینی، ویرایش و بهبود یابد. این رویکرد به مزایای بهره وری هوش مصنوعی می‌افزاید، در حالی که همچنان کیفیت‌های E-E-A-T ارزش های گوگل را حفظ می‌کند.

مثال از وب سایتی با E-E-A-T بالا

Dogster

الگوریتم E-E-A-T چیست؟

Dogster.com یک نمونه قوی از یک وب سایت است که اصول E-E-A-T (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) را به چندین روش نشان می‌دهد:

  • تجربه: بسیاری از مقالات توسط نویسندگانی با اعتبار و تجربه مرتبط مانند دامپزشکان، مربیان گواهی شده سگ و سایر متخصصین سگ نوشته شده است. این نشان می‌دهد که محتوا با دانش دست اول و دنیای واقعی تهیه شده است.
  • تخصص: گستردگی و عمق موضوعات تحت پوشش، از سلامت و تغذیه سگ گرفته تا نژاد و آموزش، نشان دهنده سطح بالایی از تخصص در موضوع است. این سایت محتوای دقیق و آموزنده‌ای را ارائه می‌دهد که به طور جامع به سوالات و نگرانی‌های رایج می‌پردازد.
  • اعتبار: شهرت com به عنوان منبعی پیشرو برای صاحبان سگ، استفاده از نویسندگان خبره و توانایی آن در ایمن سازی مصاحبه با چهره‌های شناخته شده در دنیای سگ، به آن قدرت زیادی در جایگاه خود می‌بخشد.
  • قابل اعتماد بودن: این سایت در صورت لزوم، خطوط اصلی نویسنده، لینک به منابع اضافی و سلب مسئولیت را ارائه می‌دهد. این شفافیت به ایجاد اعتماد برای خوانندگان کمک می‌کند. این واقعیت که دامپزشکان محتوا را بررسی می‌کنند نیز اعتبار را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مفهوم E-E-A-T پرداختیم. تاریخچه آن را بررسی کردیم و به طور مفصل مفهوم آن را برای شما باز کردیم. در ادمه گفتیم چرا این مفهوم اهمیت دارد و چگونه می‌توانیم آن را برای برند خود اثبات کنیم. در نهایت گفتیم چگونه ارزیابان گوگل کیفیت E-E-A-T را بررسی می‌کنند و از ارتباط آن با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سخن به میان آوردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

برای بهره گیری از خدمات دیجیتال مارکتینگ تکنویک از سایت ما بازدید کنید یا با مشاوران ما تماس بگیرید. شما را در این مسیر به خوبی راهنمایی می‌کنیم.

منابع:

تیم تحقیق تکنویک

وبسایت semrush

وبسایت searchenginejournal

وبسایت artversion

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *