تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

زمان مطالعه: 15 دقیقه اگر به دنبال پاسخی برای سوال PPC یا تبلیغات کلیکی چیست؟ هستید، به شما تبریک می‌گوییم! به جای درستی آمده‌اید! اگر تا به حال از گوگل استفاده کرده باشید، (که البته امری بدیهی است!)، احتمالا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به چشمتان خورده است. شاید حتی روی برخی از این تبلیغات کلیک کرده باشید؛

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟
زمان مطالعه: 15 دقیقه

اگر به دنبال پاسخی برای سوال PPC یا تبلیغات کلیکی چیست؟ هستید، به شما تبریک می‌گوییم! به جای درستی آمده‌اید!

اگر تا به حال از گوگل استفاده کرده باشید، (که البته امری بدیهی است!)، احتمالا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به چشمتان خورده است. شاید حتی روی برخی از این تبلیغات کلیک کرده باشید؛ این تبلیغات در بالای نتایج جستجوی ارگانیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می‌شوند. همچنین ممکن است تبلیغات نمایشی PPC یا تبلیغات PPC را در شبکه‌های اجتماعی هم دیده باشید.

در ادامه قصد داریم به تمام آنچه در مورد PPC لازم است بدانید بپردازیم. پس همراه تکنویک باشید.

PPC یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات را در صفحات نتایج موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر وب سایت‌ها قرار دهید. با PPC، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. مبلغی که می‌پردازید بر اساس مبلغ پیشنهادی شما برای فضای تبلیغاتی و عوامل مختلف دیگر است.

فهرست مطالب

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC می‌تواند درآمد کسب و کار شما را به طرق مختلف افزایش دهد! بیایید فقط به چند مورد از مزایای باورنکردنی تبلیغات PPC نگاهی بیندازیم:

  1. تبلیغات کلیکی باعث بهبود دیده شدن شما در فضای آنلاین می‌شود.

تبلیغات کلیکی به شما کمک می‌کند تا آوازه برند خود را افزایش دهید، مشتریان بالقوه را به سایت شما بکشاند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

گزینه‌های زیادی برای مکان نمایش تبلیغات PPC پیش روی شماست که به شما امکان می‌دهد مشخص کنید چه مخاطبانی تبلیغات شما را می‌بینند و چگونه با ارزش‌ترین مشتریان بالقوه خود را هدف قرار دهید.

PPC advertising
  1. تبلیغات PPC می‌تواند با هر بودجه بازاریابی متناسب باشد.

PPC یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است؛ چرا که به شما امکان می‌دهد حداکثر مبلغی را که می‌خواهید برای تبلیغات خود بپردازید مشخص کنید.

زیادی خوب به نظر می‌رسد، نه؟ اشتباه می‌کنید!

با استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند قرار دادن یک آگهی در روزنامه، یا تبلیغ کسب و کار خود در یک بیلبورد، بودجه مشخصی پرداخت می‌کنید– اما آیا حتی مطمئن هستید که مشتری زیادی آن تبلیغ را می‌بینند؟

مهم نیست که 10 مشتری بالقوه اگهی شما را ببینند یا 1000 نفر! در هر صورت همان قیمت را برای تبلیغ روزنامه یا بیلبورد پرداخت می‌کنید.

تفاوتی که با تبلیغات PPC دارد، این است که برای آن فقط زمانی که کاربر روی آن کلیک می‌کند، پول پرداخت می‌کنید. درست است! با تبلیغات PPC، شما برای فضای تبلیغاتی پولی پرداخت نمی‌کنید؛ بلکه برای یک عمل انجام شده هزینه می‌کنید.

  1. تبلیغات کلیکی ROI بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.

شما می‌توانید مطمئن باشید که ROI یک کمپین PPC بالا است؛ زیرا شما هرگز برای یک تبلیغ هزینه پرداخت نمی‌کنید مگر اینکه پتانسیل تبدیل وجود داشته باشد (کسی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند و در وب سایت شما به سرانجام می‌رسد).

هنگامی که یک کاربر بر روی آگهی شما کلیک می‌کند، به یک صفحه فرود (لندینگ پیج) هدایت می‌شود. یک صفحه فرود معمولاً شامل یک فرم برای کاربران برای اقدام و خرید محصول یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول است. در هر صورت، صفحه فرود شما کاربران را فریب می‌دهد تا گام بعدی را در فرایند خرید بردارند – مهم نیست که این مرحله ممکن است چه باشد.

معایب استفاده از تبلیغات کلیکی

معایب استفاده از تبلیغات کلیکی چیست؟

در کنار مزایای فراوان، تبلیغات کلیکی معایبی هم دارند. برخی از چالش‌های تبلیغات PPC عبارتند از:

  1. بسیار رقابتی است!

از برخی جهات، تبلیغات PPC قربانی موفقیت خود است. چرا که یک روش بازاریابی محبوب است و رقابت برای کلمات کلیدی محبوب می‌تواند شدید باشد.

متأسفانه این بدان معناست که هزینه‌های تبلیغات PPC می‌تواند به سرعت افزایش پیدا کند. این کار نیاز به نظارت مداوم دارد تا مطمئن شوید بازده مورد نیاز خود را از اقدامات PPC خود دریافت می‌کنید.

اگر بودجه شما محدود باشد، ممکن است متوجه شوید که نمی‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را هدف قرار دهید. مزایده‌های جنگجویانه برای کلمات کلیدی محبوب می‌تواند قیمت را فراتر از دسترس شرکت‌های کوچکتر افزایش دهد.

کلمات کلیدی چیست؟

  1. مخاطبان باهوش‌تر شده‌اند!

از آنجایی که مخاطبان آنلاین به طور فزاینده‌ای از نظر دیجیتالی آگاه شده‌اند، معمولاً برخی از آنها با تبلیغات PPC با درجه‌ای از بدبینی برخورد می‌کنند. این مورد به ویژه در مورد تبلیغات PPC در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مانند گوگل صدق می‌کند.

با اینکه مطمئناً در مورد هر کاربری صادق نیست، برخی از افراد عمداً از کلیک کردن بر روی تبلیغات در بالای صفحه یا در نوار کناری اجتناب می‌کنند؛ زیرا می دانند که وب سایت آن فضا را خریداری کرده است، نه اینکه مرتبط‌ترین نتیجه برای جستار آنها باشد.

  1. نیاز به پیگیری دارد.

متأسفانه ارائه یک استراتژی موفق PPC تنها نیمی از کار است. هنگامی که افراد را به سایت خود جذب کردید، همچنان باید دلیل قانع کننده‌ای برای خرید به آنها ارائه دهید.

به این معنی که باید زمانی را صرف ساختن صفحات فرود کنید، افراد را در لیست پستی خود جذب کرده و سفرهای جذابی برای کاربران ایجاد کنید تا آنها را به تبدیل به مشتری واقعی تشویق کنید.

PPC یک فعالیت مستقل نیست. بلکه باید بخشی از یک استراتژی کاملاً اندیشیده شده باشد.

  1. یافتن فرمول برنده زمان می‌برد.

گفتیم که PPC یک شکل آسان از بازاریابی دیجیتال برای شروع است و درست هم هست. یادگیری بیشتر پلتفرم‌ها پیچیدگی خاصی ندارد.

اما یک تفاوت اساسی بین توانایی انجام کار و توانایی انجام آن به خوبی وجود دارد.

ایجاد یک کمپین موفق PPC به زمان نیاز دارد. شما باید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، مخاطبان مناسب را شناسایی کنید، داده‌های گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید و به طور مداوم کمپین‌ها را نظارت و اصلاح کنید.

مانند هر شکل دیگری از بازاریابی دیجیتال، PPC مهارتی است که یادگیری آن به زمان نیاز دارد. حتی یک تبلیغ کننده باتجربه PPC ممکن است برای یافتن استراتژی مناسب برای برند خاص شما نیاز به آزمون و خطا داشته باشد.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

انواع تبلیغات کلیکی چیست؟

اگر فکر می‌کردید فقط می‌توانید در موتورهای جستجو تبلیغ کنید، سخت در اشتباهید! انواع مختلف تبلیغات کلیکی که می‌توانید برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید را بررسی می‌کنیم:

  • تبلیغات کلیکی همسان یا Native

تبلیغات کلیکی همسان (Native) به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که به لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با محل نشان دادن تبلیغات ندارند. در نتیجه مخاطب متوجه نمی‌شود تبلیغ است و آن را به عنوان پیشنهادی از سوی سایت میزبان تلقی می‌کند.

تبلیغات کلیکی

به مورد بالا نگاهی بیندازید. این نتیجه ارگانیک نیست و تنها تفاوتی که با سایر نتایج دارد این است که مجهز به برچسب Sponsored است. البته این برچسب هم اغلب اوقات دیده نمی‌شود!

از این نوع تبلیغات در یوتیوب هم می‌بینیم. مواردی که برچسب Sponsored را در کنار خود دارند، در زمره تبلیغات همسان قرار دارند.

تبلیغات
  • تبلیغات جستجویی یا Search Ads

تبلیغات جستجوی پولی یکی از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغات PPC است که در آن برندها (با استفاده از یک مدل مبتنی بر حراج) هزینه می‌کنند تا وقتی کاربران کلمات کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند، تبلیغاتشان در بالا و پایین نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک نمایش داده شود.

به عنوان مثال، جستجوی «پزشک آنلاین» این آگهی متنی را در بالای نتایج ارگانیک در SERP Google نشان می‌دهد:

ادوردز

تبلیغات جستجویی دارای سه جزء اصلی هستند: سرفصل، URL نمایشی و متن توضیحات؛ همه این موارد برای متقاعد کردن کاربران برای کلیک کردن طراحی شده‌اند. از افزونه‌های تبلیغاتی نیز می‌توان برای ارائه اطلاعات اضافی به کاربران استفاده کرد.

تعداد دفعات نمایش تبلیغات جستجو، رتبه بندی آنها و هزینه هر کلیک – همه به قیمت پیشنهادی و امتیاز کیفیت بستگی دارد.

  • تبلیغات بنری یا Banner ads

شاید بتوان گفت یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین در سراسر دنیا همین تبلیغات کلیکی بنری باشد. شک ندارم که به هنگام وب گردی و دیدن سایت‌های مختلف، چشم شما به تصاویر متحرک یا ثابتی افتاده که با یک کلیک، شما را به صفحه‌ای از همان سایت برده‌اند. این تصاویر بنر و این نوع از تبلیغات، تبلیغات بنری هستند.

به طور معمول افرادی که به دنبال تبلیغات هستند، سایت‌هایی را برای نمایش بنرهای خود انتخاب می‌کنند که در حیطه مخاطبین هدف‌شان فعالیت دارند. به این ترتیب این بنرها مستقیماً در معرض دید مخاطب واقع شده و آنها را به کلیک کردن ترغیب می‌کنند.

  • تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ یا  Retargeting

از زمانی که گوگل ادز برای اولین بار در سال 2010 هدف گیری مجدد را ایجاد کرد، تکامل این تاکتیک ده برابر تغییر کرده است.

ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد بخشی ضروری از استراتژی رسانه پولی شما است. اجزای یک استراتژی هدف گیری مجدد موفق را در هر پلتفرمی بیاموزید.

به عبارت ساده، هدف‌گیری مجدد تبلیغات به کاربران کمک می‌کند تا به مرحله بعدی سفر خریدارشان برسند. این فقط یک تبلیغ نیست که کاربران را به «اکنون خرید کنید» وادار کند.

یک ریتارگتینگ هوشمندانه بر درک موقعیت مشتریان شما در سفر خریدار و کمک به آنها در برداشتن گام بعدی تمرکز دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک شرکت SaaS هستید و هدف‌تان این است که کاربران را وادار به ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان کنید.

استراتژی اولیه شما شاید این باشد که با عباراتی مانند «نرم افزار ابری» پیشنهاد دهید؛ یعنی کاربران را در صفحه‌ای قرار می‌دهید که در مورد این نرم افزار صحبت کرده و آنها را تشویق به ایجاد یک حساب کاربری می‌کند. متاسفانه، تنها درصد کمی از کاربران این کار را انجام خواهند داد. ممکن است وسوسه شوید که با اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار خود، تمام ترافیک وب غیر تبدیلی را مجدداً هدف گیری کنید.

تبلیغات کلیکی ادوردز
  • تبلیغات کلیکی گوگل یا Google PPC Ads

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی در دنیای اینترنت، تبلیغات کلیکی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان باید به ازای هر ad مبلغی پرداخت کنند. با این روش می‌توانید وب سایت خود را در زمان کوتاهی به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ببرید.

گوگل در جایگاه بزرگ‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجوی جهان، امکان استفاده از Google Ads را به افراد و صاحبان مشاغل آنلاین داده است.

احتمالاً در خیلی از جستجوهای خود در گوگل با مواردی برخورد داشته‌اید که در کنار آنها عبارت Ad (جدیداً Sponsored) درج شده و ظاهری متفاوت از باقی نتایج دارند.

این نتایج در واقع همان تبلیغات کلیکی هستند که صاحبان آن مشاغل و متناسب با کلمه کلیدی مورد نظر شما انجام داده‌اند.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در واقع به شما کمک می‌کنند به یک اکانت گوگل ادوردز مجهز شوید، اکانت خود را هر مقدار که بخواهید شارژ کنید و بر روی کلمات کلیدی مختلف مزایده کنید.

تبلیغات کلیکی گوگل از این حیث اهمیت دارد که شما را قادر می‌سازد با هزینه‌ای معقول به ترافیک ورودی خوبی برسید. برعکس سئو که به مدت زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد تا به نتیجه برسد، تبلیغات کلیکی خیلی زودتر از حد تصور شما را به نتیجه مطلوبتان می‌رساند.

گوگل ادوردز بهتر است یا سئو؟

  • تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی شاخه‌ای از بازاریابی دیجیتال است که در آن کمپین‌های تبلیغاتی پولی در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان هدف اجرا می‌شوند. بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برندهای خود را تبلیغ کنند و از طریق کانال‌های اجتماعی که کاربران اغلب از آن استفاده می‌کنند، الهام بخش فروش باشند.

در دنیای آنلاین، اینکه بتوانید مخاطبین را به پیام خود جلب کنید، کار واقعاً پیچیده‌ای است؛ زیرا توجه کاربران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منبع کمیاب است. تبلیغات کلیکی شبکه‌های اجتماعی به طور قابل توجهی تأثیرگذار است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد پیام خود را در طول سفر خرید به خریداران ایده‌آل خود بدهید.

به عنوان مثال، قبل از انتشار یک محصول جدید یک برند B2C می‌تواند یک کمپین شناخت برند را برای رسیدن به یک سری اطلاعات اولیه اجرا کند. همانند آن، یک سازمان B2B می‌تواند مخاطبان خود را از طریق کمپین‌های بازاریابی مجدد (Remarketing) برای فروش محصولی با قیمت بالا جذب کند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خود را از تبلیغات سنتی با قابلیت‌های هدف گیری پیچیده متمایز می‌کند. تبلیغات سنتی از رویکرد بمباران اشباع استفاده می‌کند که در آن برندها بدون توجه به علاقه یا عدم علاقه مخاطبین، تبلیغات را به حداکثر تعداد ممکن ارائه می‌دهند. برعکس آن، شبکه‌های اجتماعی برندها را قادر می‌سازند با خریداران ایده‌آل بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی، جمعیتی، روان‌شناختی و رفتاری خود ارتباط برقرار کنند.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟
  • تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads

تبلیغات ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ در اصل به معنای ارتباط گرفتن با مخاطبین از طریق محتوای ویدیویی است. کلاً نمایش هر گونه تبلیغات در قالب ویدیو، نوعی از تبلیغات ویدیویی به حساب می‌آید.

آمارها نشان داده که چیزی حدود 94% از دیجیتال مارکترها اعتقاد دارند که ویدیو بهتر به کاربران کمک می‌کند تا به درک کامل‌تری از محصولات و خدمات یک شرکت برسند. بنابراین می‌توان گفت که بهره‌گیری از ویدیو مارکتینگ در هر استراتژی کسب و کار، برای رشد و بالندگی آن ضروری است.

البته باید توجه داشته باشید با تمام مزایای ذکر شده برای ویدیو مارکتینگ، استفاده بی‌هدف و منظور از آنها ممکن است به وجهه برند شما صدمه بزند و اثر بدی روی مخاطبین شما بگذارد. بنابراین باید فکر شده و بجا از آنها استفاده کرد.

  • تبلیغات کلیکی درون برنامه‌ای یا In Application

تبلیغات درون برنامه‌ای (IAA) یک استراتژی است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا با اجازه دادن به تبلیغ کنندگان برای ارائه تبلیغات به کاربران، از برنامه های خود درآمد کسب کنند. این تبلیغات درون‌برنامه‌ای به محض اینکه توسعه‌دهندگان و خریداران آگهی با خرید آگهی برنامه‌ریزی شده موافقت کنند، از طریق شبکه‌های تبلیغات برنامه ارائه می‌شوند. وقتی درخواستی برای تبلیغ در یک برنامه مطرح می‌شود، شبکه تبلیغاتی از الگوریتم‌هایی برای شناسایی و ارائه آگهی با کیفیت بالا به کاربران به صورت بلادرنگ استفاده می‌کند.

تبلیغات درون‌برنامه‌ای در انواع و فرمت‌های مختلف متناسب با فضای قابل مشاهده ارائه می‌شوند و توسعه‌دهندگان می‌توانند از بین انواع تبلیغات برای کسب درآمد از برنامه خود یکی را انتخاب کنند. این تبلیغات شامل تبلیغات نمایشی درون برنامه‌ای، تبلیغات بومی، تبلیغات نمایشی بینابینی، ویدیوهای دارای پاداش و موارد دیگر می‌شود.

موارد گفته شده در این قسمت، بخشی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی کلیکی هستند. شاید روش‌های تبلیغاتی دیگری هم وجود داشته باشد اما ما به بررسی مهم‌ترین آنها بسنده کردیم.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی مناسب چه بیزینس‌هایی است؟

هر چند نمی‌توان به این پرسش پاسخ قطعی داد، اما کسب و کارهای بسیاری هستند که شرایط بهتری برای استفاده از این نوع تبلیغات را دارند. از جمله این مشاغل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مشاغلی با مشتریان دائمی

در یک شری مشاغل امکان تبدیل مشتری جدید به مشتری همیشگی به سادگی فراهم است. مثلاً پزشکان یا متخصصین زیبایی در این دسته قرار می‌گیرند. اگر فردی در جستجوی پزشک متخصص یا کلینیک زیبایی روی یک PPC کلیک کند، امکان تبدیل او به مشتری دائمی آن کسب و کار بسیار زیاد است. به یاد داشته باشید که این هزینه هم تنها یک بار پرداخت شده است!

  • مشاغلی که می‌توانند بسیار پولساز باشند.

اگر صاحب دسته‌ای از مشاغل خاص هستید، بدانید که گاهی می‌توانید با جذب یک مشتری به درآمد هنگفتی برسید. مثلاً می‌توانید فروش یک وسیله خانه را به یک جهیزیه کامل تبدیل کنید! اگر این آگهی دیده شود، سودی سرشار نصیب آگهی دهنده آن می‌شود.

  • کسب و کارهایی که کالا و خدمات ویژه ارائه می‌کنند.

همواره کالاها یا خدماتی وجود دارد که مخاطب خاص خود را دارند و به راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند. تبلیغات کلیکی می‌تواند برای جذب مشتری برای این دسته از مشاغل هم مفید واقع شود. مثلاً در ایران به سادگی نمی‌توان به عطر و ادکلن اوریجینال دسترسی داشت. اما اگر فردی عبارت «خرید ادکلن برند» را در گوگل جستجو کند، ممکن است از طریق تبلیغات کلیکی به سایتی برای خرید آن هدایت شود.

موارد گفته شده در بالا شاید تنها بخش کوچکی از مشاغلی باشند که از تبلیغات کلیکی سود می‌برند. با این حال، شما با بررسی مولفه‌های مختلف در کسب و کار خودتان می‌توانید به این مهم برسید که آیا این نوع از تبلیغات مناسب شما است یا نه.

نکات مهم در اجرای موفقیت‌آمیز تبلیغات کلیکی سایت

صرف نظر از استراتژی که دارید، برنامه هفت مرحله‌ای زیر به شما کمک می‌کند تا یک کمپین PPC جذاب برای ارتباط با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

  1. اهداف PPC خود را تعریف کنید.

تعیین اهداف مهم‌ترین مرحله استراتژی بازاریابی PPC شما است. وقتی اهدافی را که می‌خواهید به آنها برسید مشخص کنید، هر تصمیم و قدم دیگری آسان‌تر می‌شود.

هنگامی که یک کمپین در گوگل ادز ایجاد می‌کنید، اولین قدم تعیین یک هدف است.

جدول پلن و برنامه ریزی

در ادامه به برخی از رایج‌ترین اهداف بازاریابی برای تبلیغات جستجو اشاره می‌کنیم:

  • افزایش آگاهی از برند (شناخت برند)

یک کمپین PPC متمرکز بر آگاهی از برند، تماماً در مورد افزایش دید کسب و کار شما (و محصولات یا خدمات آن) است.

این تبلیغات مخاطبینی را هدف گرفته‌اند که از کسب و کار شما بی‌اطلاع هستند.

مخاطبان جدید تنها در صورتی می‌توانند به مشتریان دست به نقد تبدیل شوند که از کسب و کار شما اطلاع داشته باشند. کمپین‌های آگاهی از برند به آنها کمک می‌کند تا وارد قیف فروش شوند (در زیر نشان داده شده است) تا آنها را در مسیر تبدیل شدن به مشتری قرار دهند.

اگر در حال ورود به بازاری با بازیکنان شناخته شده، راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید یا گسترش به مناطق جدید هستید، اجرای تبلیغات آگاهی از برند بسیار مفید است.

  • افزایش ترافیک وب سایت

یک کمپین PPC برای افزایش ترافیک وب سایت بر آوردن مشتریان بالقوه بیشتر به سایت شما متمرکز است.

چنین چیزی به شما کمک می‌کند تا در مورد مشتریان بالقوه خود و نحوه واکنش آنها به محتوایتان اطلاعات بیشتری کسب کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما در بهینه سازی وب سایت خود برای تبدیل‌های آینده کمک کند.

8 روش افزایش بازدید وبسایت

چگونه؟

بازدیدهای وب سایت اطلاعاتی را در مورد بازدیدکنندگان شما نشان می‌دهد. مانند اینکه از چه مناطق جغرافیایی هستند، از کدام دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، با کدام صفحات بیشتر درگیر هستند و از کجا از سایت شما خارج می‌شوند.

اگر متوجه شدید که افراد زیادی به وب‌سایت شما می‌آیند و سبد خرید خود را رها می‌کنند، این نشانه‌ای از وجود مشکل در فرآیند خرید است.

این تنها نمونه‌ای از اطلاعاتی است که می‌توانید از افزایش ترافیک PPC به دست آورید.

کمپین‌های PPC برای افزایش ترافیک وب سایت برای کسب و کارهایی که آگاهی مناسبی از برند دارند و می‌خواهند نحوه بهینه سازی سایت خود را بهبود بخشند، بهترین هستند.

  • هدایت فروش

هدف کمپین‌های PPC که باعث فروش می‌شوند این است که محصولات یا خدمات شما را هنگامی که مردم آماده خرید هستند، در معرض دید آنها قرار دهند.

شما می‌خواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که قصد معامله را نشان می‌دهند (کلماتی که نشان می‌دهند مشتری می‌خواهد خرید کند).

می‌توانید با نشان دادن نظرات مثبت، ارائه تخفیف یا برجسته کردن سیاست‌های بازگشت کالای خود، مخاطبان هدف را تشویق به خرید کنید.

کمپین‌های فروش را می‌توان به مناطق کوچکتر مانند یک شهر محدود کرد. این کمپین‌ها برای مشاغل فروش آجر و مصالح ساختمانی عالی هستند.

تولید سرنخ (مشتری بالقوه)
  • تولید سرنخ (مشتری بالقوه)

کمپین‌های تولید سرنخ بین شما و مشتریان احتمالی که ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند باشند، ارتباط برقرار می‌کند.

به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما نرم افزاری تولید می‌کند که هزینه‌های شرکت را ردیابی می‌کند. کمپین‌های PPC شما می‌توانند نسخه‌های آزمایشی رایگان، مقالات منحصربه‌فرد در مورد بهترین شیوه‌های مالی یا مشاوره رایگان ارائه دهند.

کمپین‌های تولید سرنخ زمانی بهترین نتیجه را دارند که هدف شما شروع گفتگویی باشد که به طور بالقوه منجر به فروش در آینده شود.

  1. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

مرحله بعدی شناسایی کلمات کلیدی است که می‌خواهید هدف قرار دهید.

ابزار جادویی کلمه کلیدی می‌تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مرتبط را برای استفاده در کمپین‌های جستجوی PPC خود پیدا کنید.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی نهایی، دو عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید: ارتباط و هزینه.

  • ارتباط: در نظر بگیرید که چقدر محتمل است که تبلیغ شما که یک عبارت معین را هدف قرار می‌دهد، نیازهای فردی را که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کند برآورده کند.
  • هزینه: میانگین CPC هر کلمه کلیدی و اینکه آیا با حداکثر مبلغی که مایل به پرداخت برای هر کلیک هستید مطابقت دارد را در نظر بگیرید.

همچنین برای کاهش تعداد کلیک‌های نامربوط روی تبلیغات شما، باید لیستی از کلمات کلیدی منفی که نمی‌خواهید برای آنها رتبه بگیرید ایجاد کنید.

  1. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل رقابت به شما اطلاعات مفیدی در مورد کلمات کلیدی استفاده شده و استراتژی‌های بازاریابی آنها می‌دهد.

در تبلیغات جستجویی PPC سه سوال وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهیم:

  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • چه کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند؟
  • از چه پیام‌هایی استفاده می‌کنند؟

تحقیقات تبلیغاتی می‌تواند به شما در پاسخ به این سوالات کمک کند.

  1. تبلیغات خود را ایجاد کنید.

وقتی تبلیغات خود را ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که مختصر و واضح هستند. و اینکه آنها فوراً ارزشی را که شما ارائه می‌دهید، به مخاطب منتقل می‌کنند.

تبلیغات متنی گوگل فضای محدودی دارد. فقط سه بخش وجود دارد که می‌توانید ویرایش کنید: URL نمایش، عنوان و توضیحات.

نمایش URL

نشانی اینترنتی نمایشگر به مخاطب می‌گوید که اگر روی آن کلیک کنند، تبلیغ آنها را به کجا می‌برد.

این بر اساس URL صفحه فرود و کلماتی است که انتخاب می‌کنید تا در مسیر نمایش قرار دهید. لزومی ندارد که دقیقاً مطابق با URL واقعی در وب سایت شما باشد.

در ادامه به مثالی از یک روش برای ایجاد یک URL نمایشی قانع کننده اشاره می‌کنیم:

نمایش URL

مسیر نمایش دارای دو بخش با 15 کاراکتر است. می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود و سایر کلمات را برای پشتیبانی از پیام خود وارد کنید.

عناوین

سرفصل‎ها یا عناوین متون آبی اصلی هستند که بر روی تبلیغات شما ظاهر می‌شوند.

آنها از سه بخش متنی تشکیل شده‌اند که هر کدام می‌تواند حداکثر 30 کاراکتر باشد.

از آنجایی که معمولاً عناوین اولین چیزی است که مشتریان بالقوه به آنها توجه می‌کنند، شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و چیزی متقاعد کننده را منتقل کنید که به شما کمک کند برجسته شوید.

توضیحات

توضیحات بخش متنی است که در زیر پیوند آبی در تبلیغات جستجوی شما ظاهر می‌شود.

توضیحات متا سایت تکنوکلاینت

توضیحات شما می‌تواند حداکثر 90 کاراکتر باشد و باید پیشنهاد منحصرب‌فرد شما و ارزشی را که ارائه می‌دهید توصیف کند.

شما همچنین می‌توانید از این فضا برای ارائه یک فراخوان واضح (CTA) به مشتری خود استفاده کنید. همچنین جزئیات دیگری را که مشتری ممکن است به آن علاقه‌مند باشد اضافه کنید.

مثلاً می‌توانید برای ایجاد اعتماد در بین مخاطبان هدف خود به این اشاره کنید که ۱ میلیون مشتری راضی دارید (اما فقط در صورتی که درست باشد!).

  1. استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید.

اکنون آماده شروع مناقصه هستید. این شامل انتخاب حداکثر CPC و ورود به یک مزایده تبلیغاتی است.

استراتژی مناقصه شما بر اساس اهداف کلی PPC شما خواهد بود. می‌توانید برای موارد زیر بهینه سازی کنید:

  • تبدیل‌ها: این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا برای یک اقدام خاص بهینه سازی کنید. مانند ثبت نام در یک خبرنامه، دانلود یک مقاله یا خرید یک محصول یا خدمات.
  • کلیک‌ها: این گزینه به شما امکان می‌دهد برای کلیک‌ها بهینه سازی کنید. اگر فقط می‌خواهید برای وب سایت خود ترافیک ایجاد کنید، گوگل این استراتژی پیشنهاد قیمت را توصیه می‌کند.
  • سهم برداشت: اگر هدف اصلی شما جلب توجه به برندتان باشد، این گزینه به شما امکان می‌دهد تا نمایش‌ها را بهینه کنید. شما می‌توانید درصدی از نمایش در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را که می‌خواهید هدف قرار دهید و جایی که می‌خواهید تبلیغ شما در SERP ها نمایش داده شود (مانند بالای صفحه) را انتخاب کنید.
  1. هدف گذاری مخاطب را تنظیم کنید.

اکنون زمان آن است که مخاطب خاصی را که می‌خواهید به آن برسید، هدف قرار دهید. در گوگل ادز می‌توانید مکان و زبان مورد نظر خود را مشخص کنید.

هنگامی که مکان را محدود کردید، می‌توانید بخش‌های مخاطبان خود را انتخاب کنید.

این به شما امکان می‌دهد بر اساس علایق، وضعیت خانوادگی و موارد دیگر مشخص کنید که تبلیغات شما به چه کسانی نشان داده شود.

  1. کمپین PPC خود را ردیابی، تنظیم و اصلاح کنید.

پس از راه‌اندازی کمپین‌های PPC، باید به طور منظم آنها را زیر نظر داشته باشید تا در تبلیغاتی که کار می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید. و آنهایی را که جواب نمی‌دهند را تغییر دهید.

بهینه‌سازی PPC یک فرآیند مستمر است که شامل بازی با کلمات کلیدی منفی مختلف، تنظیم استراتژی‌های مناقصه و ایجاد تغییرات دیگر برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از تبلیغات جستجو می‌کنید، می‌شود.

مثلاً ممکن است متوجه شوید که تبلیغات شما دارای نرخ کلیک بالا (CTR) اما تبدیل کم هستند. که می‌تواند به این معنی باشد که باید صفحه فرود خود را تنظیم کنید.

یا متوجه می‌شوید که یک گروه تبلیغاتی در مقایسه با گروه دیگر بسیار خوب عمل می‌کند. این بدان معناست که شاید بخواهید سرمایه گذاری خود را در تبلیغات با عملکرد بالا افزایش دهید.

در هر صورت، کمپین‌های PPC خود را حداقل هر 30 تا 60 روز بررسی کنید. در صورت نیاز تنظیماتی را در کپی تبلیغات، کلمات کلیدی، هدف گذاری و استراتژی های پیشنهادی خود انجام دهید.

نتیجه گیری

در مقاله پیش رو به بررسی کامل مقوله تبلیغات کلیکی پرداختیم. در ابتدا تعریفی کلی از آن ارائه دادیم و سپس به مزایا و معایب آن اشاره کردیم. پس از آن انواع تبلیغات کلیکی را برشمردیم و در مورد هر یک توضیحاتی دادیم. سپس گفتیم تبلیغات کلیکی مناسب چه نوع بیزنس‌هایی است و در نهایت به نکات مهم اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی اشاره کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ تکنویک در کنار شما هستیم تا تمامی خدمات طراحی وب سایت، هاست و دامنه، سئو سایت شرکتی و فروشگاهی، تولید محتوا و خدمات گرافیکی را به شما ارائه کنیم.

برای آشنایی با خدمات سئو و تعرفه‌های آن روی این لینک کلیک کنید. در صورتی که درخواست آنالیز سئو برای سایت خود دارید، اینجا را کلیک کنید.

 

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *