تقویم محتوایی چیست؟

زمان مطالعه: 12 دقیقه تقویم‌های محتوایی به نحو گسترده‌ای میان اعضای یک تیم تولید محتوا، صرف‌نظر از اینکه در چه صنعتی فعال هستند استفاده می‌شوند. این تقویم‌ها با کمک به ما در درک استراتژی‌های محتوا، به ‌عنوان مدل‌های ذهنی عمل کرده و نقشه‌ای از کارهایی که باید انجام شود ترسیم می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند به ساده سازی همکاری و

تقویم محتوایی چیست؟
زمان مطالعه: 12 دقیقه

تقویم‌های محتوایی به نحو گسترده‌ای میان اعضای یک تیم تولید محتوا، صرف‌نظر از اینکه در چه صنعتی فعال هستند استفاده می‌شوند.

این تقویم‌ها با کمک به ما در درک استراتژی‌های محتوا، به ‌عنوان مدل‌های ذهنی عمل کرده و نقشه‌ای از کارهایی که باید انجام شود ترسیم می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند به ساده سازی همکاری و پیگیری عملکرد بازاریابی کمک شایانی کنند. در بهترین حالت، تقویم محتوایی باید به سازماندهی شما کمک کرده و ساختاری برای اقدامات شما در راستای تولید محتوا فراهم کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با این ابزار آشنا کنیم و هر چه لازم است بدانید را به شما بگوییم. همراه تکنویک باشید.

تقویم محتوایی که از آن به عنوان تقویم ویرایشی نیز نام برده می‌شود، ابزاری است که توسط افراد، تیم‌ها یا سازمان‌ها برای برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت انتشار و توزیع محتوا در یک دوره زمانی خاص استفاده می‌شود. این محتوا می‌تواند برای وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، کمپین‌های ایمیل، پادکست‌ها، کانال‌های ویدیویی و هر چیز مرتبطی باشد.

هدف اصلی یک تقویم محتوایی، اطمینان از ارائه محتوای منسجم و استراتژیک برای جذب مخاطبان و رسیدن به اهداف تجاری است. در زیر مثالی از یک تقویم محتوایی را می‌بینیم:

شما به تقویم بازاریابی محتوا نیاز دارید اگر:

تقویم محتوایی

به تقویم بازاریابی محتوا نیاز دارید اگر:

  1. به طور مرتب محتوا را برای دستیابی به اهداف خاص منتشر می‌کنید.
  2. با افراد مختلف برای تولید و انتشار این محتواهای مختلف همکاری میکنید.

تقویم‌های محتوایی به شما کمک می‌کنند تا هر نوعی از محتوا را مدیریت کنید: پست‌های وبلاگ، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر.

اکنون بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم یک تقویم محتوایی بسازیم که نیازهایمان را برآورده کند.

راهنمای قدم‌به‌قدم ساخت یک تقویم محتوایی

در ادامه قصد داریم نحوه ساخت یک تقویم محتوایی را به شما آموزش بدهیم تا بر طبق آن، محتوای خود را برنامه‌ریزی و منتشر کنید.

اگر هم روش کار را بلدید، یک راست به سراغ لیست ما از بهترین ابزارهای ساخت تقویم محتوایی بروید!

  1. قالب خود را بسازید.

هیچ راه درست یا غلطی برای ساختن قالب تقویم محتوایی وجود ندارد. (همین که به شما در برنامه ریزی و انتشار مطالب به‌موقع کمک کند، کافی است.)

با این حال، اغلب تقویم‌های محتوایی به اطلاعات زیر نیاز دارند تا شما را در مسیر خود نگه دارند:

  • تاریخ انتشار
  • تاریخ سررسید
  • صاحب یا نویسنده
  • وضعیت
  • عنوان یا موضوع
  • نوع محتوا
  • پیوند به فایل‌های مختلف (Google Docs، Google Drive و غیره)

هر تقویم بازاریابی محتوا بسته به قالب‌های محتوایی که منتشر می‌کنید متفاوت است؛ چرا که هر نوع محتوا دارای الزامات و نیازمندی‌های خاصی است.

در ادامه موارد مورد نیاز برای هر نوع محتوا را بررسی می‌کنیم:

برای مقالات یا پست‌های وبلاگ:

  • کلمه کلیدی اصلی (+ حجم جستجو)
  • کلمات کلیدی ثانویه (+ حجم جستجو)
  • اسلاگ (قسمت انتهایی یک آدرس URL که بعد از اسلش (“/”) می‌آید و به صفحه یا پست خاصی اشاره می‌کند)
  • عنوان و توضیحات متا
  • تصویر شاخص

برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی:

  • فایل تصویری یا ویدیویی
  • عنوان
  • کاربران تگ شده
  • هشتگ‌ها

برای پادکست‌ها:

  • پیوند به اسکریپت
  • اطلاعات مصاحبه شونده: نام، اطلاعات تماس، شبکه‌های اجتماعی و غیره.
  • فایل‌های صوتی اصلی
  • فایل صوتی ویرایش شده

برای ویدیوها:

  • پیوند به اسکریپت
  • اطلاعات مصاحبه شونده
  • عنوان
  • فایل‌های ویدیویی اصلی
  • فایل ویدیویی ویرایش شده
  • تصویر تامنیل

پس از اینکه تقویم محتوایی خود را ایجاد کردید، آن را با همه اعضای تیم خود (و سایر تیم‌ها) به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که آنها نحوه استفاده از تقویم را می‌دانند.

به خاطر داشته باشید که حتماً این دستورالعمل‌ها را مستند کنید.

یک سند گام‌به‌گام ایجاد کنید و در آن نحوه استفاده از تقویم محتوایی خود را توضیح دهید. سپس آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و مرتب به‌روزش کنید.

به این نوع اسناد، رویه‌های عملیاتی استاندارد گفته می‌شود. چنین اسنادی از بروز اشتباهات جلوگیری کرده و به شما کمک می‌کنند تا با کارمندان و همکاران جدید وارد روند کار شوید.

  1. محتوای خود را برنامه ریزی کنید.

برای برنامه ریزی محتوای خود باید موضوعات مرتبط با آن کسب‌وکار را انتخاب کرده و برای همه افراد درگیر، وظایف تعیین کنید.

نحوه انتخاب موضوع

نحوه انتخاب موضوع

انتخاب موضوعاتی که بتواند مخاطبان هدف شما را درگیر کند بسیار مهم است.

برای انجام این کار، ابتدا باید در مورد مشتریان بالقوه و بالفعل خود تحقیق کنید. همچنین علایق، نقاط درد و انتظارات آنها را درک کنید. پس از آن است که می‌توانید شروع به تهیه لیستی از محتواهای خاص کنید.

با همه این حرف‌ها، تحقیق در مورد مخاطبان موضوعی گسترده است. این تحقیقات شامل صحبت با مشتریان، بررسی داده‌های خود، تجزیه و تحلیل رقبا و موارد مشابه است.

فرض کنید یک ابزار آنلاین برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ دارید.

پس از تجزیه و تحلیل مخاطبان خود، متوجه شده‌اید که مشتریان شما به موضوعات زیر علاقه‌مند هستند:

  • بهبود فرآیندهای مدیریت لجستیک
  • یافتن محصولات سودآور برای فروش
  • رسیدگی به امور مالیاتی و گمرکی هنگام فروش در خارج از کشور

بنابراین شما موضوعات «گسترده» را دارید. حالا باید موضوعات محتوایی خاص را تعریف کنید.

می‌توانید این ایده‌ها را خودتان پیدا کنید یا می‌توانید گوگل کنید و ببینید سایت‌های دیگر چه می‌کنند.

سوالی که معمولاً در این مرحله به وجود می‌آید این است: هر چند وقت یکبار باید تقویم محتوای خود را به‌روز کنم؟

اگر فقط یک بازاریاب هستید که پست‌های شبکه‌های اجتماعی ساده منتشر می‌کند، می‌توانید از یک هفته یا یک ماه قبل برنامه ریزی کنید.

اما اگر تیم بزرگی دارید یا محتوای شما به کار زیادی نیاز دارد، مسلما زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. برخی از شرکت‌ها جلوجلو برنامه ریزی خوبی می‌کنند (شش ماه یا حتی یک سال).

این نصیحت را از ما داشته باشید: هرچه فرآیندهای شما پیچیده‌تر باشد، به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که تقویم محتوایی تنها ابزاری است که به شما در برنامه ریزی و توسعه محتوای خود کمک می‌کند. شما می‌توانید انعطاف پذیر باشید و در صورت نیاز برنامه خود را تغییر دهید.

چگونه تخصیص وظایف کنیم؟

چگونه تخصیص وظایف کنیم؟

اگر از صفحه‌گسترده (مثل Google Sheets) استفاده می‌کنید، می‌توانید کاربران را تگ کنید (با نوشتن «@ + [نام آنها]») تا نشان دهید که آنها مسئول انجام یک کار هستند.

این روش برای تیم‌های کوچک با فرآیندهای ساده قابل انجام است. اما به درد پروژه‌های بزرگتر نمی‌خورد، زیرا چندین نفر در هر بخش محتوایی دخیل هستند. در این موارد بهتر است از ابزار مدیریت پروژه استفاده کنید.

پس ابتدا مدیران و همکاران را به تقویم خود دعوت کنید.

اغلب نرم افزارهای مدیریت پروژه به شما این امکان را می‌دهند که کاربران را به عنوان «صاحبان» یک کار تعریف کنید. همچنین هر زمان که وضعیت کار به گونه‌ای تغییر می‌کند، اعلان دریافت می‌کنند.

با استفاده از این ابزارها، چک کردن وظایف برای کاربران بسیار آسان‌تر است.

نکته: اگر قبل از انتشار نیاز به تأیید شخصی دارید، حداقل برای دو یا سه روز جلوتر برنامه ریزی کنید. به این ترتیب اگر آنها درخواست تغییرات بدهند یا اصلاً فوراً پاسخ ندهند، همچنان می‌توانید به ددلاین خود برسید.

تقویم محتوایی به شما این امکان را می‌دهد که بر فرآیند تولید محتوا نظارت کنید.

  1. محتوای خود را منتشر کنید.

محتوای خود را مستقیماً منتشر کنید یا اینکه برنامه ریزی کنید تا زودتر منتشر شود.

بیشتر پلتفرم‌ها شامل ویژگی‌های زمان‌بندی داخلی هستند: سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، وردپرس، Anchor (برای پادکست‌ها) و سایر موارد مشابه.

برای موارد زیر حتماً زمان بندی محتوا توصیه می‌شود:

  • اگر استراتژی محتوای کسب‌وکارهای مختلف را مدیریت می‌کنید (مثل فریلنسرها یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ)
  • اگر بهترین زمان برای انتشار محتوا با ساعات کاری شما (یا کارمندانتان) مطابقت ندارد.
  • اگر در حال انتشار محتوا برای کاربران در مناطق زمانی متفاوت هستید.
  • اگر با کسب‌و‌کار دیگری برای انتشار همزمان چیزی به توافق رسیدید (مانند یک کیس استادی)

در این موارد، زمان‌بندی محتوا خطاها را به حداقل می‌رساند و به شما کمک می‌کند در مسیر خود بمانید.

چرا باید از تقویم محتوایی استفاده کنیم؟

چرا باید از تقویم محتوایی استفاده کنیم؟

همان طور که پیشتر گفتیم، تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند روند تولید محتوای خود را تسهیل کنید و بهره‌وری را بهبود بخشید. این تقویم همکاری را آسان‌تر می‌کند و به سازمان شما مزیت رقابتی می‌دهد. اگر چه جایگزین استراتژی محتوای شما نخواهد شد، اما به شما و تیم‌تان شانس بهتری برای نتیجه گرفتن از طریق محتوا می‌دهد. بد نیست مزایای تقویم محتوایی را با جزئیات بررسی کنیم:

  • استراتژی محتوایی خود را به تصویر بکشید:

ممکن است تیم شما خیلی ساده در فرآیند تولید محتوا سردرگم شود. ایجاد یک تقویم محتوایی و مدیریت منظم آن به شما یک دید دقیق از محتوا می‌دهد. می‌توانید ببینید که چه موضوعاتی را پوشش می‌دهید و اینطوری دیگر موضوعات مهم را از دست نمی‌دهید. داشتن یک تقویم محتوایی روشی اجتناب ناپذیر برای اجرای استراتژی محتوایی با ترسیم آن به بلوک‌های هفتگی یا ماهانه است.
فرض کنید یک پادکست تولید کرده‌اید و می‌خواهید دو قسمت را در ماه آینده منتشر کنید. تولید اپیزود پادکست شامل مراحل زیادی مانند تهیه سناریو، ضبط و ویرایش است. با یک تقویم محتوایی، می‌توانید برنامه‌ریزی‌هایی را برای اتمام هر یک از این کارها داشته باشید تا هر قسمت را در تاریخ مورد نظر منتشر کنید.

  • به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد:

یک تقویم محتوایی خوب مدیریت و اجرا شده می‌تواند همه چیز را تغییر دهد! بر طبق یک نظرسنجی، 64 درصد از موفق‌ترین شرکت‌ها از یک استراتژی محتوای مستند استفاده می‌کنند که شامل یک تقویم محتوایی است. از تقویم‌های محتوایی می‌توان برای ایجاد محتوای هدفمند و پیگیری عملکرد محتوا استفاده کرد. این به شما کمک می‌کند تا به جای حدس و گمان، محتوا را با هدف ایجاد کرده و کارایی و فرصت‌های خود برای متمایز کردن برندتان را بیشتر کنید.

  • باعث صرفه‌جویی در زمان شده و یکپارچگی می‌آورد:

تقویم محتوایی با سازماندهی فعالیت‌ها، به ویژه در مدیریت رسانه‌های متعدد با افراد مختلف، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
برنامه ریزی یک تقویم محتوایی هر یک یا سه ماه، شما را از جستجوی مداوم برای موضوعات و محتواهای مختلف نجات می‌دهد. همچنین به تیم زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل بینش مخاطبان برای ایجاد محتوا و تمرکز بر بهینه سازی استراتژی شما می‌دهد.
یک تقویم محتوایی همچنین به شما کمک می‌کند تا یک یکپارچگی در تمام فعالیت‌های بازاریابی محتوای خود ایجاد کنید. با یک برنامه زمانی دقیق، می‌توانید یک روال درست برای تولید محتوا، مانند مدیریت دفعات ارسال و محول کردن کارها به دیگری ایجاد کنید. این روال باعث می‌شود محتوای شما به طور منظم و به‌موقع منتشر شود.

  • میزان شفافیت و همکاری را افزایش می‌دهد:

تولید محتوا معمولا شامل چندین تیم و تعدادی تولیدکننده محتوا می‌شود. با یک تقویم محتوایی، نویسندگان، ویراستاران و طراحان شما می‌توانند از موارد تولید شده استفاده کنند و ببینند چه چیزی پیش رو دارند.
تقویم محتوایی همچنین باعث می‌شود مدیران اجرایی مستقیماً به فعالیت‌های توسعه محتوا دسترسی داشته باشند و بازخورد ارائه کنند. همچنین بخش‌های مختلف را هماهنگ کرده و به برنامه ریزی برای نیازهای محتوایی فراتر از تیم بازاریابی کمک می‌کند.

بهترین ابزارهای ابزارها برای ایجاد تقویم محتوایی

بهترین ابزارهای ابزارها برای ایجاد تقویم محتوایی

نرم افزارهای زیادی برای ایجاد تقویم محتوایی وجود دارد. مواردی متشکل از پلتفرم‌های آنلاین، نرم افزارها یا پلاگین‌ها.

در اینجا به تعدادی از بهترین‌های آنها اشاره کرده‌ایم که بر اساس اندازه کسب‌وکار مرتب شده‌اند:

برای بازاریابان تک با بودجه محدود:

  • Google Sheets
  • تقویم ویرایشی وردپرس

برای کسب‌وکارهایی با تیمی از تولیدکنندگان محتوا (داخلی/خارجی):

  • تقویم بازاریابی Semrush
  • Trello
  • Notion
  • آسانا (Asana)

اکنون بیایید هر یک را بررسی کنیم و نمونه‌ها و الگوهای هر یک را هم ببینیم.

Google Sheets

Google Sheets یک نقطه شروع عالی برای ایجاد تقویم محتوایی شما است. این ابزار رایگان است و تمام برنامه‌های شما در فضای ابری ذخیره می‌شود.

تقویم محتوایی که با Google Sheets ساخته شده است به این صورت است:

تقویم محتوایی چیست؟

اگر مبتدی یا صرفاً یک بازاریاب هستید که به تنهایی کار می‌کنید، Google Sheets گزینه خوبی برای تقویم محتوایی شما است.

(وقتی شروع به مقیاس‌بندی تولید محتوای خود کردید، بهتر است به یک ابزار مدیریت پروژه قوی‌تر تکیه کنید.)

توجه: می‌توانید از سایر نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده مانند Microsoft Excel یا Numbers نیز استفاده کنید.

تقویم ویرایشی وردپرس

تقویم ویرایشی وردپرس (WordPress Editorial Calendar) یک افزونه رایگان است که به شما کمک می‌کند تقویم محتوای وبلاگ خود را مدیریت کنید. این افزونه یک ابزار ساده اما موثر است.

تقویم ویرایشی وردپرس

این افزونه یک تقویم ایجاد می‌کند که تمام مقالات شما (پیش‌نویس، زمان‌بندی شده و منتشر شده) را نشان می‌دهد.

می‌توانید پست‌ها را از تقویم ویرایش یا حذف کنید یا از ویژگی کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) برای ایجاد تغییرات آسان استفاده کنید.

این افزونه به شما کمک می‌کند تا پست‌های وبلاگ خود را برنامه ریزی کنید، اما هیچ گزینه‌ای برای همکاری ندارد.

تقویم بازاریابی Semrush

تقویم بازاریابی Semrush به شما امکان می‌دهد تقویم محتوایی خود را ایجاد و مدیریت کرده و با سایر تیم‌ها همکاری می‌کنید.

 

تقویم بازاریابی

این ابزار به شما امکان می‌دهد تمام فعالیت‌های بازاریابی خود را ترسیم کنید.

با استفاده از این ابزار Semrush می‌توانید تمام محتوای خود را در یک تقویم تجسم کنید، تخصیص وظایف کنید، فایل‌ها را پیوست کنید و خیلی موارد دیگر.

Trello 

Trello به شما امکان می‌دهد تابلوهای kanban را ایجاد و مدیریت کنید.

Trello

نمای کانبان مانند یک تخته است که روی دیوار آویزان کرده‌اید و چیزهای مختلف روی آن می‌چسبانید. این ابزار به شما امکان می‌دهد پیشرفت خود را به صورت یکجا در یک مکان به تصویر بکشید.

نمای کلی ترلو به صورت زیر است:

تقویم محتوایی

شما می‌توانید در حین کار بر روی تسک‌های مختلف، از ویژگی‌های کشیدن و رها کردن Trello برای تغییر آن به وضعیت دیگری استفاده می‌کنید.

Trello همچنین به شما امکان می‌دهد تابلوی کانبان خود را به عنوان یک تقویم تجسم کنید. (این امکان روی حساب Premium فعال است.)

توجه: برای مشاهده نمای تقویم، به تابلوی خود بروید، روی دکمه فلش کلیک کنید و سپس «تقویم» را علامت بزنید. اگر می‌خواهید در تقویم نمایش داده شوند، باید به وظایف خود ددلاین اضافه کنید.

Notion

Notion

Notion به شما اجازه می‌دهد یک تقویم محتوایی کاملاً شخصی سازی شده داشته باشید و تنظیمات مختلفی برای آن انجام دهید.

Notion

Notion در میان رقبای خود جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که بسیار قابل تنظیم است. شما می‌توانید از این ابزار برای ایجاد تقویم محتوایی خود و خیلی چیزهای دیگر استفاده کنید.

هر چند این همه کارایی معایبی هم دارد:

برای عادت کردن به رابط کاربری Notion به مدتی زمان نیاز دارید. این رابط کاربری گزینه‌های زیادی دارد و می‌تواند کمی دستپاچه‌تان کند.

اما زمانی که به آن مسلط شدید، متوجه خواهید شد که ابزار بسیار قدرتمندی است.

آسانا (Asana)

آسانا یک ابزار بسیار آسان و قدرتمند است. همچنین یک گزینه خوب برای تیم‌های بزرگتر با فرآیندهای پیچیده به حساب می‌آید.

این شکل ظاهری آسانا است:

Asana

با آسانا می‌توانید یک سری وظایف ایجاد کرده یا تخصیص دهید، پیشرفت خود را با استفاده از نماهای مختلف (مانند تقویم یا جدول زمانی) تجسم کرده و گردش کار خود را مدیریت کنید.

همچنین با برخی از محبوب‌ترین ابزارهای موجود (مانند Slack، Gmail، Zoom و بسیاری دیگر) یکپارچه می‌شود.

نکات مهم هنگام تدوین تقویم محتوایی

ایجاد و مدیریت یک تقویم محتوایی فقط در مورد فهرست کردن موضوعات و ددلاین‌ها نیست. این کار نیاز به یک رویکرد استراتژیک‌تر دارد که برای هر کسب‌وکاری متفاوت است. در ادامه به برخی از نکات مهم به هنگام برنامه ریزی یک تقویم محتوایی اشاره می‌کنیم:

  • فصلی بودن

بسته به نوع کسب‌وکار شما، فصلی بودن می‌تواند نقش مهمی در تقویم محتوایی شما داشته باشد. به عنوان مثال یک برند پوشاک پایدار ممکن است بخواهد در روز جهانی محیط زیست محتوای منحصربه‌فردی منتشر کند. به طور کلی باید حواستان به تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مهم باشد و برای آنها محتوای ویژه ارسال کنید.

  • نقاط عطف یا تبلیغات شرکت

تاریخ‌ها و رویدادهای کلیدی مرتبط با کسب‌وکار نیز باید در تقویم محتوایی گنجانده شود. این تاریخ‌ها شامل کنفرانس‌های مختلف، معرفی محصول و سایر رویدادهای مهم هستند. اگر قصد فروش یا تبلیغات دارید، مهم است که محتوای مرتبط را در تقویم خود بگنجانید.

  • ترکیب محتوا

حفظ یک ترکیب محتوایی سالم و ترتیب ارسال واقعاً مهم است. هم راهنماهای طولانی و هم فهرست‌های کوتاه را برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که تقویم شما متشکل از ترکیبی از موضوعات سئو شده و سایر موارد مرتبط است. در شما قالب‌های مختلف محتوایی دارید که عمدتاً در دو گروه قرار می‌گیرند: محتوای همیشه سبز و موضوعات به‌موقع.

محتوای همیشه سبز
  • محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز ماندگاری طولانی‌تری (گاهی بی‌نهایت) دارد و تا مدت‌ها پس از تاریخ انتشار همچنان ارزش خود را حفظ می‌کند. اختصاص درصدی از محتوای تولیدی به موضوعات همیشه سبز به شما کمک می‌کند سرنخ‌ها، فالوئرها یا مشتریان ثابت ایجاد کنید. محتوای همیشه سبز می‌تواند پایه و اساس استراتژی محتوایی شما باشد. برخی از نمونه‌های قالب‌های محتوای همیشه سبز شامل پست‌های وبلاگ، ویدیوهای طولانی و کیس اِستادی است.

  • محتوای به‌موقع

محتوای به‌موقع بر روی یک لحظه یا رویداد خاص سرمایه گذاری می‌کند. سعی کنید در اوج یک موضوع، خبر یا رویداد پرطرفدار توجه‌ها را جلب کنید تا برند خود را به سمت جذب مخاطبان زیادی ببرید. این یک روش عالی برای افزایش دید و تعامل در یک بازه زمانی کوتاه است.
محتوای به‌موقع همچنین می‌تواند با وارد کردن شما به گفتگوهای مرتبط که به رشد رهبری فکری شما کمک می‌کند، اعتبار و نفوذ برند شما را افزایش دهد. زمان‌بندی کمپین بازاریابی برای یک روز خاص یا پوشش به‌روزرسانی‌های مرتبط با صنعت با دیدگاهی منحصربه‌فرد، روش‌های رایجی برای برندها است تا محتوای به‌موقع را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی کامل مبحث تقویم محتوایی پرداختیم. ابتدا تعریف جامعی از تقویم محتوایی ارائه داده و سپس راهنمای مرحله به مرحله تنظیم آن را شرح دادیم.

سپس از مزایای آن صحبت کردیم و در ادامه به معرفی بهترین ابزارها برای ایجاد یک تقویم محتوایی کارا پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

ما در تکنویک در کنار شما هستیم تا تمام خدمات تولید محتوای متنی، صوتی و ویدیویی را با بهترین کیفیت و تضمین فروش به شما ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ما تماس حاصل نمایید.

منابع: 

تیم تحقیق و بررسی کارشناسان تکنویک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *