به بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت خود نیاز دارید؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه چه تازه وارد باشید و چه یک بازاریاب کهنه‌کار، حتماً می‌دانید که اولین گام در هر استراتژی ورودی موفق، جذب افراد غریبه برای بازدید از سایت شما است. اما انجام چنین کاری واقعا می‌تواند سخت باشد! روش افزایش بازدید سایت چیست؟ خیلی چیزها هست که باید نگرانشان باشید از جمله رسیدن به نتایج نهایی یا

به بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت خود نیاز دارید؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه

چه تازه وارد باشید و چه یک بازاریاب کهنه‌کار، حتماً می‌دانید که اولین گام در هر استراتژی ورودی موفق، جذب افراد غریبه برای بازدید از سایت شما است. اما انجام چنین کاری واقعا می‌تواند سخت باشد! روش افزایش بازدید سایت چیست؟ خیلی چیزها هست که باید نگرانشان باشید از جمله رسیدن به نتایج نهایی یا همگام شدن با آخرین روندهای بازاریابی. بنابراین ممکن است به راحتی از همان مرحله اولیه غافل شوید.

اما به هیچ عنوان نباید بازاریابی را فراموش کنید. کلید اولویت قرار دادن آن در استراتژی بازاریابی این است که از این باور که ایجاد ترافیک غیرممکن است دست بردارید. افزایش ترافیک وب سایت و بازدیدکنندگان مانند بازی رولت نیست؛  بلکه چند روش آزمایش شده و واقعی برای انجام آن وجود دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از بهترین راه‌های کسب ترافیک ارگانیک برای وب سایت بپردازیم. پس همراه تکنویک باشید.

  1. وب سایت خود را برای جستجوکننده‌ها بهینه سازی کنید.

اولین و کارامدترین روش برای افزایش بازدید سایت سئو است. وقتی اصطلاح SEO یا بهینه سازی موتور جستجو را می‌شنوید، فکر می‌کنید معنای آن این است که باید بدانید سایت خود را برای چه کسانی بهینه کنید؟ خوب، بگذارید به شما چیزی بگویم: این اشخاص قطعاً موتورهای جستجو نیستند. در واقع وب‌سایت‌های عالی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نشده‌اند؛ بلکه برای افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، بهینه هستند.

مطالعه مقاله سئو چیست؟

اما خبر خوبی هم برایتان داریم: موتورهای جستجو، سایت‌های بهینه شده برای جستجوگران را نیز کاملاً بهینه می‌دانند. بنابراین با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای افرادی که از آن بازدید می‌کنند، با یک تیر دو نشان بزنید و به طور همزمان آن را برای موتورهای جستجو نیز بهینه می‌کنید.

بنابراین وقتی به ایجاد یک تجربه وب سایت فکر می‌کنید که بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب کند، مطمئن شوید که ابتدا به خود جستجوگران فکر می‌کنید! بو این سوالات پاسخ دهید: چه چیزی را می‌خواهند ببینند؟ برای چه چیزی به دنبال کمک هستند؟ چگونه می‌توانید به بهترین وجه به آنها خدمت کنید؟ اگر یک وب سایت بهینه سازی شده برای جستجوگران ایجاد کنید، موتورهای جستجو هم در پی آن به سراغتان می‌آیند. بنابراین دقت کنید از خدمات سئوی خوبی استفاده می‌کنید!

با استفاده از کلمات کلیدی درست محتوا تولید کنید.
  1. با استفاده از کلمات کلیدی درست محتوا تولید کنید.

کلمات کلیدی شما همانند یک پل هستند. این کلمات کلیدی همان دلیلی هستند که جستجوگران ناشناس را به وب سایت شما می‌رسانند. اما برای اینکه جستجوگران بتوانند از این پل‌ها گذر کرده و در واقع از سایت شما بازدید کنند، باید به محتوای پشت فهرست جستجو علاقه‌مند باشند. پس تولید محتوای روشمند از راه‌های افزایش بازدید سایت است.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه این جستجوگران چه می‌خواهند، این است که پرسوناهای خود را بشناسید؛ این پرسوناها همان جستجوگرانی هستند که می‌خواهید به سایت خود جذب کنید. کلمات کلیدی متمرکز بر مشکلاتی که پرسوناهای شما با آن‌ها مواجه هستند یا اهدافی که امیدوارند به آن دست یابند، همان چیزی است که شما باید برای آن محتوا تولید کنید. چرا؟ زیرا افراد طبیعتاً به دنبال راه‌حلی برای این مشکلات هستند. اگر محتوایی دارید که به حل مشکلات آنها کمک می‌کند، جستجوگران سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید می‌کنند.

مطالعه مقاله آموزش تولید محتوا برای وبسایت!

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت شما یک تجربه روانیِ شناخت خوب به مخاطبینش ارائه می‌دهد.

تصور کنید به دنبال یافتن وکیلی هستید تا به شما کمک کند جدیدترین اختراع خود را ثبت کنید. قاعدتاً به گوگل سر می‌زنید و عبارت «وکلای ثبت اختراع شهر (خودتان)» را در نوار جستجو تایپ می‌کنید. تجربه کاربری و رابط کاربری خوب روش مناسبی برای افزایش بازدید سایت و ماندن کاربر در سایت است.

قبل از اینکه روی «جستجو» کلیک کنید، یک لحظه صبر کنید. تصور می‌کنید وب سایت‌های وکلای ثبت اختراع چگونه خواهند بود؟ تصویری که در ذهن شما هست، احتمالاً یکی از سایت‌های درهم‌و‌برهم با رنگ‌های نئونی و فونت‌های سرگرم کننده نیست. در عوض تصور شما ممکن است چیزی شامل رنگ‌های ملایم‌تر، فونت‌هایی تمیزتر و گزینه‌هایی باشد که خدمات مختلفی را که این دفتر وکالت ارائه می‌دهد، به شما معرفی کند.

مطمئناً پس از انجام تحقیقات بسیار، به سراغ وکیلی می‌روید که احتمالاً وب سایتی بسیار شبیه مفهوم شناختی اولیه شما از وب سایت یک وکیل خوب دارد. (در ایالات متحده برای ثبت اختراع باید به وکیل رجوع کرد)

این مفهوم به عنوان روانیِ شناختی معروف است: وب‌سایت‌هایی که ترافیک بیشتری را جذب می‌کنند، تجربه‌ای را ارائه می‌کنند که شبیه ایده‌های بازدیدکنندگان از ظاهر وب‌سایت است.

یک راه‌کار ساده برای بهبود روانی شناختی سایت شما این است که در واقع از پرسوناهای خود (معمولاً مشتریان فعلی) بپرسید که انتظار دارند در سایتی مانند سایت شما چه چیزی ببینند. چه سبک و قالبی را انتظار دارند؟ چه محتوایی باید جلو و مرکز توجه باشد؟

مقالاتی برای بلاگ خود بنویسید که به پرسش‌های افراد پاسخ دهد.
  1. مقالاتی برای بلاگ خود بنویسید که به پرسش‌های افراد پاسخ دهد.

فقط صفحات وب سایت نیستند که می‌توانند به شما در جذب ترافیک به سایت کمک کنند؛ وبلاگ شما هم می‌تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهایی افزایش بازدید سایت باشد. همانطور که باید صفحات وب سایت خود را برای کلمات کلیدی که پرسوناهای شما جستجو می‌کنند بهینه کنید، باید همین کار را با پست‌های وبلاگ خود نیز انجام دهید. متداول‌ترین سوالات پرسوناهای شما چیست؟ با چه مشکلاتی روبرو هستند و در اینترنت به دنبال چه نوع کمکی می‌گردند؟ اینها موضوعات پست‌ها و مقالات وبلاگ شما هستند.

مقالاتی برای وبلاگ خود بنویسید که مربوط به پرسونای شما باشد و به سوالات آنها پاسخ دهید تا وقتی پرسونای شما این عبارات را جستجو می‌کند، سایت شما در مقابل آنها ظاهر شود! این نه تنها به حفظ وب سایت و کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند برای جستجوهای بعدی در ذهن جستجوگر بمانید، بلکه به جلب اعتماد خریداران بالقوه شما نیز کمک می‌کند.

تولید محتوا برای مرتبط ترین کلمات کلیدی
  1. برای هر یک از مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود یک پست (مقاله) جداگانه تولید کنید.

اثر کلمه کلیدی شما کمی شبیه اثری است که در اثر تولید کربن بر محیط زیست می‌گذارید، به جز اینکه بر اینترنت تاثیر دارد. ردپای کلمه کلیدی شما کاتالوگی از کلمات کلیدی است که وب سایت شما برای آنها در موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود؛ اساساً تعیین می‌کند چقدر در اینترنت تاثیرگذار هستید. برخلاف اثر گلخانه‌ای، داشتن یک ردپای بزرگ در کلمه کلیدی در واقع چیز بسیار خوبی است!

چرا؟ چون داشتن این ردپا به این معنی است که وب سایت شما در رتبه‌بندی کلمات کلیدی مختلف قرار می‌گیرد و با کلمات کلیدی مختلف مرتبط است. هر یک از این کلمات کلیدی فرصتی برای کشف و دیده شدن و افزایش بازدید سایت شما است.

  1. برای وبلاگ خود به صورت منظم محتوا ارسال کنید.

از دیگر روش‌های افزایش بازدید سایت تولید محتوای منظم است. فقط نوشتن محتوا در مورد کلمات کلیدی مرتبط با پرسونای شما کافی نیست: اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را جذب کنید تا ترافیک پایداری به سمت شما هدایت کنند، باید تولید محتوای متنی را به طور مداوم ادامه دهید.

در گزارشی از وضعیت بازاریابی درونی در سال 2013، متوجه شدیم که مشاغلی که به صورت روزانه پست در وبلاگشان منتشر می‌کنند، تقریباً 70٪ بیشتر از مشاغلی که فقط یک بار در ماه محتوای وبلاگ می‌نویسند، بازگشت سرمایه مثبت را گزارش می‌کنند. این دقیقاً به این معنی است که وبلاگ نویسی به طور منظم می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد؛ مزایایی در قالب بازدیدکنندگان بیشتر، سرنخ و حتی مشتریان بالقوه بیشتر.

تولید محتوا به طور منظم به موتورهای جستجو دلیلی می‌دهد تا وب سایت شما را به طور منظم بخزند؛ یعنی باز هم فرصت‌های بیشتری برای موتورهای جستجو وجود دارد تا صفحات شما را کشف کرده، آنها را فهرست بندی کنند و آن صفحات را در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش دهند.

با استفاده از محتوای وبلاگ به سوالات احتمالی مشتریان در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید.
  1. با استفاده از محتوای وبلاگ به سوالات احتمالی مشتریان در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید.

آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که در توییتر یا فیس‌بوک درخواست مشاوره کند؟ شاید کسی در توییتر درخواستی برای پیشنهاد مکانی برای غذا خوردن در شهر شما ارسال کرده باشد یا سؤالی در مورد مارک خمیر دندان برای خرید پرسیده شود. در مورد کسی که در یک گروه LinkedIn که شما عضوی از آن هستید، سؤال می‌پرسد چطور؟ به احتمال زیاد چنین افرادی را دیده‌اید … اما آیا به این سوالات پاسخ هم دادید؟ مدیریت شبکه‌های اجتماعی از مهمترین روش‌های افزایش بازدید سایت است.

اگر کسی همان سؤالات را شخصاً از شما می‌پرسید چه می‌کردید؟ آیا فرار می‌کنید و وانمود می‌کنید هرگز آن را نشنیده‌اید؟ معلوم است که نه! شما به آنها پاسخ می‌دهید! شما اطلاعات مورد نظر آن شخص را در اختیار او قرار می‌دهید و به عنوان منبعی اطلاعاتی برای او عمل می‌کنید.

همین مفهوم  را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی به کار برد: اگر یک غریبه یا مشتری بالقوه به دنبال کمک است، فقط نظر یا سوال او را نگاه نکنید؛ به او کمک کنید! به دنبال فرصت‌هایی باشید که از دانش در حوزه تخصصی خود برای کمک به آنها استفاده کنید. به پست‌ها و پرسش‌های شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید، اما یک قدم فراتر بروید و مقالات وبلاگ یا صفحات مرتبط وب‌سایت را هم در این پاسخ‌ها قرار دهید. به این ترتیب، آن غریبه‌ها و مشتریان بالقوه نه تنها کمکی را که به دنبال آن بودند دریافت می‌کنند، بلکه بازدیدکننده جدیدی نیز برای وب سایت خود خواهید گرفت.

تا زمانی که شما فقط با لینک‌های اسپم افراد را به سایت خود جذب نمی‌کنید و در واقع به آنها کمک می‌کنید، این روش یک تاکتیک عالی است.

کلمات کلیدی مرتبط را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید
  1. کلمات کلیدی مرتبط را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید و اگر می‌توانید از کمک دریغ نکنید.

شما نمی‌توانید محتوای مفید را با تازه واردها یا مشتریان بالقوه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید اگر ندانید که این افراد به دنبال آن هستند. بنابراین شبکه‌های اجتماعی را مرتب بررسی کنید تا کلمات کلیدی مهم کسب‌وکارتان را زیر نظر داشته باشید؛ و ببینید چگونه می‌توانید به افرادی که از آنها استفاده می‌کنند کمک کنید.

در شبکه‌های اجتماعی مختلف حواستان به بزرگترین مشکلات پرسونیتان باشد. وقتی می‌بینید که چنین صحبت‌هایی در جریان است، به دنبال فرصتی برای درگیر شدن باشید؛ درست مانند سناریوی قبلی که افراد در آن سؤال می‌پرسیدند. با توجه به کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما، می‌توانید بودجه (و محتوای) خود را در مکان مناسب و در زمان مناسب خرج کنید. (روش دیگر برای افزایش بازدید سایت)

با پیروی از این استراتژی‌های ساده، می‌توانید تازه واردهای مناسب (پرسوناهای خریدارتان) را برای بازدید از وب‌سایت خود جذب کنید. وقتی که این بازدیدکنندگان را دارید، تبدیل آنها به سرنخ و مشتری بالقوه و در نهایت تبلیغ کننده برند شما سخت نخواهد بود؛ فقط مسئله زمان است. اما به یاد داشته باشید: همه چیز با داشتن ترافیک مناسب شروع می‌شود.

نتیجه‌گیری

در مقاله پیش رو به بررسی راه‌کارهایی برای افزایش بازدید وب سایت‌ها پرداختیم. این 8 راه‌کار ارائه شده به ما کمک می‌کنند مخاطبین ارگانیک به وب سایت خود جذب کنیم و آنها را به مشتریان بالقوه محصولات و خدمات خود تبدیل کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ تکنویک آماده ارائه انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی وب سایت‌های فروشگاهی و شرکتی، خدمات هاست و دامین، سئو، تولید محتوا، خدمات گرافیکی و موارد مشابه هستیم. برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منابع:

تیم تکنویک

وبسایت hubspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *