جدیدترین روش‌های جذب مخاطب در یوتیوب

زمان مطالعه: 8 دقیقه کانال‌های یوتیوب براساس تعداد اعضایشان است که هویت پیدا می‌کنند و دیده می‌شوند. اگر به دنبال متر و معیاری برای سنجش میزان موفقیت یک کانال یوتیوب هستید، به تعداد اعضایش نگاهی بیندازید. طبیعتا هر چقدر کانالِ شما اعضای بیشتری داشته‌باشد، ویدئوهایتان بیشتر دیده خواهند شد. آپلود ویدئو به صورت منظم تاثیر زیادی روی افزایش تعداد

جدیدترین روش‌های جذب مخاطب در یوتیوب
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ایکون پخش کننده صدا

کانال‌های یوتیوب براساس تعداد اعضایشان است که هویت پیدا می‌کنند و دیده می‌شوند. اگر به دنبال متر و معیاری برای سنجش میزان موفقیت یک کانال یوتیوب هستید، به تعداد اعضایش نگاهی بیندازید. طبیعتا هر چقدر کانالِ شما اعضای بیشتری داشته‌باشد، ویدئوهایتان بیشتر دیده خواهند شد. آپلود ویدئو به صورت منظم تاثیر زیادی روی افزایش تعداد اعضای کانالتان خواهد داشت چرا که هر چه تعداد ویدئوهای بیشتری آپلود کنید، افراد بیشتری آنها را تماشا خواهند کرد. به این ترتیب، مخاطبان بیشتری به سمت محتوای شما جلب شده و تعداد لایک‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. حال روش‌های جذب مخاطب در یوتیوب چیست؟

 

با این حال، برای افزایش تعداد اعضای کانال باید پای خود را فراتر گذاشته و تنها به آپلود ویدئو بسنده نکنید. در این مقاله، نکات و ترفندهایی برای افزایش تعداد اعضای کانال یوتیوب برایتان گردآوری کرده‌ایم و امیدواریم به شما در جذب هر چه بیشتر مخاطب کمک کند.

محتوایی آموزنده و در عین حال سرگرم‌کننده خلق کنید!

اگر می‌خواهید کاربران به سمت محتوای شما کشیده‌شوند، محتوایی آموزنده و سرگرم‌کننده خلق کنید. در ادامه چند نکته جادویی را برایتان آورده‌ایم که به شما در بهتر کردن محتوا کمک می‌کنند.

  • طیف مخاطبان خود را محدود کرده و محتوا را برای دسته خاصی از مخاطبان تولید کنید.
  • طوری برنامه‌ریزی کنید که در مدت زمان درنظر گرفته شده برای ویدئو بتوانید تمام محتوای مدنظر را بیان کنید. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که در این مدت زمان، به تمامی نکات مرتبط با محتوا خواهید پرداخت و مخاطبان خود را با اطلاعات غیرضروری گیج نخواهید کرد. اگر احساس می‌کنید اطلاعات موجود در یک ویدئو بیش از حد زیاد هستند، آن را به چندین ویدئو تقسیم کنید.   
  • مثال‌ها، از موضوعاتی هستند که توجه مخاطب را برمی‌انگیزند. آنها از مثال‌های خوبی که در محتوا می‌زنید استقبال می‌کنند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید در ویدئوهای خود از مثال‌ها استفاده کنید و مطمئن شوید که به خوبی مصداقی از منظور موردنظر شما هستند.
  • از عناصر بصری در محتوای خود بهره بگیرید؛ گنجاندن المان‌های بصری در محتوا، آن را پیش چشم بیننده خواستنی‌تر می‌کند.
  • همیشه سعی کنید ویدئوی خود را طوری شروع کنید که مخاطب را از همان ابتدا به دام بیندازید! با این شیوه، آنها ترغیب خواهند شد ادامه ویدئو را هم ببینند.
  • همیشه محتوای منحصر به فرد تولید کنید. اگر از محتوای شخص دیگری استفاده کنید، محتوای شما به حد کافی مخاطب را جذب نخواهد کرد و شاید به قیمت از دست دادن اعضایتان تمام شود.
  • از کارت‌ها، صفحات پایانی مخصوص و دیگر سفارشی‌سازی‌های موجود در یوتیوب برای ویدئوهای خود استفاده کنید.
به طور مرتب محتوا منتشر کنید

به طور مرتب محتوا منتشر کنید!

به طور قطع تولید و انتشار محتوا به صورت منظم به افزایش تعداد اعضای کانال شما کمک خواهد کرد. متقابلا، اگر مدت زیادی از انتشار آخرین پست شما می‌گذرد، متاسفانه باید بگوییم که کاربران رغبت چندانی به عضویت در کانال شما نخواهند داشت.  

آمارها نشان می‌دهند کانال‌های یوتیوبی که در هفته بیش از یک بار ویدئو منتشر می‌کنند در مقایسه با آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، عملکرد بهتری دارند. پس از اینکه شخص به عضویت یک کانال یوتیوب درمی‌آید، از طریق اعلان‌های ایمیل، در جریان پست جدید منتشر شده توسط آن کانال قرار خواهد گرفت. اگر اعضا هفته‌ای یک بار اعلان ایمیل مربوط به پست جدید را دریافت کنند، احتمال اینکه به سمت محتوای شما کشیده‌شوند بیشتر است؛ به ویژه اگر این محتوای جدید منحصر به فرد، آموزنده و سرگرم‌کننده باشد.

به طور کلی، اگر در هفته بیش از یک بار محتوا منتشر کنید شانس بیشتری برای افزایش تعداد اعضای کانال خود خواهید داشت. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند بهتر است که برنامه زمانی مشخص و ثابتی برای انتشار ویدئو داشته‌باشید.

نحوه نوشتن تقویم محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای خود را به صورت بهینه منتشر کنید!

بهینه‌سازی ویدئوها باعث می‌شود محتوای شما در یوتیوب رتبه‌ بالاتری را به خود اختصاص دهد. با بهینه‌سازی ویدئو، احتمال تعامل افراد با محتوای خود را افزایش خواهید داد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید محتوای شما به دست مخاطب هدف می‌رسد، برخی از عناصر ویدئویی مانند عنوان، توصیف، ویدئو و دیگر برچسب‌های متا را بهینه‌سازی کنید.

عنوان

باکلینکو می‌گوید : «استفاده از کلمه کلیدی دقیق در عنوان ویدئو می‌تواند تاثیر زیادی در رتبه شما داشته‌باشد». قاعدتا کسب رتبه بالاتر منجر به افزایش بازدیدها و تعداد اعضای کانال خواهد شد.

توصیف

هنگام نوشتن توصیف ویدئوی خود، مطمئن شوید که تمام اطلاعات ضروری از قبیل کلمات کلیدی، برچسب‌های زمانی و لینک‌ها را در آن گنجانده‌اید.

برچسب‌های زمانی به کاربر کمک می‌کنند بخشی از ویدئو را انتخاب کرده و همان قسمت را تماشا کنند. با لینک دادن به دیگر ویدئوهای مرتبط در بخش توصیف، فرصتی در اختیار دارید تا ویدئوهای دیگر را نیز در ویترین خود بگذارید و در عین حال، همچنان مخاطب را درگیر محتوایتان می‌کند.

برچسب‌های ویدئو

برچسب‌های ویدئو باعث می‌شود دیگران ویدئوهای شما را پیدا کنند.

برخی دیگر از روش‌های بهینه‌سازی محتویات کانال عبارتند از :

  • تصاویر بندانگشتی جذاب آپلود کنید.
  • متن گفتاری ویدئو را آپلود کنید.
  • به ویدئوهای خود صفحه آغاز و پایان اضافه کنید. صفحه آغاز کاربر را از محتویات ویدئوی شما آگاه خواهد کرد. صفحه پایان نیز بهتر است تیره و غیرتوصیفی نباشد.
کانال یوتیوب خود را بهینه‌سازی کنید

کانال یوتیوب خود را بهینه‌سازی کنید!

برای افزایش تعداد اعضای کانال، نه تنها باید ویدئوها را بهینه‌سازی کنید بلکه باید کانال خود را نیز بهینه‌سازی کنید. در ادامه شما را با آسان‌ترین روش‌های بهینه‌سازی کانال آشنا خواهیم نمود.

  1. تریلر یوتیوب بسازید

تریلرها پیش‌نمایشی هستند از آنچه که کانال شما ارائه می‌کند. از طریق تریلر خود به مخاطبان اطلاعاتی درباره برندتان، نوع ویدئویی که پست می‌کنید، چشم‌انداز خود برای ویدئوهای بعدی و برنامه زمان‌بندی انتشار ویدئوها می‌دهید.

  1. ویترین جذابی برای کانال خود طراحی کنید

با استفاده از کلمات کلیدی، توصیف و کاور مناسب می‌توانید ظاهر جذابی به کانال خود ببخشید.

هنگام نوشتن توصیف برای کانال، از کلمات کلیدی استفاده کنید و محتوایی کوتاه و جذاب بنویسید. باکلینکو می‌گوید: «مطالعه‌ای که روی فاکتورهای تاثیرگذار بر سئوی کانال‌های یوتیوب انجام شده نشان می‌دهد که کلمات کلیدی‌هایی که کوتاه اما مختصر و مفید هستند رابطه مستقیمی با کسب رتبه‌های بالاتر در جستجوی یوتیوب دارند».  100 تا 150 کاراکتر اول توصیف کانال بسیار مهم هستند چون در هنگام نمایش نتایج جستجو در کنار کانال شما ظاهر می‌شوند.

در انتهای توصیف یک اقدام به عمل مناسب قرار دهید. کاوری برای کانال خود انتخاب کنید که به نظر مخاطب باحال و مطابق مد روز باشد و در عین حال به برند شما هم ربط داشته‌باشد.

  1. در صفحه اصلی خود بخش‌ها و فهرست‌های پخش را قرار دهید

اگر تعداد ویدئوهای شما زیاد هستند، آنها را به بخش‌ها و فهرست پخش‌های گوناگون تقسیم کرده و در صفحه اصلی خود به آنها ویژگی بدهید. برای بهینه‌سازی این فهرست‌های پخش کافی است به آنها کلمه کلیدی، عنوان و توصیف مناسب بدهید.

ویدئوهای باکیفیت بسازید

ویدئوهای باکیفیت بسازید!

راهکار بعدی برای افزایش تعداد اعضای کانال، تولید ویدئوهای باکیفیت است. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد به تماشای ویدئوهایی با تصویر و صدای بی‌کیفیت بنشیند. اگر در کانال خود ویدئوهای تخصصی به اشتراک بگذارید، کاربران هم شما را جدی خواهند گرفت و نسبت به محتوای شما واکنش نشان خواهند داد. با عمل کردن به این اصول ساده به عنوان یک فرد متخصص برای خود اعتبار کسب کنید.

  • ویدئوی خود را در فضایی آرام و بدون هیچ‌گونه سر و صدای محیطی در پس‌زمینه ضبط کنید.
  • از تجهیزات ضبط خوب استفاده کنید تا صدای شما واضح و رسا باشد. هنگام ضبط ویدئو حواستان به میزان بلندی صدای ورودی باشد و آن را از روی دستگاه نگاه کنید.
  • پس‌زمینه‌ای سبز ایجاد کرده و در حین ضبط از روشنایی‌های استودیو استفاده کنید.
  • ویدئوی خود را با کیفیت 1080p یا بالاتر ضبط کنید. براساس نظر باکلینکو، یوتیوب ترجیح می‌دهد رتبه‌های بالا را به ویدئوهای HD اختصاص دهد.
  • قبل از فیلمبرداری متن گفتگوی ویدئو را آماده کنید تا بدانید قرار است چه چیزهایی بگویید و به تمام نکات مرتبط بپردازید.
  • برای پررنگ کردن برخی از بخش‌های ویدئوی خود، به صورت هوشمندانه از حرکات آهسته و برش پرشی بهره ببرید.
  • ضبط ویدئو را به کمک سه‌پایه به صورت ثابت انجام داده و فیلم‌های خود را به صورت افقی بگیرید. برای برداشت‌های عریض‌تر از یک لنز گیره‌دار استفاده کنید.
  • یک نرم‌افزار ویرایش ویدئوی خوب انتخاب کنید.
  • قبلا از انتشار ویدئو آن را به دقت بازبینی کنید.

به ویدئوهای خود واترمارک اضافه کنید!

یوتویب امکان افزودن واترمارک به ویدئوها را برای کاربرانش فراهم ساخته‌است. واترمارک روش خوبی است که به کاربران یادآوری می‌کند درکانال شما عضو شوند. واترمارک می‌تواند لوگو، نام برند یا اقدام به عمل باشد.

با مخاطبان خود تعامل کنید

با مخاطبان خود تعامل کنید!

وقتی که با مخاطبان خود تعامل می‌کنید، حس رضایت به آنها دست می‌دهد. به این ترتیب، شانس بیشتری برای جذب مخاطب و افزایش تعداد اعضای کانال خود خواهید داشت. به همین خاطر است که برای افزایش تعداد اعضای کانال یوتیوب باید تعامل با مخاطب را اولویت کار خود قرار دهید. البته بهتر است از روش‌های زیر هم کمک بگیرید.

  • اگر کاربری زمان گذاشته و ویدئوی شما را تماشا کرده، در انتهای ویدئو از او تشکر کرده و به آنها منبعی برای کسب اطلاعات بیشتر معرفی کنید.
  • کاربران را به گذاشتن نظر و دادن بازخورد درباره ویدئوی خود تشویق کنید. براساس نظر باکلینکو، «نظرهای یک ویدئو رابطه مستقیمی با رتبه‌ آن ویدئو دارد».
  • از انتقادها با آغوش باز استقبال کنید و در ویدئوی خود به نحوی به این بازخوردها بپردازید. شما همیشه این فرصت را در اختیار دارید که از تماشاگران خود ایده جدید بگیرید و براساس نظرهای آنان، ویدئویی جدید خلق کنید.
  • از نظرهای شاخص و ممتاز ( چه داخل یوتیوب و چه خارج از آن) به خاطر حمایت و توجه‌شان تشکر کرده و پاداش دهید. این کار باعث بهبود تعامل‌ها می‌شود.
  • همیشه لازم نیست ویدئویی از قبل ضبط شده را به مخاطب عرض کنید. پخش زنده روشی مناسب برای تعامل همزمان با کاربر است.

ویدئوهای خود را در پلتفرم‌های دیگر هم تبلیغ کنید.

برای اینکه افراد خارج از یوتیوب هم به ویدئوی شما دسترسی داشته‌باشند، آن را در پلتفرم‌های دیگر تبلیغ کنید.

  1. رسانه اجتماعی

اولین کاری که باید انجام دهید نگاه کردن به پلتفرم‌هایی است که تا الان استفاده کرده‌اید. فیس‌بوک و اینستاگرام نقطه شروع خوبی هستند اما می‌توانید از نیروی نفوذ تعداد زیادی پلتفرم دیگر هم استفاده کنید. هنگامی که مطلبی را در فیس‌بوک پست می‌کنید، لینک به ویدئوی یوتیوب خود را نیز ضمیمه آن کنید. این استراتژی قابل اعمال به توئیتر، اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی هم است.

  1. انجمن‌های گفتگو و تبادل نظر

شما می‌توانید در انجمن‌های گفتگو و تبادل نظر شرکت کرده و هر جایی که مرتبط با بحث و گفتگو بود، لینک ویدئوی یوتیوب خود را قرار دهید. به سایت‌های پرسش و پاسخ معروف بپیوندید و برای پرسش‌هایی که مرتبط با ویدئوی شما هستند، پاسخ ارسال کنید.

به عنوان مثال اگر یکی از تبادل نظرها درباره یادگیری ماشین هستند، می‌توانید در قسمت نظرات به ویدئوی یوتیوب خود با مضمون «یادگیری ماشین چیست؟» لینک بدهید و نظر خود را همراه آن ثبت کنید.

  1. لینک‌سازی

وبسایت‌های معتبر و مرتبط با محتوای خود را پیدا کرده و برای تولید بک‌لینک با آنها همکاری کنید. هنگامی که یک فرد با لینک دادن به ویدئوی شما، به کار شما اعتبار بیشتر می‌بخشد، در واقع دارید از لینک‌سازی مبتنی بر تصدیق دیگران استفاده می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم با دیگر کانال‌های یوتیوب نیز همکاری کنید. افراد بسیار زیادی هستند که در حال انجام همان کاری هستند که شما انجام می‌دهید.

11 روش لینک سازی معتبر

Influencer Marketing
  1. اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از سریع‌ترین روش‌های افزایش اعضای کانال یوتیوب، اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسرها دنبال‌کننده‌های وفاداری دارند که به کمک آنها، محتوایشان را به دست خیل عظیمی از افراد می‌رسانند. بنابراین اگر یک اینفلوئنسر از طرف شما پستی منتشر کند، در مدت زمانی کوتاه تعداد زیادی عضو جذب خواهید کرد.

  1. ایمیل مارکتینگ

به کمک ایمیل‌ها می‌توانید تنها با یک حرکت افراد زیادی را به سمت کانال خود جذب کنید. با افزودن لینک کانال یوتیوب خود در قسمت امضای ایمیل‌تان، از مزایای ایمیل مارکتینگ بهره ببرید.

  1. پنج راه دیگر برای تبلیغ محتوا

  • با گذاشتن لینک ویدئوی خود در صفحات مرتبط با جامعه هدف‌تان، با مردم تعامل کنید.
  • ویدئوی خود را در فهرست‌های ویدئویی معتبر منتشر کنید.
  • ویدئوهای خود را در وبسایت‌های بوکمارکینگ محبوب بوکمارک کنید.
  • ویدئوهای خود را در پست‌های وبلاگ‌تان جا دهید.
  • در صفحه پایانی ویدئو، ویدئوهای مرتبط دیگر را تبلیغ کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم در این مقاله توانسته‌باشیم شما را در جهت دستیابی به اهداف خود در یوتیوب به خوبی راهنمایی کرده‌باشیم. برای اینکه به عنوان فرد متخصص در یوتیوب جای پای خود را محکم کنید، باید تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید. تنها راه رسیدن به این هدف در تولید محتوای خوب و بهینه‌سازی قسمت‌های مهم خلاصه‌ شده‌است.

منابع:

تیم تحقیق تکنویک

وبسایت simplilearn

4 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *