بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: راهنمای قدم به قدم

زمان مطالعه: 14 دقیقه اصلاً نیازی نیست به شما بگویم که شبکه‌های اجتماعی چقدر مهم هستند! شبکه‌های اجتماعی سریع‌ترین ترند رو به رشد در تاریخ بشر هستند و دیده شده گاهی سریعتر از خود اینترنت رشد می‌کنند. آمارها نشان داده پس از ده سال استفاده از اینترنت، یک میلیارد کاربر اینترنتی داشتیم. اگر فکر می‌کنید رسیدن به یک نفر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: راهنمای قدم به قدم
زمان مطالعه: 14 دقیقه

اصلاً نیازی نیست به شما بگویم که شبکه‌های اجتماعی چقدر مهم هستند! شبکه‌های اجتماعی سریع‌ترین ترند رو به رشد در تاریخ بشر هستند و دیده شده گاهی سریعتر از خود اینترنت رشد می‌کنند.

آمارها نشان داده پس از ده سال استفاده از اینترنت، یک میلیارد کاربر اینترنتی داشتیم.

دیتای اینترنت

اگر فکر می‌کنید رسیدن به یک نفر از هر شش نفر روی کره زمین در عرض ده سال سریع است، باید بگویم من هم با شما موافقم!

اما از هر پنج نفر یک نفر در 9 سال چطور؟

فیس‌بوک از 26 سپتامبر 2006 در دسترس عموم بوده و تا ژوئن 2015، 1.49 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته است.

اگرچه جمعیت جهان به بیش از هفت میلیارد افزایش پیدا کرده، اما از هر پنج نفر در این سیاره یک نفر فیس‌بوک دارد.اگر فیس‌بوک یک کشور بود، بزرگترین کشور جهان می‌شد!

نمودار میزان کاربران شبکه‌های اجتماعی

فیس‌بوک از جمعیت چین هم پیشی گرفته است! حتی از کشور هند نیز فراتر رفته است.

این تعداد بر اساس افرادی گزارش شده که حداقل یک بار در ماه در پلتفرم فعال هستند. بنابراین گزارشی دروغی نیست و تخمین واقعی را ارائه می‌دهد.

اگر هنوز در شبکه‌های اجتماعی فعال نیستید، باید یاد بگیرید که چگونه با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. در غیر این صورت باید در بلندمدت منتظر ضرر و زیان باشید!

در این راهنما قصد دارم شما را با 8 پلتفرم محبوب آشنا کنم.

من به شما یک نمای کلی از هر یک از آنها می‌دهم و همچنین نشان می‌دهم چگونه می‌توانید به خوبی از آنها استفاده کنید. همچنین منابع بسیار خوبی را به شما معرفی می‌کنم که می‌توانید از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

حالا بیایید به سراغ چند تعریف برویم.

تعاریف

طبق معمول، ویکی‌پدیا وقتی سعی می‌کنید تعریفی برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیابید ناامیدتان می‌کند: «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرآیندی است برای جذب ترافیک به وب‌سایت یا توجه از طریق وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی».

وای، چقدر جالب! نمی‌دانستم!

حالا می‌خواهم تعریف خودم را از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارائه کنم:

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرآیندی برای ایجاد محتوای متناسب با زمینه هر پلتفرم شبکه اجتماعی است. هدف از این کار تشویق کاربر به تعامل و ترویج اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

افزایش ترافیک تنها نتیجه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. اما برای رسیدن به این هدف چه باید کرد؟ باید محتوایی بنویسید که در هر پلتفرمی به خوبی جواب دهد.

البته همه دوست دارند محتوایشان تا حد امکان وایرال شود.

برای اینکه این اتفاق بیفتد و مردم آن محتوا را به اشتراک بگذارند، باید محتوایی قانع کننده باشد. یعنی باید آنقدر خوب باشد که کاربر بخواهد آن را با کل حلقه دوستان خود به اشتراک بگذارد. در غیر این صورت به هیچ چیز نخواهید رسید!

بدون هیچ محتوای اشتراک گذاری شده یا وایرال یا بدون ترافیک برای وب سایت شما. فایده‌ای ندارد.

بررسی اجمالی

شما همیشه در مورد یک تعداد محدود شبکه اجتماعی می‌شنوید. اما اینها فقط بخشی از انتخاب‌های شما هستند و به این معنی نیست که جایگزینی در وب وجود ندارد.

ویکی پدیا به تنهایی بیش از 200 مورد را فهرست کرده است.

این تصویر فوق‌العاده به نام “The Conversation Prism” (منشور گفتگو) نمای کلی خوبی ارائه می‌دهد.

نمودار دایره ای پلتفرم های شبکه اجتماعی

این لیست نسبتاً به‌روز است. اما ممکن است تعجب کنید که در مقایسه با نسخه اول آن در سال 2008 کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد.

همه نسخه‌ها مجموعه ای از حدود 200 سرویس را نشان می‌دهند. با هر نسخه جدید (که معمولاً هر دو تا سه سال یک بار به‌روزرسانی می‌شود)، سازندگان بیش از 100 پلتفرم شبکه اجتماعی را حذف کرده و 100 پلتفرم دیگر را اضافه می‌کنند.

دنیای شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال تغییر است. اگر تازه کارید، با پلتفرم‌های شناخته شده شروع کنید.

اگر انتخاب مناسبی داشته باشید، سرمایه گذاری طولانی مدت می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. با این حال، در ابتدا نمی‌توانید یک صفحه اینستاگرام یا حساب توییتر را برای اجرای استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود از دست بدهید. این پلتفرم‌ها خودشان را ثابت کرده‌اند و جا افتاده‌اند.

پس بیایید ابتدا نگاهی به چند اصطلاح مهم در حوزه شبکه‌های اجتماعی بیندازیم.

محتوا:

محتوا هر چیزی است که منتشر می‌کنید. این محتوا می‌تواند یک به‌روزرسانی وضعیت در فیس‌بوک، یک عکس در اینستاگرام، یک توییت، یک پست در Pinterest، یک ویدیو در یوتوب و سایر موارد باشد.

فکر می‌کنم حتماً بدانید که محتوا می‌تواند به اشکال مختلف ظاهر شده و باید به صورت جداگانه برای هر پلتفرم تنظیم شود. با این حال، زمینه حتی مهم‌تر از محتوا است!

زمینه:

گری واینرچوک می‌گوید: اگر محتوا پادشاه است، زمینه خداست! بعید است یک شوخی خوب در یک مقاله 3000 کلمه‌ای دیده شود. این شوخی را می‌توانید به عنوان یک توییت در توییتر به یک موفقیت بزرگ تبدیل کنید.

قبل از ازدواج با کسی، طولانی و بادقت به صداهای جویدن او گوش دهید! زیرا این موسیقی متن بقیه زندگی شماست.

Lil Bit 🌈 (@LizerReal)

برعکس آن هم درست است. جای دادن کل یک پست وبلاگ در یک توییت ممکن نیست. در عوض با استفاده از چند هشتگ مرتبط، از یک فراخوان قدرتمند برای اقدام (CTA) استفاده کنید. حالا که داریم در موردش حرف می‌زنیم …

هشتگ:

هشتگ روشی متداول برای افزودن اطلاعات متا در تقریباً تمام کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است. توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتوب و پینترست از هشتگ استفاده می‌کنند. می‌توانید از آنها برای توصیف موضوع محتوای خود استفاده کنید یا آن را به عنوان بخشی از ترند فعلی مشخص کنید.

پیدا کردن محتوای شما با هشتگ آسان‌تر شده و احتمال اشتراک گذاری آن نیز بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاری:

این واحد پول دنیای شبکه‌های اجتماعی است. محتوای به اشتراک گذاشته شده تنها چیزی است که در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد. مردم در مورد ایمپرشن‌ها، نرخ کلیک و دسترسی احتمالی با شما صحبت می‌کنند. اما شما نمی‌دانید که آیا دیگران اظهارات شما را به اشتراک می‌گذارند یا نه!

اگر مردم فعال باشند و با محتوای شما تعامل کنند، عالی است. اما هدف تنها زمانی محقق می‌شود که محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

اینطوری است که متوجه می‌شوید این مقاله‌ها چطور به این بازدیدهای خوب رسیده‌اند.

Buzzsumo ابزاری عالی برای اندازه‌گیری اشتراک‌ها و تأثیر کلی محتوا است.

جدول

هرچه اشتراک‌گذاری‌های بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری محتوای شما را دوست دارند. این بهترین کمک کاربر به شماست.

تعامل:

تعامل به معنای تعامل خوانندگان با محتوایی است که شما تولید می‌کنید. این تعاملات می‌تواند به اصطلاح لایک، توصیه، نظر یا اشتراک گذاری باشد. همه این موارد خوب است. آنچه مهم است محتوای به اشتراک گذاشته شده است.

بیایید اکنون روی محبوب‌ترین پلتفرم‌ها تمرکز کنیم. من تاریخچه هر پلتفرم را به شما خواهم گفت. چگونه به وجود آمده، امروز کجاست و مواردی از این دست.

همچنین می‌خواهم به زمینه هر پلتفرم بپردازم و نکاتی را برای محتوای عالی ارائه دهم. همراهم باشید.

در فهرستی از بهترین پلتفرم‌ها را می‌بینید. از «بزرگترین کشور جهان» شروع می‌کنیم:

  1. فیس‌بوک
  2. اینستاگرام
  3. یوتیوب
  4. لینکدین
  5. Reddit
  6. اسنپ چت
  7. پینترست
  8. Quora
  1. فیس‌بوک

داستان: همانطور که از عنوان فیلم پیداست، در مورد این شبکه اجتماعی است. فیس‌بوک در سال 2004 در یک خوابگاه دانشجویی تأسیس شد و در ابتدا فقط برای دانشجویان هاروارد باز بود. مارک زاکربرگ و بنیانگذارانش به سرعت پتانسیل سایت را تشخیص دادند.

اکنون فیس‌بوک بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان است. بیشترین داده و هدفمندترین فرصت‌های تبلیغاتی را فیس‌بوک به بازاریابان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید مشتریان خود را خیلی خاص تعریف کنید. درست مانند جوراب‌هایی که می‌پوشند!

با تبلیغات فیس‌بوک، می‌توانید مدیران 45 تا 54 ساله را در یک منطقه خاص هدف قرار دهید که به طور منظم گلف بازی می‌کنند و برای تجهیزات پول خرج می‌کنند (به لطف جزئیات کارت اعتباری).

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: راهنمای قدم به قدم

زمینه:

فیس‌بوک در مورد محتوا آزادی زیادی به شما می‌دهد. تصاویر و همچنین پست‌های ویدئویی و متنی خوب جواب می‌دهند. مهم است که آنها را به بهترین شکل ممکن در پلتفرم ادغام کنید.

به جای به اشتراک گذاشتن لینک به یک ویدیوی یوتیوب، باید ویدیو را در پلتفرم خود فیس‌بوک آپلود کنید. اگر می‌خواهید کاربران خود را به یک صفحه تبلیغاتی یا صفحه فرود هدایت کنید، صفحه را به عنوان یک برگه در صفحه هواداران خود منتشر کنید.

کاربران خود را تا زمانی که ممکن است در پلتفرم نگه دارید. کاربران به فیس‌بوک اعتماد دارند و تمایلی به ترک منطقه امن خود ندارند.

  1. اینستاگرام

داستان: این بچه‌ها همه چیز را درست انجام دادند. آنها برنامه کاملی داشتند و آن را در زمان مناسب منتشر کردند. در عرض سه ماه، آنها به یک میلیون کاربر رسیدند.

اینستگرام

رشد این نرم افزار ارگانیک بود. این برنامه آنقدر خوب بود که ماه‌ها و حتی سال‌ها بر نمودار فروش اپ استور تسلط داشت. هنوز هم به همین منوال است.

آیفون 4 تازه وارد شده بود. این به معنای یک جهش بزرگ در کیفیت تصویر گوشی‌های هوشمند بود.

پس از گذشت 13 سال و 2 میلیارد کاربر، این برنامه هنوز هم تقریباً به همان شکل کار می‌کند. کاربران عکس‌ها را پست می‌کنند، دوستانشان را تگ می‌کنند، از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند و دو بار ضربه می‌زنند تا نشان دهند آنچه را دیگران به اشتراک می‌گذارند دوست دارند.

با این حال نباید فراموش نکنیم که اینستاگرام در سال 2012 توسط فیسبوک به مبلغ هنگفت میلیارد دلاری خریداری شد. فقط 24 ماه پس از راه اندازی.

همچنین مدتهاست امکان درج آگهی نیز فراهم شده است.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

زمینه:

تصاویر: اینستاگرام همیشه درباره تصاویر بوده و هنوز هم هست. در بین تمام شبکه‌های بزرگ، اینستاگرام بیشترین میزان تعامل را دارد. از آنجایی که لایک کردن بسیار آسان است (شما فقط روی یک تصویر دوبار ضربه می‌زنید)، کاربران بیشتر از توییتر یا فیس‌بوک از آن استفاده می‌کنند.

قابلیت استوری هم در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. شما حتی می‌توانید ویدیوهای 1 دقیقه‌ای هم در استوری آپلود کنید.

برای مدتی این مرد فقط ویدیو پست می‌کرد، اما موفقیت بسیار معمولی داشت (کمتر از ده لایک از 11000 دنبال کننده).

زمانی که شروع به انتشار تصاویر کرد، لایک‌ها و نظرات بیشتری به سویش سرازیر شدند. اثبات اینکه ویدیو می‌تواند در اینستاگرام هم جواب بدهد خانم دَش است.

ویدیوهای او به طور منظم بیش از 3000 لایک و صدها نظر در یک روز پس از ارسال به دست می‌آورند.

اینستاگرام

او بیش از 300000 دنبال کننده دارد زیرا ویدیوهایش فوق‌العاده هستند. هر کدام یک دستور غذای کامل را تنها در 15 ثانیه نشان می‌دهد.

80 آمار اینستاگرام در سال 2024 که باید بدانید!

یک مثال ایرانی هم اینجا داریم. اکانت اینستاگرام آشپز ایرانی، نواب ابراهیمی:

پروفایل اینستاگرام نواب ابراهیمی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: راهنمای قدم به قدم

اگر بخواهم یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام ایجاد کنم، قطعاً روی تصاویر تمرکز می‌کنم. در اینجا چند دسته وجود دارد که می‌توانند خوب باشند:

  • نقل قول‌های الهام بخش
  • سوالات (باعث ایجاد تعامل از طرف دنبال کنندگان شما می‌شوند.)
  • عکس محصولات برندهای لوکس (مانند کیف‌ دستی‌های لویی ویتون، ماشین‌های فراری، کوکا کولا و غیره)

البته باید از هشتگ هم استفاده کنید. به هر عکس یک CTA اضافه کنید و همچنین مطمئن شوید که از بیوگرافی خود به درستی استفاده می‌کنید. (این تنها فرصت شما برای لینک به وب سایت شماست).

  1. یوتیوب

داستان: دقیقا،ً Google Video. آیا کسی این پلیر قدیمی را به یاد دارد؟

 

Google Video

چه کسی فکرش را می کرد که این پلتفرم در عرض 13 سال به 2.7 میلیارد کاربر برسد؟ یوتیوب نحوه مصرف ویدیوها را تغییر داده است. استفاده از یوتوب ساده است (پخش ویدیو فوق‌العاده سریع است)، رایگان است و به ما این فرصت را می‌دهد نظرات خود را فوراً به اشتراک بگذاریم.

هر ماه حدود 200 میلیون ساعت ویدیو تماشا می‌شود – این یعنی 22000 سال.

یوتیوب کل صنایع را پوشش داده و هزاران شغل را آموزش داده است. ده سال پیش، هیچکس نمی‌توانست با بازی‌های ویدیویی امرار معاش کند.

برای بازاریابان، فیس‌بوک فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای طولانی با مخاطبان خود است. این به ویژه اگر گروه هدف خوانندگان مشتاق نباشند خوب جواب می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید پست‌های وبلاگ خود را به فیلم‌های آموزشی تبدیل کنید.

نکته مهم: از دیگر کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان نقطه شروع برای هدایت دنبال کنندگان خود به یوتیوب استفاده کنید. این را می‌توان به عنوان مثال با گزیده‌ها و پیش نمایش ویدیوهای خود به دست آورد. این لقمه‌های کوچک حس کنجکاوی را تحریک می‌کند و باعث می شود کاربر بیشتر بخواهد. در نهایت می‌خواهید ویدیوی کامل را ببینید.

زمینه:

دو راه برای موفقیت در یوتیوب وجود دارد. شما هم می‌توانید سرگرم شوید هم آموزش دهید.

هیچ محدودیتی در طول ویدیوهای شما وجود ندارد. برخی از کاربران کل دوره‌ها را در قالب یک ویدیوی سه ساعته منتشر کرده‌اند.

اگر می‌خواهید بامزه باشید، باید این کار را در همه کانال‌های خود انجام دهید. برای برندی که وبلاگی با تبلیغات PPC راه اندازی می‌کند، شوخی حیوانات در یوتیوب بی‌معنی است. در این صورت، آموزش استراتژی‌های مختلف کسب و کار با استفاده از ویدئو مناسب‌تر خواهد بود.

زیاد نگرانش نباشید! شما به تجهیزات باکیفیت یا تکنیک‌های فانتزی نیاز ندارید. با این حال، این احتمال وجود دارد که بتوانید چند قدم جلوتر از اکثر افراد در جایگاه خود باشید. پس فقط جلوی وب کم خود بایستید و شروع به تدریس کنید.

ناتان بری می‌گوید:

هر چیزی را که می‌دانید آموزش دهید.

  1. لینکدین

داستان: لینکدین قدیمی‌تر از فیس‌بوک است. در سال 2002 توسط عضو سابق PayPal  رید هافمن تاسیس شد. با این حال، رشد اولیه آن کند بود. بعضی روزها فقط 20 ثبت نام داشت.

لینکدین هرگز به اندازه فیس‌بوک رشد نکرد. اما سالهاست که در بازار وجود دارد و بیش از 950 میلیون عضو دارد.

استراتژی‌ای که بر پیشبرد خوب اهداف تمرکز دارد، کشش لازم را هم فراهم می‌کند. این مورد معمولا شامل صفحه اصلی است که 40٪ از ثبت نام‌ها را تشکیل می‌داد.

لینکدین تنها در چهار ماه این درصد را به 50 درصد (13000 نفر بیشتر در ماه) افزایش داد. با این حال، دو سال طول کشید تا تعداد دعوت‌نامه‌های ایمیلی موفق از چهار به هفت درصد (19000 نفر بیشتر در ماه) افزایش یابد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: راهنمای قدم به قدم

با این حال، این پلتفرم خیلی زود موفق شد سودآور باشد. تنها پس از سه سال فعالیت در تجارت، آنها شروع به کسب درآمد از طریق اشتراک پریمیوم، جستجوی کار پولی و چند گزینه دیگر کردند.

در نهایت، چند نقطه عطف کلیدی وجود داشت. به عنوان مثال، به کاربران امکان وارد کردن مخاطبین داده شد. این پلتفرم همچنین بر صحنه فناوری حرفه‌ای در سانفرانسیسکو (مقر بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ جهان) تمرکز داشت. گام مهم دیگر کسب و ادغام خدمات عالی مانند Slideshare و Pulse بود. در نهایت، لینکدین به شرکتی با 7600 کارمند تبدیل شد که به صورت عمومی معامله شد و ارزش آن حدود 18 میلیارد دلار بود (تا زمانی که مایکروسافت هزینه بیشتری برای آن پرداخت کرد).

زمینه:

لینکدین کاملا حرفه‌ای است. این روزها نوشته‌های طولانی و داستان‌وار هم در لینکدین به خوبی جواب می‌دهند. اما به طور کلی کاربران فقط برای یک چیز در آنجا جمع می‌شوند: بیزنس.

آن‌ها می‌خواهند درباره چیزهای جدید در صنعتشان، افرادی که استخدام و اخراج می‌شوند و چگونگی بهبود عملکرد کاری خود، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ارائه یک سری اسلاید با مورد موضوع «پخت کلوچه» در اینجا بسیار کمتر از ارائه جزئیات شرکت در یک کنفرانس فناوری محبوبیت دارد.

اگر محتوای شما به کاربران کمک می‌کند شبکه خود را گسترش دهید یا تجارت خود را بهبود بخشید، لینکدین مکان مناسبی برای شماست. اگر نه، بهتر است ابتدا روی کانال‌های دیگر تمرکز کنید.

  1. Reddit

داستان: توضیحات «صفحه اول اینترنت» کاملاً دقیق است. با نزدیک به 55.8 میلیون کاربر روزانه کاملاً این موضوع را نشان می‌دهد.

Reddit یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی بسیار خاص است که در یک کالج توسعه یافته است. کاربران Reddit کاملاً روی مزایای اجتماعی متمرکز هستند. کافی است لینک‌های تبلیغاتی برای کاربران ردیت یا به اصطلاح subreddits بگذارید؛ کاربران اقدامات شدیدی علیه شما انجام خواهند داد!

اما اگر کاربران Reddit آنچه را که می‌بینند دوست داشته باشند، در آنی می‌توانند وب سایت شما را پایین بیاورند. کنار آمدن با هجوم ترافیک از ردیت آسان نیست (با این همه قابلیت، ردیت در ایران محبوبیتی ندارد).

دو عامل کلیدی به Reddit کمک کرده است تا به چنین پلتفرمی عظیم تبدیل شود: AMAها (از من هر چیزی بپرس) و گزینه رای دادن.

کاربران می‌توانند به مقالات، لینک‌ها و نظرات رای مثبت یا منفی بدهند. این بدان معنی است که محبوب‌ترین و مفیدترین پست‌ها همیشه در بالا ظاهر می‌شوند.

حساب‌ها با کارما پاداش یا جریمه می‌شوند که برای لینک‌ها و متن منتشر شده به‌ طور جداگانه نمایش داده می‌شود.

Reddit

به همین دلیل است که کاربران مجبور نیستند برای یافتن چیزی خوب، کوه‌هایی از محتوا را جستجو کنند. بلافاصله خواهید دید که چه چیزی محبوب است.

زمانی که افراد مشهور شروع به ارائه AMA کردند و مدتی را در این پلتفرم سپری کردند، این پلتفرم به موفقیت رسید.

افراد مشهوری که از AMA استفاده کرده‌اند عبارتند از: باراک اوباما، آرنولد شوارتزنگر، تیم فریس، دیوید کاپرفیلد و حتی بیل گیتس.

اکانت بیل گیتس

زمینه:

نابود کردن Reddit سخت است. وقتی پستی را در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، استفاده از آن به عنوان کانال توزیع دیگری برای لینک‌ها چندان آسان نیست.

شما باید حضور داشته باشید، ارتباط برقرار کنید و بدون اینکه در ازای آن چیزی بخواهید، چیزی معنادار به کاربران Reddit خود ارائه دهید.

ابتدا می‌توانید برای مدتی از لینک‌های سرگرم کننده و مفید برای ساخت کارما استفاده کنید. سپس ارجاع به محتوای خود را اضافه می‌کنید، اما فقط در جایی که مناسب باشد. مطمئن شوید لینک‌ها فقط به عنوان یادداشت جانبی ظاهر می‌شوند و کل یک پست را پر نمی‌کنند.

  1. اسنپ چت

داستان: من هنوز به یاد دارم که این برنامه را در سال 2012 دانلود کردم و فکر می‌کردم «چقدر احمقانه»! سپس حذفش کردم و فقط دو سال بعد دوباره در مورد آن شنیدم.

من هنوز فکر می‌کنم احمقانه است. اما 30 درصد از نوجوانان آمریکایی بین 13 تا 17 سال با این نظر مخالف هستند. اسنپ چت روزانه بیش از 750 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر آنها دختر هستند (حدود 70 درصد). همه بچه‌هایی که روی پلتفرم فعالند یک چیز مشترک دارند: جوان هستند!

70 درصد از کاربران زیر 25 سال سن دارند. هک، محتوای هرزنامه و رسوایی‌های اخلاقی به راحتی می‌تواند حواس متوسط بزرگسالان را از این واقعیت که اسنپ چت یک پلت فرم بازاریابی جدی است منحرف کند.

این اپلیکیشن در سپتامبر 2011 توسعه یافت، اما ارزش آن در حال حاضر حدود 18.3 میلیارد دلار است.

زمینه:

اگر محصولات شما دختران 14 ساله را هدف قرار می‌دهد و در اسنپ چت نیستید، دارید اشتباه می‌کنید. با این حال، اگر در حال حاضر روی این پلتفرم هستید، می‌توانید اشتباهات دیگر هم مرتکب شوید.

تمام تصاویر و ویدیوها پس از چند ثانیه ناپدید می‌شوند. بنابراین، همه چیز نشان می‌دهد که محتوای این پلتفرم زودگذر و کوتاه مدت است.

به عنوان یک قاعده، باید در یک حوزه محتوا ارائه کنید.

برای مثال، می‌توانید اطلاعاتی در مورد یک رویداد زنده به مخاطبان خود ارائه دهید. هنگامی که در یک کنفرانس سخنرانی می‌کنید، چند عکس از خود روی صحنه بگیرید و عکس‌ها را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید.

پشت صحنه را نشان کاربرانتان دهید. ساعات خوشی دفتر، دورهمی‌ها و حتی اینکه چگونه در خانه کار می‌کنید را هم نشان دهید.

اسنپ چت درباره به اشتراک گذاشتن لحظات ارزشمندی است که در زندگی بسیار کم هستند. مطمئن شوید که دقیقاً همان چیزی است که از آن بهره می‌گیرید.

  1. پینترست

داستان: پینترست پلتفرم شماره 1 شبکه اجتماعی برای بازاریابان است که به دنبال هدف قرار دادن زنان هستند. 85 درصد از 450 میلیون کاربر ماهانه این پلتفرم زن هستند. این وب سایت یک دفترچه دیجیتال بزرگ است.

بین سال‌های 2010 تا 2012 کاربران برای عضویت به دعوت‌نامه نیاز داشتند. اما اکنون سال‌هاست که برای عموم باز شده است.

با این وجود، سرنخ‌هایی (مشتریان بالقوه) که از پینترست می‌آیند، از کیفیت بالایی هستند و Pinterest با هر حمایت مالی، ارزش بازار کسب و کارها را افزایش می‌دهد.

پینترست درآمد بدی ندارد و قطعاً یکی از ده پلتفرم اجتماعی برتر در حال حاضر است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: راهنمای قدم به قدم

زمینه:

همیشه، همیشه، همیشه به یاد داشته باشید که 85 درصد از مخاطبان زن هستند. آنها تصاویر و ویدیوها را جمع آوری می‌کنند، نشان می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند. موضوعاتی مانند دکوراسیون، طراحی داخلی، آشپزی و لباس بسیار خوب بازدید می‌خورند.

پینترست نیز یکی از معدود پلتفرم‌هایی است که به دلیل چیدمان پینبردها، تصاویر به صورت عمودی نمایش داده می‌شوند. به یاد داشته باشید که عکس‌های شما برای اینکه در پینترست خوب به نظر برسند نیاز به قالب بندی خاصی دارند.

  1. Quora

داستان: Quora به عنوان یک استارتاپ توسط دو کارمند سابق فیس‌بوک در سیلیکون ولی تاسیس شد. آنها فکر می‌کردند که پرسش و پاسخ یک قالب اینترنتی عالی است. اما تاکنون هیچ کس در این زمینه چیز بدردبخوری نساخته است.

معلوم شد حق با آنها بود. آنها با بودجه نسبتاً کم 80 میلیون دلاری، Quora را به پلتفرمی با بیش از 300 میلیون کاربر ماهانه تبدیل کردند.

کاربران می‌توانند سوال بپرسند. اگر موضوعی محبوب باشد، ممکن است بیش از یک بار پرسیده شود. امتیازدهی به پاسخ‌ها تضمین می‌کند که ابتدا پاسخ‌های با‌کیفیت بالا ظاهر می‌شوند.

کاربران پلتفرم‌های کاملی برای پاسخ دادن به سؤالات در Quora ساخته‌اند. برخی از پاسخ‌ها بیش از 1 میلیون بار مشاهده شده است.

Quora

زمینه:

 این پلتفرم روی یک چیز تمرکز دارد: سؤالات. می‌توانید با ارائه پاسخ‌های باکیفیت به سؤالات رایج و تکراری بیشترین استفاده را ببرید.

با تشکر از سیستم رای گیری، پاسخ‌های بسیار خوب آن را به بالا می‌برد. این پاسخ‌ها معمولاً برای مدت طولانی در آنجا می‌مانند.

سعی کنید پاسخ‌هایی ارائه دهید که در یک، دو یا حتی پنج سال همچنان مرتبط باشند و باقی بمانند. برخی از محبوب‌ترین پاسخ‌ها در Quora سال‌ها پیش نوشته شده‌اند.

مزایای Quora را می‌توان دو برابر کرد اگر در آن محتوا قرار دهید. مثلاً می‌توانید یک پست وبلاگ بنویسید که پاسخی بسیار دقیق به یک سوال رایج می‌دهد.

نه تنها یک پست وبلاگ عالی خواهید داشت، بلکه می‌توانید آن را به عنوان یک مقاله نیز مجدداً منتشر کنید.

این به شما کمک می‌کند تا شهرت خوبی به عنوان یک متخصص در حوزه خود ایجاد کنید. کاربران اغلب اگر پاسخ اول را دوست داشته باشند، پاسخ‌های دیگری هم از همان نویسنده را جستجو می‌کنند.

نتیجهگیری

در این مطلب مروری بر 8 پلتفرم مهم شبکه‌های اجتماعی دارید.

دیگر می‌دانید که چگونه و چرا هر پلتفرمی موفقیت به دست آورده است. شما همچنین می‌دانید که کدام کانال‌ها برای کدام حوزه‌ها مناسب هستند و چگونه می‌توانید محتوای مناسب ایجاد کنید.

آیا استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما در حال حاضر تغییر می‌کند؟

می‌خواهید روی کدام پلتفرم تمرکز بیشتری داشته باشید؟ کدام شبکه اجتماعی شما را به قله موفقیت خواهد رساند؟

ما در تکنویک در کنار شما هستیم تا تمام خدمات تولید محتوای متنی، صوتی و ویدیویی را با بهترین کیفیت و تضمین فروش به شما ارائه کنیم. اگر نیاز به کمک و مشاوره دارید ما اینجاییم. مشاهده پلن قیمتی مدیریت شبکه‌های اجتماعی در تکنویک.

منابع:

تیم تحقیق تکنویک

وبسایت neilpatel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *