بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام کِی است؟

زمان مطالعه: 23 دقیقه اگر می‌خواهید بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام را پیدا کنید، احتمالاً در تلاش برای رسیدن به هدف خاصی هستید. شاید بخواهید تعداد لایک‌هایی که در هر پست می‌گیرید را بیشتر کنید یا امیدوارید با جذب فالوورهای جدید، برند خود را هر چه بهتر به مخاطبان احتمالی بشناسانید. اگر در شبکه‌های اجتماعی تازه‌کار هستید، ممکن است

بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام کِی است؟
زمان مطالعه: 23 دقیقه

اگر می‌خواهید بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام را پیدا کنید، احتمالاً در تلاش برای رسیدن به هدف خاصی هستید. شاید بخواهید تعداد لایک‌هایی که در هر پست می‌گیرید را بیشتر کنید یا امیدوارید با جذب فالوورهای جدید، برند خود را هر چه بهتر به مخاطبان احتمالی بشناسانید.

اگر در شبکه‌های اجتماعی تازه‌کار هستید، ممکن است تا جای ممکن پست بگذارید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اما اگر کمی تفکر علمی به این فرآیند اضافه کنید، چه؟ برای مثال، می‌توانید در ساعات مختلف روز پست بگذارید و تعداد لایک‌ها را در هر دقیقه برای هر پست یادداشت کنید.

این آزمایش در گذر زمان خوب است، اما زمان زیادی هم نیاز دارد. اما آیا راه ساده‌تری برای فهمیدن زمان ارسال پست در اینستاگرام وجود دارد؟

در این مطلب، همه نکاتی را که برای شروع فرایند ارسال پست در بهترین زمان در این پلتفرم محبوب نیاز دارید، خواهید دید. همراه تکنویک باشید.

فهرست مطالب

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام چیست؟

  • طبق تحقیقات HubSpot در سال 2023، بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام از ساعت 18:00 تا 20:59 است.
  • به ویژه ساعت 8 بعدازظهر بهترین زمان برای ارسال پست برای تعامل مطلوب است.
  • بهترین روز برای ارسال پست جمعه و به دنبال آن شنبه و چهارشنبه است.
  • برای تعامل بهینه، بهترین روزها تعطیلات آخر هفته است، اما توصیه می‌کنیم به زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند توجه کنید.

زمان‌های بالا برای تعامل اینستاگرام همان زمان محلی است؛ به این معنی که مخاطبان شما در همان منطقه زمانی هستند که شما هنگام ارسال پست هستید. بنابراین، اگر مثلاً در تهران زندگی می‌کنید و مخاطبان اصلی شما نیز در تهران هستند، در زمان‌های گفته شده در بالا پست بگذارید. اما اگر در تهران زندگی می‌کنید و مخاطبان هدف شما در نیویورک هستند، بهتر است این زمان‌های ارسال را با ساعت نیویورک تنظیم کنید.

هر چند وقت در شبکه‌های اجتماعی پست بگذاریم؟

بدترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چیست؟

طبق گزارش HubSpot در سال 2023 از شبکه‌های اجتماعی، بدترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 6 تا 8:59 صبح است.

در زیر مشاهده می‌کنید که در سطح جهانی، کمترین نرخ تعامل اینستاگرام بین ساعت 6 تا 9 صبح است.

نرخ تعامل اینستاگرام بین ساعت 6 تا 9

همان طور که می‌بینید، داده‌ها در ستون‌های B2B و B2C یکسان باقی ماندند. مدیران بازاریابی شبکه‌های اجتماعی B2B و B2C گزارش دادند که بدترین زمان برای ارسال پست بین ساعت 6 تا 8:59 صبح است و بدترین روزها نیز دوشنبه و سه شنبه است.

پس خیالتان راحت! برای ارسال پست اینستاگرام نیازی به زود بیدار شدن نیست. به هر حال اگر از نرم افزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای برنامه ریزی پست‌های خود استفاده کنید، مشکل چندانی نخواهد بود.

برگه تقلب بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام

جدول بهترین زمان پست گذاری اینستاگرام

چگونه به بهترین زمان‌های ارسال پست اینستاگرام رسیدیم؟

این داده‌ها از دو منبع می‌آیند که اولی گزارش تعامل اینستاگرام HubSpot در سال 2023 است. این گزارش گسترده 110 میلیون پست را در بین 1 میلیون کاربر اینستاگرام بررسی کرده است و همچنین دارای چندین بخش ویژه کشورهای انگلیسی زبان است. آنها داده‌های نزدیک به 85 میلیون پست را تنها از آمریکای شمالی تجزیه و تحلیل کردند.

این پست همچنین حاوی تحقیقات اصلی بیشتری از تیم HubSpot است. آنها از 300 متخصص از بیش از 16 صنعت در مورد روزها و زمان‌های ترجیحی آنها برای ارسال پست در اینستاگرام نظرسنجی کردند.

چرا باید در یک زمان خاص در اینستاگرام پست بگذاریم؟

طبق داده‌های جهانی Statista، کاربران موبایل به طور متوسط 12 ساعت در ماه را در اینستاگرام سپری می‌کنند. این تقریباً از زمان آنها در هر ماه یا یک در صد احتمال است که شما کاربران خود را هنگامی که روی پلتفرم هستند، جذب کنید.

بنابراین، ارسال پست زمانی که کاربران برتر شما آنلاین هستند، تفاوت محسوسی ایجاد می‌کند. این به شما زمان بیشتری می‌دهد تا با مهم‌ترین فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید.

اما برای بسیاری از مارکترها، ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی تنها یکی دیگر از وظایف کاری در یک روز شلوغ است. می‌توانید هر زمان که مناسب است پست بگذارید یا پست‌ها را برای زمانی که منطقی به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی کنید، حتی اگر هیچ داده‌ای برای پشتیبان‌گیری از آن وجود نداشته باشد.

اینها دلایلی هستند که چرا پست گذاشتن در اینستاگرام در زمان‌های مشخص و ثابت اهمیت دارد.

افزایش دسترسی (ریچ)

برخی از کاربران در اینستاگرام فید (صفحه اصلی) خود را بر روی دوستان، مشاغل و اینفلوئنسرهایی که از قبل دنبال می‌کنند متمرکز کرده‌اند. اما بسیاری دیگر از اینستاگرام برای الهام گرفتن و کشف چیزهای جدید استفاده می‌کنند. این پست از یک مهندس یادگیری ماشین، برخی از عواملی را که به کاربران جدید کمک می‌کند تا پست‌های شما را کشف کنند، تشریح می‌کند.

پست اینستاگرام

یکی از این عوامل تعاملات اخیر است. این پست از وبلاگ اینستاگرام همچنین نشان می‌دهد که محتوای تازه و جدید چقدر مهم است.

بنابراین، اگر زمانی پست ارسال می‌کنید که کاربران مهم‌تر شما آنلاین هستند، محتوای جدید شما احتمالاً در صدر چیزهایی قرار دارد که می‌بینند. این همچنین می‌تواند تعامل، یکی دیگر از عوامل رتبه بندی را افزایش دهد. این ترکیب این شانس را افزایش می‌دهد که کاربران جدید حساب کاربری و پست‌های شما را در اینستاگرام کشف کنند.

ایجاد مخاطب وفادار

ایجاد وفاداری به زمان و تلاش نیاز دارد. مخصوصاً برای مشاغل کوچکی که باید با برندهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی رقابت کنند سخت است.

ارسال پست در زمان‌های پرازدحام اینستاگرام به شما این فرصت را می‌دهد با تعداد بیشتری از فالوورهای خود به طور همزمان ارتباط برقرار کنید. همچنین به مخاطبان شما نشان می‌دهد که می‌خواهید با آنها درگیر شوید و برند شما را در ذهن‌ها نگه می‌دارد.

همچنین به تعیین انتظارات کمک می‌کند. ایجاد وفاداری چیزی فراتر از محصولات عالی و خدمات مشتری است. این در مورد حضور مداوم در فیدهای آنهاست که به شما در ایجاد روابط خوب کمک می‌کند.

به عنوان مثال، فرض کنید تجارت رسانه‌ای خود را در منطقه زمانی اقیانوس آرام اداره می‌کنید، اما یک سوم مشتریان شما در منطقه زمانی شرقی استرالیا هستند. اگر همه مطالب خود را از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر ارسال کنید، آن پست‌ها بین ساعت 3 تا 11 صبح برای مشتریان استرالیایی شما ظاهر می‌شوند. این احتمال وجود دارد که مخاطبان استرالیایی شما پست‌های زیادی را از برند شما نبینند.

و اگر یک مشتری ناراضی در استرالیا داستانی در مورد برند شما ارسال کند چه؟ آن یک پست می‌تواند تصور کل مخاطبین از برند شما را شکل دهد.

برای رسیدن به مخاطب وفادار، باید بدانید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند و از آن اطلاعات برای انتخاب بهترین زمان برای ارسال محتوا و بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام استفاده کنید.

افزایش مشارکت

طبق تحقیقات HubSpot در سال 2023، میانگین نرخ تعامل اینستاگرام در سراسر جهان تقریباً است. این بیشتر از میانگین نرخ مشارکت در سال قبل است.

تعامل اینستاگرام یک اثر مواج، مانند پرتاب سنگ در یک استخر ساکن دارد. اولین موج واضح است – اگر بلافاصله پس از ارسال لایک، کامنت و سیو بگیرید، احتمال اینکه پست شما در فیدهای بیشتری نشان داده شود بیشتر است.

پست اینستاگرام

موج‌های بعدی از دیگر ویژگی‌های اینستاگرام مانند موارد دلخواه (Favorites)، جستجو و ویدیوها می‌آیند. هر ویژگی یک الگوریتم مستقل دارد و وزن هر ویژگی متفاوت است. برای مثال، تبدیل شدن به یک مورد دلخواه برای فالوورها به این معنی است که پست‌های شما هر بار که ارسال می‌شوند، در بالای فیدهای آن فالوورها نشان داده می‌شوند. نرخ تعامل عاملی است که پست‌ها در بالای صفحات جستجو قرار می‌گیرند.

بنابراین، ارسال در زمان مناسب فقط به معنای نظرات، پیام‌ها و سیوهای بیشتر نیست. این کار همچنین فرصت‎های بیشتری برای تعامل ایجاد می‌کند.

تست الگوریتم‌های جدید

مانند اکثر ابزارهای آنلاین، اینستاگرام به‌روزرسانی‌های مداوم را برای بهبود تجربه کاربر در نظر گرفته است. به‌عنوان یک کسب‌وکار، تیم شما باید به سرعت درک کند که هر به‌روزرسانی چگونه می‌تواند روی کاربران و استراتژی شما تأثیر بگذارد.

الگوریتم‌ها پیچیده هستند. سردمداران اینستاگرام می‌گویند که هر بخش از این برنامه از یک الگوریتم مستقل استفاده می‌کند.

بنابراین، یک روز ممکن است آخرین ویدیوهای شما در فید نمایش داده شوند، اما در Discover ظاهر نشوند و شاید سخت باشد که دلیل آن را بفهمیم. این می‌تواند تاثیر فوری بر کسب و کار شما داشته باشد.

چندین روش برای مدیریت این به‌روزرسانی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از آخرین اخبار شبکه‌های اجتماعی مطلع شوید. اما بهترین راه برای درک آخرین تغییرات الگوریتم این است که با پست‌های خود آزمون و خطا انجام دهید.

اما برای انجام آزمایش‌های قابل اعتماد و مفید که می‌تواند به شما در درک محتوایی که کاربرانتان پس از به‌روزرسانی می‌بینند، به چه چیزی نیاز دارید؟ شماره یک، یک برنامه پست ثابت است. هر چه آزمون شما دارای متغیرهای کمتری باشد، نتایج شما قابل اعتمادتر خواهد بود.

همچنین باید بهترین زمان برای مخاطبان خود را بشناسید و همان موقع در اینستاگرام پست بگذارید. به این ترتیب، زمان بندی ثابت و گروه آزمایشی گسترده‌تری خواهید داشت. این استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج قابل اعتمادتری دریافت کنید.

درک ویژگی‌های جدید

برنامه ارسال پست شما همچنین می‌تواند به شما در درک ویژگی‌های جدید اینستاگرام کمک کند. پست‌های کاروسل، استوری‌ها و ریل‌ها همگی بخش‌های منحصربه‌فرد اینستاگرام هستند و بسته به محتوا و صنعت شما، هر کدام نرخ‌های تعامل متفاوتی خواهند داشت.

اگر کسب و کار شما می‌خواهد بر روی زمان و منابع در اینستاگرام سرمایه گذاری کند، داشتن یک استراتژی بسیار اهمیت دارد. استراتژی‌ها معمولاً شامل انواع مختلفی از محتوا هستند. چه بخواهید پست‌هایتان به‌ عنوان محتوای پیشنهادی نشان داده شود یا داستان‌های قابل خریدتان را بهبود دهید، محتوای  مفید زیادی می‌خواهید.

وقتی اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی را منتشر می‌کند، درک این موارد ممکن است زمان ببرد:

  • کاری که آن ویژگی جدید انجام می‌دهد
  • وقتی کاربران ویژگی‌های جدید را می‌بینند
  • نحوه تعامل آنها با هر ویژگی جدید
  • منابع مورد نیاز برای محتوای ویژه

هر چه زودتر یک ویژگی جدید را درک کنید، احتمال اینکه از آن ویژگی قبل از رقبای خود نهایت استفاده را ببرید بیشتر است.

مانند آزمایش به‌روزرسانی الگوریتم، دانستن زمان‌ مناسب ارسال پست می‌تواند به شما کمک کند ویژگی‌های جدید را سریع‌تر برای کاربران خود آزمایش کنید. تست اجتماعی زمانی بسیار مفید است که مخاطبان آزمون خود را بشناسید، که زمان ارسال پست را مهم می‌کند.

ساده کردن پست های اینستاگرام

ساده کردن برنامه ارسال خود

انتخاب زمان مناسب برای مخاطبان می‌تواند زمان بندی پست‌های شما را بسیار آسان‌تر کند. بسیاری از مدیران شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی از ابزارهای برنامه‌ریزی برای این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. با اینکه این ابزارها می‌توانند فرآیند ارسال پست‌های شبکه‌های اجتماعی را بسیار آسان‌تر کنند، اما اگر در زمان‌های مناسب پست نگذارید، گرفتن نتیجه می‌تواند دشوار باشد.

همه چیز به ایجاد محتوای مناسب در زمان مناسب برای مخاطبان برمی‌گردد. تنظیم زمان ارسال پست همچنین می‌تواند به شما کمک کند یک تقویم شبکه اجتماعی شخصی‌تر برای شخصیت‌های خریدار ایده‌آل خود ایجاد کنید.

مطالعه مقاله روش نوشتن تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی

در ادامه به چند روش دیگر برای انتخاب بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام که می‌توانند به شما در ساده‌سازی زمان‌بندی پست‌تان کمک کنند، اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد زمان‌های متمرکز برای برنامه ریزی و ردیابی محتوا
  • محدود کردن نیاز به مدیریت شبکه‌های اجتماعی همیشه فعال
  • ارائه فرصت‌هایی برای ایجاد دسته‌ای محتوای پست هدفمند

یافتن بهترین مشتریان

با اینکه اینستاگرام اکنون کاربران را قادر ساخته به طور مستقیم خرید خود را انجام دهند، هنوز هم یک ابزار ارزشمند برای تولید سرنخ و آگاهی بخشی در مورد برند محسوب می‌شود که در نهایت می‌تواند باعث کلیک و خرید بیشتر شود.

این یک انگیزه باورنکردنی برای ارتباط با بهترین مشتریان خود در اینستاگرام است. اما یافتن بهترین زمان ارسال محتوا چگونه می‌تواند به شما در پیدا کردن مشتریان بالقوه کمک کند؟

ممکن است در صنعت خود تازه‌کار باشید. اگر اینطور است، زمان‌های ارسال خاص می‌تواند به شما کمک کند بفهمید که کاربران شما چه زمانی آنلاین هستند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند که از دیدگاه آنها شروع به دیدن کرده و از این اطلاعات برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

مثلاً تعامل با افرادی که در بخش خدمات مالی فعال هستند، در جمعه شب‌ها در اینستاگرام راحت‌تر است چرا که درست قبل از شروع هفته کاری بعدی است. همچنین می‌تواند راهی برای کاهش تعطیلات آخر هفته و آماده شدن برای هفته جدید باشد.

اما دسترسی به افراد فعال در حوزه کشاورزی در صبح‌های جمعه آسان‌تر است؛ چون زیاد در طول هفته از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند و ممکن است در طول هفته در جاهایی بدون آنتن باشند. ایمنی نیز یک نگرانی است، بنابراین ممکن است استفاده از گوشی در حین کار برای آنها دشوار باشد.

همچنین می‌توانید برای تعامل با کاربرانی که کسب و کار شما را دنبال می‌کنند، این زمان‌ها را در برنامه خود مسدود کنید. در مورد پست‌ها کامنت دهید، سؤالات مرتبط بپرسید و ویدیوهای مخاطبان هدف خود را تماشا کنید.

این همان موقعی است که بزرگترین گروه از کاربران شما به صورت آنلاین در پلتفرم حضور دارند، بنابراین بهترین زمان برای شروع مکالمه و تعامل است. ارسال پیام در اینستاگرام آسان است، اما هر پیامی پاسخ نمی‌گیرد. اگر بتوانید به صورت زنده حضور داشته باشید، از زمانی که در پلتفرم می گذرانید ارزش بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد. همچنین شانس بیشتری برای ارتباط با مشتریان برتر خواهید داشت.

آیا واقعاً بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام وجود دارد؟

واضح است که زمان ارسال پست در اینستاگرام واقعاً مهم است. اما آیا واقعاً بهترین زمان برای ارسال پست برای رسیدن به نتایج مورد نظر وجود دارد؟ 

کیفیت محتوا

کیفیت محتوا

تولید محتوا برای رسیدن به مهلت‌های بلندپروازانه می‌تواند وسوسه انگیز باشد به این امید که مشتریان مناسب پست‌های شما را ببینند. اما کیفیت محتوا چیزی است که بیشترین ارزش را برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند.

متیو کروز، متخصص مدیریت و رشد جامعه می‌گوید:

«البته که این واضح است، اما تولید محتوای تا حد امکان جذاب و بهینه سازی شده برای پلتفرمی که در آن منتشر می‌شود، کلیدی است.»

بنابراین، هر پست را با بهترین محتوای ممکن شروع کنید، سپس بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید که دنبال کنندگان تاثیر تلاش‌های شما را احساس می‌کنند.

«با مخاطبان هدف خود شروع کنید و اینکه چه نوع محتوا و اطلاعاتی برای آنها مفیدتر است. چه نوع محتوایی را می‌توانند برای بعد ذخیره کنند؟ چه چیزی را می‌توانند با بقیه به اشتراک بگذارند؟ چه چیزی آنها را تشویق می‌کند تا در مورد محتوای شما نظر دهند؟ شروع کنید با این سؤالات و برای بهبود دسترسی و عملکرد شما به عقب برگردید.»

چگونه کپشن اینستاگرامی بنویسیم؟

پست اینستاگرام

همچنین می‌توانید از اینفلوئنسرها و برندهای برتر در این پلتفرم الهام بگیرید.

یکی دیگر از راه‌های تولید محتوای باکیفیت، هماهنگی با ترندها و اخبار جدید است. اما این استراتژی برای همه مناسب نیست. در ادامه به توصیه‌های مفیدتری از آنابل نیست اشاره می‌کنیم:

«وقتی صحبت از پست کردن حول لحظات، رویدادها و گفتگوهای پرطرفدار می‌شود، باید از خود بپرسید: آیا این منطقی است که برند من بخشی از این گفتگو باشد؟ آیا ما در اینجا به ارزش‌ها چیزی اضافه می‌کنیم؟»

الگوریتم اینستاگرام

بهترین زمان ارسال واقعاً مربوط به زمانی نیست که شما محتوا را پست می‌کنید، بلکه مربوط به زمانی است که می‌خواهید کاربران محتوای شما را ببینند. اما این به الگوریتم‌هایی بستگی دارد که برای هر قسمت از اینستاگرام منحصربه‌فرد هستند.

بنابراین دقتی که در زمان ارسال پست می‌کنید، تنها بخشی از یک سیستم پیچیده‌تر است که محتوای شما را به افراد روی پلتفرم ارائه می‌دهد.

به گفته متیو کروز: «الگوریتم اینستاگرام و تغییرات UX بر اثربخشی پست در زمان‌های خاص تاثیر گذاشته است. مگر اینکه کاربران شما محتوای خود را در نمای following بررسی کنند، زمانی که مخاطبان شما محتوای شما را می‌بینند می‌تواند متفاوت باشد.»

UX چیست؟

برای بهینه سازی شانس اینکه افراد محتوای شما را ببینند و با آن درگیر شوند، این نکات را بررسی کنید:

«ببینید الگوریتم اینستاگرام در هر لحظه چه چیزی را در اولویت قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال، ریلز. ما می‌دانیم که اینستاگرام به عنوان قالبی برای رقابت با TikTok به ریلز متمایل شده است، اما چگونه می‌توانید ریلز را در استراتژی خود بگنجانید؟

هر چه بیشتر به آنچه اینستاگرام می‌خواهد ببیند پایبند باشید، الگوریتم بیشتر به نفع شما خواهد بود. همچنین، همیشه ابتدا برای ارزش و تعامل بهینه سازی کنید.»

بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام کِی است؟

«در اینستاگرام، درک تغییرات UX و الگوریتم می‌تواند در استراتژی انتشار محتوا به جای زمان‌بندی ساده موثرتر باشد.

به عنوان مثال، با تغییر اینستاگرام به سمت فشار دادن ویدیو بر روی تصاویر، انواع محتوایی که برای ایجاد و انتشار انتخاب می‌کنید ممکن است بر شانس انتشار آن به کاربران تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، تغذیه الگوریتم با محتوای شما به آن کمک می‌کند تا بداند کجا باید برود. برای مثال، افزودن زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها و صداهای مرتبط می‌تواند به افزایش شانس نمایش آن در فیدهای کاربرانی که از انواع خاصی از محتوا لذت می‌برند کمک کند.» – متیو کروز

سازگاری محتوا

ارین مک کول، استراتژیست اجتماعی می‌گوید: «کیفیت و ثبات محتوا مهم‌تر از زمان بندی است.»

ثبات کلیدی برای استفاده از فرصت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی است. چه بخواهید استوری‌های خود را هر هفته در همان زمان پست کنید و چه با هشتگ‌ پست می‌گذارید، داشتن یک برنامه ثابت ضرورت دارد.

اگر صدای برند واضحی در اینستاگرام ندارید، این کار به شما کمک نمی‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. بدون یکپارچگی، بعید است که کاربران محتوای شما را بدون توجه به اینکه چند بار آن را ببینند، تشخیص دهند و به برند شما متصل شوند.

بنابراین، فقط به پست گذاشتن در بهترین زمان بسنده نکنید. از بهترین زمان‌ها برای ارسال پست به ‌عنوان راهنمای برنامه‌ریزی ثابت پست استفاده کنید. این استراتژی می‌تواند به شما کمک کند با محتوای مناسب در زمان مناسب به مخاطبان مناسب برسید.

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بر اساس منطقه زمانی

موقعیت مکانی شما می‌تواند به شدت بر موفقیت استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما تأثیر بگذارد. مخاطبان بسته به جایی که در جهان هستند، رفتار متفاوتی دارند و شما می‌توانید از اینکه بدانید چه زمانی در اینستاگرام بیشتر فعال هستند، استفاده کنید.

می‌دانید که عصرها بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای تعامل است. اما اگر مخاطبان شما در چندین منطقه زمانی زندگی می‌کنند، این اتفاق چگونه می‌تواند بیفتد؟

اینجاست که باید بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام برای مخاطبان خود را پیدا کنید. برای کمک به شما در انجام این انتخاب‌ها، در ادامه به داده‌های قانع کننده‌تری از گزارش تعامل اینستاگرام در سال 2023 اشاره می‌کنیم.

آمریکای شمالی

طبق تحقیقات HubSpot، بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در آمریکای شمالی بین ساعت 6 تا 9 بعد از ظهر است، زیرا این ساعات بیشترین تعامل را کسب کرده‌اند. تعجبی ندارد: مردم معمولاً عصرها از سرکار برمی‌گردند و به همین دلیل معمولاً در این زمان به اینستاگرام خود دسترسی پیدا می‌کنند.

بهترین زمان پست گذاری امریکای شمالی

همانطور که می بینید، نرخ تعامل برای اکثر ساعت‌ها بین 7 تا 8 درصد است – تا زمانی که تلاش کنید تا مخاطبان خود را مطالعه کنید و یاد بگیرید که در چه زمان‌هایی به طور خاص آنلاین هستند، واقعاً نباید در زمان ارسال پست خود اشتباه کنید.

ساعاتی که باید به طور خاص از آن اجتناب کنید، بین 6 تا 9 صبح است.

بریتانیا و ایرلند

در بریتانیا و ایرلند، بهترین زمان برای ارسال پست برای ایجاد تعامل بالا از ساعت 10 شب تا 2 بامداد است. بله! خیلی دیر است، بنابراین حتی اگر در ساعات کاری بریتانیا و ایرلند کار می‌کنید، شاید بد نباشد از ابزار شبکه‌های اجتماعی برای برنامه ریزی پست‌های خود خیلی زودتر از موعد استفاده کنید – مگر اینکه بخواهید ساعت 1 صبح برای ارسال پست اقدام کنید!

بهترین زمان پست گذاری بریتانیا

همچنین بهتر است از ساعت 9 تا 11 صبح پرهیز کنید.

آسیا و اقیانوسیه

در آسیا و اقیانوسیه، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 7 تا 9 شب است. در طول تحقیقاتی که در این منطقه انجام دادیم، در آن ساعات شاهد قله‌های عظیمی در تعامل بودیم.

بهترین زمان پست گذاری آسیا و اقیانوسیه

نرخ‌های تعامل APAC بی‌ثبات‌تر هستند. همچنین بهتر است از ارسال پست بین ساعت 5 تا 7 صبح خودداری کنید، زیرا آن زمان‌ها کمترین میزان تعامل را دارند.

بهترین زمان در هر روز برای ارسال پست در اینستاگرام چیست؟

هر روز هفته برای پست گذاشتن در اینستاگرام خوب است، اما احتمالاً در آخر هفته بهترین تعامل را خواهید داشت.

نمودار زیر میانگین مشارکت هر روز از هفته را نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید، حتی اگر آخر هفته‌ها بیشترین تعاملات را داشته باشید، باز هم داده‌ها در طول هفته بسیار ثابت هستند.

اینستاگرام

این به این معنی است که باید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا بفهمید کدام روزها برای ارسال پست مناسب هستند. این همان جایی است که داده‌های خاص صنعت شما می‌تواند به کمکتان بیاید.

به عنوان مثال، اگر دنبال کنندگان شما ساعات کاری منظم دارند، ممکن است در حوالی ظهر یک استراحت برای ناهار داشته باشند. یعنی اینکه آنها می‌توانند در طول این مدت بیشتر در اینستاگرام اسکرول کنند تا از آخرین اخبار دوستان، برندهای مورد علاقه و بلاگرها مطلع شوند.

اما اگر برنامه کاری آنها ثابت نباشد چه؟ مثلاً مشاوران املاک اغلب بر اساس برنامه‌های مشتریان خود کار می‌کنند و خانه‌ها را در زمان‌های مختلف نشان مشتری می‌دهند. این بدان معنی است که زمان اسکرول آنها با سایر کاربران متفاوت خواهد بود. باید رفتار مخاطبین خود را دنبال کنید یا از معیارهای هر صنعت استفاده کنید تا به بهترین روز برای ارسال پست برسید.

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بر اساس نوع صنعت

داده‌های کلی در مورد زمان بندی بهینه پست یک نقطه شروع عالی است. اما اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، تحقیقات HubSpot بیش از 300 متخصص را مورد بررسی قرار داده تا به شما کمک کند با مخاطبان برتر خود درگیر شوید. در ادامه بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای بیش از 16 صنعت محبوب وجود دارد.

نکته: دقت کنید این مطلب از وبسایت Hubspot ترجمه شده است. بنابراین روزهای شنبه و یکشنبه که تعطیلات رسمی آن‌هاست، باید پنج شنبه و جمعه ما در نظر گرفته شود. به همین ترتیب روزهای هفته باید معدل سازی شوند!

آموزش

زمان پست گذاری حوزه آموزش

بهترین زمان: 9 تا 12 شب

بهترین روز: دوشنبه (یا اول هفته)

بدترین روزها: چهارشنبه تا یکشنبه (روزهای پایانی هفته)

اگر در بخش آموزش کار می‌کنید، بهترین زمان برای ارسال پست از ساعت 9 تا 12 شب است، به ویژه در روز دوشنبه (اول هفته). این ممکن است به این دلیل باشد که مربیان و معلمین در این زمان برای کل هفته آماده می‌شوند و ممکن است بیشتر از محتوای برندهای آموزشی استقبال کنند.

شرکت‌های فعال در حوزه سلامت

شرکت‌های فعال در حوزه سلامت

بهترین زمان: 6-9 بعد از ظهر

بهترین روز: شنبه (روز تعطیل)

بدترین روزها: سه شنبه تا جمعه (اواسط هفته)

برای شرکت‌های فعال در بهداشت و درمان، بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام عصرها، از ساعت 18 تا 21 و به طور خاص شنبه (آخر هفته) است. بهتر است از ارسال پست در روزهای سه شنبه تا جمعه خودداری کنید.

خدمات مالی

خدمات مالی

بهترین زمان خدمات مالی: 9 تا 12 شب

بهترین روز: یکشنبه (آخر هفته)

بدترین روزها: چهارشنبه و پنجشنبه

شرکت‌های خدمات مالی بهتر است از ساعت 9 تا 12 شب پست بگذارند – به یاد داشته باشید، یک ابزار شبکه اجتماعی می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی پست‌های آخر شب کمک کند! – و یکشنبه‌ها (روز تعطیل) یکی از بهترین روزهاست.

خرده فروشی

خرده فروشی

بهترین زمان: 3-6 بعد از ظهر

بهترین روز: یکشنبه (روز تعطیل)

بدترین روز: سه‌شنبه

شرکت‌های خرده‌فروشی باید در تعطیلات آخر هفته به ‌ویژه یکشنبه‌ها (جمعه‌ها)، بین ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر پست ارسال کنند. طبق تحقیقات ما سه‌شنبه‌ها بدترین روز است.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

بهترین زمان: 9 شب تا 12 ظهر

بهترین روز: شنبه (آخر هفته)

بدترین روزها: دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه

برندهای تجارت الکترونیک بهتر است بین ساعت 9 شب تا 12 ظهر پست ارسال کنند، مطابق با این الگوی کلی که شب‌ها برای اکثر برندها بهترین عملکرد را به همراه دارد. شنبه‌ها بهترین روزها برای پست گذاشتن در اینستاگرام بودند، در حالی که بهتر است از دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه اجتناب کنید.

خدمات تجاری

خدمات تجاری

بهترین زمان: 9 صبح تا 12 ظهر، 6 تا 9 شب.

بهترین روز: جمعه (آخرین روز کاری هفته)

بدترین روزها: سه شنبه، چهارشنبه و یکشنبه

شرکت‌هایی که خدمات تجاری ارائه می‌دهند بهتر است بین ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در اینستاگرام پست بگذارند – ساعات شروع روزهای کاری اکثر افراد. عصرها بین ساعت 6 تا 21 نیز عملکرد خوبی دارد. بهترین روز برای ارسال در کمال تعجب، جمعه است.

کالاهای تامینی مصرف کننده

کالاهای تامینی مصرف کننده

بهترین زمان: 9 صبح تا 12 شب

بهترین روزها: چهارشنبه و جمعه

بدترین روزها: دوشنبه، سه شنبه و یکشنبه

سازمان‌های تولیدی کالای مصرف‌کننده باید صبح‌ها بین ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب در اینستاگرام پست بگذارند. بهترین روز برای ارسال پست چهارشنبه و جمعه است.

تولید و مواد

تولید و مواد

بهترین زمان: 12-6 بعد از ظهر

بهترین روز: جمعه و یکشنبه

بدترین روزها: دوشنبه تا پنجشنبه، شنبه

شرکت‌های صنعت تولید باید بعدازظهرها بین ساعت 12 تا 6 پست بگذارند، که از زمان استراحت اکثر مشاغل شروع می‌شود. بهترین روزها جمعه و یکشنبه است.

شرکت‌های ساختمان‌سازی

شرکت‌های ساختمان‌سازی

بهترین زمان: 6-9 شب

بهترین روزها: پنجشنبه و یکشنبه

بدترین روزها: دوشنبه و شنبه

مانند بسیاری دیگر، شرکت‌های ساختمانی از ارسال پست در عصرها بین ساعت 6 تا 9 نفع می‌برند. پنجشنبه‌ها و یکشنبه‌ها بهترین روزهای این مشاغل هستند.

حوزه کشاورزی

حوزه کشاورزی

بهترین زمان: 9 صبح تا 12 ظهر

بهترین روز: شنبه (معادل روز تعطیل ایران یعنی جمعه)

بدترین روزها: روزهای هفته

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای حوزه کشاورزی بین ساعت 9 صبح تا 12 ظهر است. بهتر است در روزهای هفته پست نگذارید و در تعطیلات آخر هفته پست ارسال کنید.

صنایع الکترونیک

صنایع الکترونیک

بهترین زمان: 3-6 بعد از ظهر

بهترین روز: پنجشنبه

بدترین روزها: دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه

صنایع الکترونیک بهتر است بعدازظهرها، بین ساعت 3 تا 6 پست ارسال کنند. بهترین روز نیز برای ارسال پست پنجشنبه است.

انرژی، آب و برق و مدیریت پسماند

انرژی، آب و برق و مدیریت پسماند

بهترین زمان: 6-9 شب

بهترین روز: شنبه

بدترین روزها: یکشنبه تا جمعه

سازمان‌های انرژی، آب و برق و مدیریت پسماند بهتر است بین ساعت 6 تا 9 شب پست ارسال کنند. بهترین روز برای ارسال پست شنبه است، در حالی که پاسخ دهندگان تحقیق ما گزارش دادند که بهتر است روز در میان هم پست ارسال نشود.

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

بهترین زمان: 6-9 شب

بهترین روز: شنبه

بدترین روزها: دوشنبه و پنجشنبه

مانند بسیاری از مشاغل، شرکت‌های فناوری اطلاعات هم باید در ساعات بعد از کار، بین ساعت 6 تا 9 شب پست ارسال کنند. بهترین روز برای ارسال پست شنبه (روز تعطیل – روز تعطیل ایران جمعه) است، اما به یاد داشته باشید که باید آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است.

رسانه و سرگرمی

رسانه و سرگرمی

بهترین زمان‌ها: 3-6 بعد از ظهر، 9 تا 12 شب

بهترین روز: جمعه

بدترین روزها: یکشنبه و دوشنبه

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکت‌های فعال در رسانه و سرگرمی بین ساعات 15 تا 18 و 9 تا 12 شب است. بهترین روز برای ارسال پست جمعه است.

حمل و نقل و تدارکات

حمل و نقل و تدارکات

بهترین زمان: 9 صبح تا 12 ظهر

بهترین روز: شنبه

بدترین روزها: یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه

شرکت‌های حمل و نقل و تدارکات از ارسال پست در صبح، بین ساعت 9 تا 12 ظهر سود می‌برند. پاسخ دهندگان ما گزارش دادند که شنبه (روز تعطیل) بهترین روز برای ارسال پست است.

سازمان‌های تبلیغاتی و بازاریابی

سازمان‌های تبلیغاتی و بازاریابی

بهترین زمان: 9 صبح تا 3 بعد از ظهر

بهترین روزها: دوشنبه، پنجشنبه، شنبه، یکشنبه

بدترین روزها: سه شنبه و جمعه

سازمان‌های تبلیغاتی و بازاریابی گزینه‌های بی‌شماری برای ارسال در اینستاگرام دارند. بهترین زمان برای ارسال پست در طول روز کاری از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر است و بهترین روزها شامل روزهای دوشنبه، پنجشنبه، شنبه و یکشنبه است. بهتر است از روزهای سه شنبه و جمعه اجتناب کنید.

به یاد داشته باشید که دستورالعمل‌های بالا فقط دستورالعمل هستند. ضروری است که به طور مداوم نرخ تعامل خود را بسنجید تا بهترین زمان برای ارسال پست برای مخاطبان خاص خود را پیدا کنید. توصیه می‌کنیم از داده‌های بالا به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، سپس با گذشت زمان کمی تغییرات اعمال کنید.

بهترین زمان برای ارسال انواع مختلف محتوای اینستاگرام

در مورد انواع مختلف محتوای اینستاگرام داستان به چه صورت است؟ بهترین زمان برای انتشار آنها و دریافت نرخ تعامل خوب کِی است؟ بیاید نگاهی بیندازیم.

بهترین زمان برای ارسال ریلز در اینستاگرام

توصیه می‌کنیم دستورالعمل‌های کلی را دنبال کنید. بهترین زمان برای پست کردن ریلز اینستاگرام عصرها بین ساعت 6 تا 9 است، زمانی که نرخ تعامل در سطح جهانی افزایش می‌یابد.

با این اوصاف بهتر است با پست کردن Reels ریسک نکنید، زیرا آنها محبوبیت بسیار دارند. مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری به طور فعال به‌روزرسانی‌های اینستاگرام را در توییتر به اشتراک می‌گذارد و بسیاری از پست‌های اخیر او ویژگی‌های جدید Reels را برجسته کرده و بر اهمیت این نوع پست تأکید می‌کنند.

منابع مورد اعتماد همان نکاتی را برای بهترین زمان برای پست کردن ریلز ارائه می‌دهند که برای انواع دیگر محتوا، مانند ویدیو و عکس‌ در اینستاگرام انجام می‌دهند. زمانی که کاربران آنلاین هستند، باید پست ارسال کنید و این بدان معناست که به دقت به نرخ تعامل خود نگاه کنید.

نکته مهم برای زمان بندی ریلز: مطمئن شوید که به طور مداوم پست کنید. اگر روزهای آپلود یا زمان‌هایی که پست می‌کنید پراکنده باشد، الگوریتم دید حساب شما را در اولویت قرار نمی‌دهد.

بهترین زمان اپلود ویدئو در اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال ویدیوهای اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال ویدیوهای اینستاگرام بین ساعت 6 تا 21 است.

بهترین زمان برای ارسال استوری اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال استوری اینستاگرام بین ساعت 6 تا 9 شب است. اگر در بخش B2B کار می‌کنید، می‌توانید از ارسال یک استوری اینستاگرام در زمان ناهار (از ساعت 11 تا 1 بعد از ظهر) نیز استفاده کنید، چرا که مخاطبان تجاری شما ممکن است در اینستاگرام باشند. با این حال، میانگین نرخ تعامل جهانی در عصرها به اوج خود می‌رسد.

بهترین زمان برای لایو در اینستاگرام

بهترین زمان برای لایو در اینستاگرام عصر است، زمانی که کاربران در حال استراحت هستند و زمان تماشای لایو را دارند.

بهترین زمان برای ارسال پست کاروسل اینستاگرام

بهترین زمان برای گذاشتن کاروسل و عکس اینستاگرام بین ساعت ۱۸ تا ۲۱ است.

چگونه به زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام  دست یابیم؟

داده‌های مربوط به بهترین زمان ارسال پست برای اینستاگرام فوق‌العاده مفید است. گفته می‌شود این کار اغلب زمانی که شما تازه شروع به کار کرده‌اید بیشترین تاثیر را دارد.

همانطور که به توسعه حضور خود در پلتفرم ادامه می‌دهید، شاید بخواهید نتایج خود را تقویت کنید و به تنهایی تحقیقات مربوط به زمان ارسال را انجام دهید. نکات زیر موارد مفیدی برای شروع هستند.

  1. از ابزار شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

موثرترین راه برای یافتن بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام استفاده از ابزار شبکه‌های اجتماعی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به هر بار ورود به اینستاگرام در زمان‌های مختلف پست بگذارید. نرم‌افزار شبکه‌های اجتماعی نه تنها به این دلیل مفید است که نیازی به یادآوری ورود به اینستاگرام ندارید – می‌توانید به سادگی پست‌های خود را زمان‌بندی کنید – بلکه به این دلیل که می‌توانید با دقت بیشتری آزمون و خطا کنید.

از ابزار شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

همچنین می‌توانید تاریخچه پست‌های خود را از طریق گزارش‌ها مشاهده کنید – نیازی نیست که پست‌های اینستاگرام خود را یک به یک مرور کنید.

  1. زمان ارسال را تست کنید

برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست برای برند خود، آزمایش کردن ضروری است. داده‌های سال 2023 ما قویاً نشان می‌دهد که ارسال پست در ساعات عصر از ساعت 6 تا 9 زمان خوبی برای شروع است. سپس، زمان دیگری – مانند زمان ناهار یا ظهر – را آزمایش کنید و ببینید آیا این باعث تغییر نرخ تعامل برای پست‌های شما می‌شود یا نه.

سعی کنید نوع پست‌هایی را که می‌گذارید ثابت نگه دارید. به‌عنوان مثال، زمان‌های ارسال پست را به ‌طور خاص برای ریلز، با طول و موضوع زیرنویس مشابه آزمایش کنید. به این ترتیب، تنها متغیر خود زمان ارسال است و نه هیچ مشخصه دیگری.

  1. پست‌های برتر خود را بررسی کنید

engagement

بررسی پست‌های برتر می‌تواند به شما کمک کند بفهمید کدام‌ها محبوب‌تر هستند و کدام موضوعات بیشترین تعامل را دارند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند که ببینید زمان ارسال چگونه بر این عوامل تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، آیا آن پست جدید در مورد رویدادهای شرکت، هیجان انگیزترین محتوا برای یک شرکت زیبایی آنلاین است؟ یا اینکه در ماه گذشته بیشترین لایک را گرفت زیرا در عصر جمعه پست شد، بهترین زمان برای تعامل در تجارت الکترونیک؟

می‌توانید از Instagram Insights برای بررسی پست‌های با عملکرد برتر خود و همچنین عواملی مانند:

  • مخاطب درگیر
  • کل فالوورها
  • فعال‌ترین زمان‌ها

استفاده کنید.

مشتریان HubSpot می‌گویند: می‌توانید گزارش پست‌های برتر را برای لیست سریع ده پست برتر خود بررسی کنید. همچنین می‌توانید تعاملات، کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و برداشت‌ها را برای هر پست ببینید.

با شروع بررسی تجزیه و تحلیل اجتماعی خود، تمرکز روی اعداد وسوسه انگیز می‌شود. اما وقتی به پست‌های برتر نگاه می‌کنید، مهم است که جنبه خلاقانه خود را حفظ کرده و از دیدگاه مشتری به اعداد خود نگاه کنید. همانطور که بهترین پست‌های خود را بررسی می‌کنید، از خود بپرسید:

  • این پست چه ویژگی خاصی دارد؟
  • چه نوع محتوایی است؟
  • اگر ویدیو است، چه چیزی این ویدیو را متمایز می‌کند؟
  • اگر عکس است، این عکس چه تفاوتی با عکس‌های دیگری که پست کرده‌اید دارد؟
  • پست را ویرایش کرده‌اید؟
  • آیا متن یا عناصر طراحی را به پست اضافه کرده‌اید؟
  • آیا چیزی وجود دارد که افرادی را که این پست را پسندیده‌اند به هم پیوند دهد؟
  • آیا این پست به یک ترند یا رویداد فعلی مرتبط است؟

ممکن است بخواهید قبل از تجزیه و تحلیل محتوای پست خود، چند ماه اطلاعات برتر پست را جمع آوری کنید. این می‌تواند به شما کمک کند محتوای برتری را ببینید که کاربران شما به آن پاسخ می‌دهند و اینکه چه زمانی می‌خواهند آن نوع محتوا را ببینند.

  1. زمان ارسال رقبا را بررسی کنید

راه دیگر برای انتخاب زمان مناسب برای ارسال پست برای مخاطبان این است که بفهمید چه کسی توجه آنها را جلب می‌کند. شروع با رقبای برتر به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه زمانی پست ارسال کنید و چه محتوایی در روزها و زمان‌های مختلف بهتر جواب می‌دهد. تجزیه و تحلیل رقابتی نیز می‌تواند به شما کمک کند موارد زیر را بهتر متوجه شوید:

  • در مورد ترندها و معیارها در جایگاه خود بیاموزید
  • استراتژی اجتماعی خود را به‌روز کنید
  • فرصت‌های جدید را مشخص کنید

چند راه برای شروع این تحقیق وجود دارد.

اول، فقط گشتن در اینستاگرام می‌تواند اطلاعات زیادی از رقبا به شما بدهد. به لایک‌های یک برند، کپی هشتگ و تعداد هشتگ‌هایی که آنها استفاده می‌کنند، نگاهی بیندازید. این می‌تواند نمایه‌ای سریع از اینکه چه کسی آن برند را دنبال می‌کند و از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کند به شما بدهد، بنابراین می‌تواند به استراتژی آن رقیب هم اشاره کند.

اگر می‌خواهید تحقیقات دقیق‌تری انجام دهید، ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک می‌کند رقابت خود را پیگیری کنید.

اضافه کردن رقیب

با استفاده از این ویژگی می‌توانید چندین رقیب را به طور همزمان ردیابی کرده و نتایج خود را بر اساس شبکه اجتماعی یا دوره زمانی فیلتر کنید.

  1. بر تعامل تمرکز کنید

انگیجمنت اینستاگرام

تعامل قوی در اینستاگرام بین 1 تا 5 درصد است. طبق تحقیقات HubSpot، میانگین تعامل در سال 2021، 5.86٪ و برای سال 2020 فقط 2.26٪ بود، بنابراین این نرخ‌ها می‌توانند به سرعت تغییر کنند.

اگر می‌خواهید تعامل را بهبود بخشید، با محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام خود شروع کنید. می‌توانید نرخ خود را با اعداد اندازه‌گیری کنید، اما تقسیم این داده‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، مانند ماه‌ها یا هفته‌ها می‌تواند مفیدتر باشد. به این ترتیب می‌توانید الگوهای تعامل برای حساب خود را در طول زمان ببینید. همچنین درک اینکه چگونه زمان‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنید، می‌تواند بر میزان تعامل شما تأثیر بگذارد را آسان‌تر می‌کند.

نرخ‌های تعامل نشان می‌دهد که مردم چگونه به محتوای شما واکنش نشان می‌دهند. بنابراین، چه در حال اشتراک‌گذاری ریلز، لایو در استوری‌ها یا ارسال نظرسنجی، سؤال و آزمون‌ باشید، می‌توانید تأثیر خود را بسنجید. نرخ مشارکت می‌تواند بر اساس موارد زیر تغییر کند:

  • علاقه مخاطب
  • ارتباط
  • اقتدار اجتماعی

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که جذاب‌ترین محتوای شما ممکن است در ساعات یکسان هر روز به همان اندازه موثر نباشد. برخی از محتواها قبل از اینکه در ساعات اوج تعامل تأثیر بگذارند، به زمان نیاز دارند تا بازدیدها و اشتراک‌گذاری‌های لازم را دریافت کنند. محتوای جدید مانند یک آتش بازی است – به سرعت منفجر شده و به همان سرعت ناپدید می‌شود.

برای بهینه سازی زمان بندی پست خود برای تعامل، باید سازماندهی کنید. بهترین راه برای یافتن زمان ایده‌آل پست، آزمایش زمان پست‌هایتان است تا ببینید کدام زمان پست بیشترین تعامل مخاطب را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، اگر بخواهید بفهمید چه زمانی بیشترین لایک و کامنت را در کاروسل‌های اینستاگرام خود دریافت می‌کنید، چه می‌کنید؟

فرض کنید هفته‌ای پنج پست کاروسل مختلف ایجاد و آنها را در زمان‌های مختلف پست می‌کنید. این رویکرد به دست آوردن اطلاعاتی که بهترین زمان‌ها را برای ارسال پست برای تعامل به شما نشان می‌دهد دشوار می‌کند.

اما اگر هر روز پنج پست مشابه را در زمان کمی متفاوت پست کنید، چه؟ اکنون می‌توانید نرخ تعامل خود را با زمانی که هر کاروسل را پست کرده‌اید مقایسه کنید. این می‌تواند بهترین زمان برای ارسال پست کاروسل برای گرفتن تعامل را به شما نشان دهد تا بتوانید با در نظر گرفتن آن زمان‌ها، پست‌های آینده خود را برنامه ریزی کنید.

  1. از داده‌های خود استفاده کنید

از داده‌های خود استفاده کنید

وقتی در اینستاگرام تازه‌کار هستید، تعداد فالوورها و تعاملات اغلب کم است. اعداد مربوط به زمان ارسال، نوع محتوا، هشتگ ها و موارد دیگر می‌توانند به قدری شبیه باشند که ممکن است الگوهایی را که می‌توانند به رشد شما کمک کنند، درک نکنید.

تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی می‌تواند این الگوها را برای دیدن و آزمایش آنها آسان‌تر کند.

به عنوان مثال، بخش مخاطبان در Instagram Insights می‌تواند روزها و ساعاتی را که فالوورهای شما فعال هستند را به شما نشان دهد. می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک برنامه زمانبندی ارسال استفاده کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا پست کردن در ساعات اوج، دسترسی شما را بهبود می‌بخشد یا خیر.

در عین حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر کسی که یک حساب کاربری دارد به Insights اینستاگرام دسترسی دارد. و طبق تحقیقات،  52 درصد از حساب‌های اینستاگرام 1000 تا 10000 فالوور دارند.

بنابراین، شانس زیادی وجود دارد که برندهای دیگر در فیدهای دنبال کنندگان شما در آن زمان فعال ظاهر شوند. ممکن است بخواهید در خارج از ساعات فعال پست ارسال کنید تا ببینید آیا وقتی رقابت کمتری وجود دارد، حساب شما توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند یا نه.

داشتن بهترین زمان‌ها در اینستاگرام به هنگام برنامه ریزی استراتژی بسیار خوب است. همچنین ردیابی داده‌های شما می‌تواند اطلاعات شخصی‌سازی شده‌ای را که برای برجسته‌تر شدن نیاز دارید به شما ارائه دهد.

تعامل اینستاگرام را در برنامه خود بهبود دهید!

تعامل ارگانیک در اینستاگرام و یک برنامه منظم برای ارسال پست در کنار هم قرار دارند. هر صنعتی همواره دارای پستی‌ها و بلندی‌هایی در فعالیت خود است. این بدان معناست که استراتژی اینستاگرام شما باید با آنها بخواند. از منابع مفیدی مانند این برگه تقلب برای برنامه ریزی تقویم شبکه‌های اجتماعی و تماشای افزایش نرخ مشارکت خود استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. برای بهره گیری از خدمات تولید محتوای تکنویک با مشاوران ما تماس بگیرید. ما شما را در این مسیر به خوبی راهنمایی می‌کنیم.

منابع:

تیم ترجمه تکنویک

وبسایت Hubspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *