راهنمای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها

زمان مطالعه: 10 دقیقه بسیاری از موفق‌ترین برندهای امروزی از اینستاگرام در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. آنها یک استراتژی قوی بازاریابی اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان جدید و تعامل با مشتریان فعلی دارند؛ به طور منظم محتوای جذاب ایجاد می‌کنند، کمپین‌های تبلیغاتی اجرا می‌کنند و گاهی اوقات با اینفلوئنسرها مشارکت دارند. در نتیجه تمام این تلاش‌ها، آنها موفق می‌شوند

راهنمای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها
زمان مطالعه: 10 دقیقه

بسیاری از موفق‌ترین برندهای امروزی از اینستاگرام در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. آنها یک استراتژی قوی بازاریابی اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان جدید و تعامل با مشتریان فعلی دارند؛ به طور منظم محتوای جذاب ایجاد می‌کنند، کمپین‌های تبلیغاتی اجرا می‌کنند و گاهی اوقات با اینفلوئنسرها مشارکت دارند.

در نتیجه تمام این تلاش‌ها، آنها موفق می‌شوند از اینستاگرام بهره بیشتری ببرند و حضور قدرتمندی در این پلتفرم داشته باشند. این حضور تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند زیرا افراد بر اساس آن برای تحقیق در مورد برندها و برنامه ریزی خرید خود بهره می‌گیرند. طبق آخرین آمار اینستاگرام، 70 درصد از خریداران این پلتفرم برای خرید بعدی خود به سراغ اینستاگرام می‌روند.

اگر این دلیل برای بهبود استراتژی بازاریابی شما کافی است، ما آمده‌ایم تا به شما کمک کنیم. در این مقاله شما را با فرآیند دقیق استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارتان آشنا می‌کنیم. اینجا همه چیز را از ایجاد اکانت تجاری اینستاگرام گرفته تا افزایش فروش شما پوشش می‌دهیم.

بیایید در آغاز کار، به روند ایجاد پروفایل تجاری اینستاگرام و مزایای انجام این کار نگاهی بیندازیم:

  • مزایای ایجاد اکانت تجاری اینستاگرام
  • چگونه یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام ایجاد کنیم؟
  • نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکار در 3 مرحله
  • نتیجه گیری
  • سوالات متداول اینستاگرام برای کسب‌وکارها

فهرست مطالب

مزایای ایجاد اکانت تجاری اینستاگرام

یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام شامل ویژگی‌ها و ابزارهای زیادی است که در دسترس کاربران عادی قرار ندارند. وجود این ابزارها به شما کمک می‌کند تا پتانسیل واقعی استفاده از اینستاگرام را برای کسب‌وکار خود درک کنید.

اکانت اینستاگرام

اگر به دو پروفایل اینستاگرام بالا نگاه کنید، متوجه چند تفاوت کلیدی خواهید شد.

پروفایل بیزنسی دارای دکمه‌های اضافی برای تماس (ارسال ایمیل یا تلفن) یا مشاهده فروشگاه است (البته قابلیت آخر در ایران فعال نیست). افزون بر آن، اطلاعات آن کسب‌وکار هم زیر نام آن قابل مشاهده است.

این جزئیات اضافی به پروفایل بیزنسی اینستاگرام شما ظاهر حرفه‌ای‌تری می‌بخشد و راه‌های بیشتری برای تعامل مخاطبان با شما ارائه می‌دهد. همچنین باعث ایجاد اعتماد بیشتر در کاربران اینستاگرام می‌شود و به پروفایل شما اعتبار می‌دهد.

دسترسی به آمار و تحلیل‌ها

توانایی دسترسی به تحلیل‌های قدرتمند اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین مزایای تغییر به حساب تجاری آن است.

اینستاگرام به حساب‌های تجاری یک دید جامع از عملکرد پروفایل‌شان می‌دهد. Insights حساب شما کمکتان می‌کند دسترسی پذیری، تعامل در شبکه‌های اجتماعی و داده‌های دنبال‌کننده‌تان را پیگیری کنید. در نتیجه یک تفکیک دقیق از جمعیت شناسی مخاطبان و رشد فالوئر در طول زمان را خواهید داشت.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کی است؟

گزارشات اکانت اینستاگرام

 

Instagram Insights حتی داده‌های عملیاتی پس از یک اقدام خاص را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. به این صورت بهتر درک خواهید کرد که مردم چگونه به محتوای شما پاسخ می‌دهند و با چه چیزی بهتر ارتباط می‌گیرند.

دسترسی به ویژگی‌های اکانت بیزنسی اینستاگرام

کاربران اکانت تجاری در اینستاگرام به چندین ویژگی خوب برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود دسترسی دارند. علاوه بر دکمه تماس که در بالا ذکر شد، دکمه‌های اقدام دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به پروفایل خود اضافه کنید. می‌توانید بسته به کسب‌وکار یا صنعت‌تان، دکمه‌ای برای رزرو قرار یا رزرو یا سفارش غذا برای مشتریان در نظر بگیرید.

این دکمه‌های اکشن حتی برای اضافه کردن به عنوان استیکر در استوری اینستاگرام شما هم در دسترس هستند.

ویژگی‌های اکانت بیزنسی

علاوه بر این، وقتی حساب خود را به یک حساب تجاری تغییر می‌دهید، می‌توانید به اطلاعات آماری تحلیلی خود دسترسی داشته باشید که شامل دید جامعی از عملکرد حساب و محتوای شما است.

شما حتی می‌توانید به طور مستقیم روی پلتفرم بفروشید (این امکان در ایران فعال نیست). اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام ایجاد یک پروفایل بیزنسی، مستقیماً در برنامه یک فروشگاه راه‌اندازی کنید. اکنون مشتریان می‌توانند محصولات را بدون نیاز به تغییر به برنامه یا وب سایت دیگری خریداری کنند.

چگونه یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام ایجاد کنیم؟

در حال حاضر، هیچ گزینه‌ای برای راه اندازی مستقیم یک حساب تجاری وجود ندارد. ابتدا باید یک حساب شخصی بسازید و سپس از آنجا به پروفایل تجاری تغییرات را اعمال کنید. در مراحل زیر نحوه ایجاد پروفایل تجاری اینستاگرام را به شما گفته‌ایم:

  1. به پروفایل خود بروید و روی دکمه «ویرایش پروفایل» در زیر عکس پروفایل خود بزنید.
  2. روی گزینه Switch to Professional Account بزنید.
چگونه یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام
  1. روی Continue بزنید و دسته‌ای را انتخاب کنید که کسب‌وکار شما را به بهترین شکل توصیف می‌کند.
  2. انتخاب کنید که آیا این دسته در پروفایل شما نمایش داده شود یا خیر و سپس روی Done بزنید.
تنظیمات اکانت اینستاگرام
  1. در صفحه بعد، به جای حساب کاربری Creator، Business را انتخاب کنید و روی بعدی بزنید.
  2. اطلاعات تماس خود را مرور کنید تا مطمئن شوید ایمیل رسمی تجاری و اطلاعات تماس خود را وارد کرده‌اید. اگر یک مکان فیزیکی دارید، ثبت آن آدرس یک راه عالی برای افزودن اعتبار به پروفایل شما است. برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند دکمه تماس را فعال کنند، داشتن شماره تلفن ضروری است.
تنظیمات اکانت اینستاگرام
  1. روی بعدی بزنید و دیگر تمام است! اکنون یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام برای بهبود کسب‌وکار خود ایجاد کرده‌اید.

پروفایل اینستاگرام تجاری خود را بهینه کنید!

ایجاد یک حساب کاربری تنها اولین قدم است. اگر برای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود جدی هستید، پروفایل شما باید نشان دهنده آن باشد. مطمئن شوید که پروفایل خود را با استفاده از فیلدهای زیر بهینه کنید.

  • عکس پروفایل: بهتر است از لوگوی شرکت خود به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید تا افراد بتوانند به راحتی برند شما را شناسایی کنند.
  • نام: این نام را برای کسب‌وکار خود قرار دهید، مانند سایر پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی برندتان.
  • نام کاربری: این نیز باید نام کسب‌وکار شما باشد. توجه داشته باشید که نام کاربری شما نباید دارای فاصله باشد.
  • ضمایر: هر پروفایلی این گزینه را دارد، اما فقط در صورتی از آن استفاده کنید که چهره کسب‌وکار خود هستید (مثلاً خانم یا آقا).
  • لینک‌ها: این فضایی برای حداکثر پنج URL قابل کلیک است. اکثر مشاغل یا لینک وب سایت خود را می‌گذارند یا به آخرین صفحات تبلیغاتی خود لینک می‌دهند. همچنین می‌توانید از یک ابزار لینک در بیو برای لینک دادن به بیش از پنج صفحه استفاده کنید.
  • بیو: بیوی اینستاگرام شما جایی است که توجه کاربران را به خود جلب خواهید کرد. می‌توانید کارهایی که کسب‌وکارتان انجام می‌دهد شرح دهید، وب‌سایت خود را تبلیغ کنید یا شعار برند خود را در اینجا (یا در واقع همه موارد بالا) بزنید.
  • صفحه: پروفایل تجاری اینستاگرام خود را به صفحه تجاری فیسبوک خود متصل کنید.
  • دسته: دسته‌ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه صنعت یا محصولات/خدمات برند شما را توصیف می‌کند.
  • گزینه‌های تماس: همه راه‌های ارتباطی با مشتریان را بگذارید، مانند ایمیل، تلفن یا آدرس فیزیکی.
  • دکمه‌های اکشن: یک دکمه تماس برای اقدام را مستقیماً به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید، مانند «سفارش غذا» یا «اکنون رزرو کنید».
  • هایلایت استوری اینستاگرام: هایلایت‌های استوری برای افراد ایجاد کنید تا به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. هایلایت‌ها را بر اساس انواع داستان‌هایی که برند شما معمولاً ایجاد می‌کند، دسته بندی کنید.

در اینجا نمونه‌ای از یک پروفایل تجاری اینستاگرام بهینه شده از برند تکنوکلاینت آورده شده است. این پروفایل شامل یک بیوگرافی کوتاه است که توضیح می‌دهد این کسب‌وکار در مورد چیست و لینکی به ویترین فروشگاه برند دارد.

پیج اینستاگرام تکنوکلاینت

افراد به راحتی می‌توانند از طریق پیام یا تماس با این برند در ارتباط باشند.

نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکار در 3 مرحله

اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی تصویری است که تاکید زیادی بر محتوای عکس و ویدیویی دارد. این ممکن است برای برندهای بدون محصول بصری سخت به نظر برسد. اما حتی مشاغل B2B و برندهای مبتنی بر خدمات نیز می‌توانند از این شبکه به خوبی استفاده کنند.

پس از خواندن راهنمای ما، باید بتوانید در کمترین زمان مخاطبان خود را افزایش دهید و فالوئر مناسب جذب کنید.

استراتژی بازاریابی قوی برای اینستاگرام
  1. یک استراتژی بازاریابی قوی برای اینستاگرام ایجاد کنید.

هر کانال بازاریابی که در آن فعالیت می‌کنید، باید استراتژی خاص خود را داشته باشد و اینستاگرام نیز مستثنی نیست. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، بخش زیادی از استراتژی شما باید حول محور یافتن یا ایجاد تصاویری که به اشتراک می‌گذارید بچرخد.

با این حال مواردی دیگری نیز وجود دارد حتماً که باید به خاطر داشته باشید.

  • مخاطب هدف خود را تعریف کنید.

برای بازاریابی موفقیت آمیز برند خود در اینستاگرام، باید محتوایی ایجاد کنید که در راستای مخاطب هدف شما باشد. اما پیش از آن باید مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.

به پرسونای مشتری فعلی خود نگاه کنید، سپس در اینستاگرام بگردید و پروفایل‌هایی را پیدا کنید که با آن شخصیت هماهنگ هستند. آنها را دنبال کرده و به محتوای تولیدی‌شان دقت کنید. بررسی کنید کدام برندها را دنبال می‌کنند و محتوایی را که به اشتراک می‌گذارند نیز تحلیل کنید.

سپس از آن تحلیل‌ها برای ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که کدام یک از پست‌ها، استوری‌ها یا ریلزهای شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تا بتوانید محتوای مشابه بیشتری ایجاد کنید.

  • هدف‌ها و KPI های خود را تعیین کنید.

می‌خواهید از حضور خود در اینستاگرام چه نتیجه‌ای بگیرید؟ محتمل‌ترین اهداف ممکن است چیزی شبیه به موارد زیر باشد:

  • حراجی
  • ترافیک وب سایت
  • تعامل
  • فالوئرها
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • مشارکت با اینفلوئنسرها

سپس باید استراتژی خود را تنظیم کنید تا روی هدف‌تان متمرکز بمانید.

به عنوان مثال اگر هدف شما افزایش فروش در شبکه‌های اجتماعی است، شاید بخواهید یک فروشگاه اینستاگرامی راه اندازی کنید و محصولات خود را در هر یک از پست‌های خود برچسب گذاری کنید. اگر هدف شما ترافیک وب سایت است، مطمئن شوید که یک لینک در بیو صفحه با چندین لینک به وب سایت خود ایجاد کنید. همچنین باید از برچسب لینک برای اشتراک‌گذاری آخرین پست‌های وبلاگ و صفحات فرود از طریق استوری استفاده کنید.

اهداف و KPI های خود را مشخص کنید، سپس استراتژی‌ای ایجاد کنید که آنها را برآورده کند.

  • عملکرد و معیارهای خود را پیگیری کنید.

با اکانت تجاری اینستاگرام خود، به اطلاعات داده‌ها و تجزیه و تحلیل پیج خود دسترسی خواهید داشت. از این مزیت استفاده کنید تا بتوانید عملکرد استراتژی خود را ببینید. پست‌های برتر، میزان تعامل هر یک از پست‌ها، اطلاعات فالوئرهای خود و موارد دیگر را بررسی کنید.

  • یک تقویم محتوایی و زمان بندی انتشار ایجاد کنید.

آخرین بخش استراتژی اینستاگرام شما تعیین انواع محتوایی است که تولید می‌کنید. بر این اساس می‌توانید یک تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی بسازید و شروع به برنامه ریزی پست‌های خود کنید.

برای اغلب کسب‌وکارها این شامل تصاویر محصول است. اما می‌توانید راهنمایی‌های گاه‌به‌گاه و راهنماهای نحوه کار و همچنین عکس‌های مشتری را نیز در نظر بگیرید. مهم است که انواع محتوای خود را متنوع کنید تا جذابیت همه چیز برای مخاطبین حفظ شود.

به عنوان مثال، Nordstrom فقط تصاویر محصول را منتشر نمی‌کند. هر از گاهی نکات استایل و راهنمای هدیه را برای تنوع بخشیدن به پست‌ها می‌گذارد.

Nordstrom
  1. محتوای باکیفیت اینستاگرام پست کرده و از بهترین روش‌ها تبعیت کنید.

ما به طور خلاصه به محتوا اشاره کردیم. اما بیایید کمی عمیق‌تر شویم چون اینستاگرام فرصت‌های زیادی را برای به اشتراک‌گذاری محتوای جدید با مخاطبان فراهم می‌کند. همچنین باید با بهترین روش‌های فعالیت در اینستاگرام آشنا شوید تا به بهترین نتایج برسید.

  • ویژگی‌های جدید اینستاگرام را تست کنید.

تعجبی ندارد که اینستاگرام به طور مداوم در حال انتشار ویژگی‌های جدید است. و برای استفاده حداکثری از این پلتفرم، ایده خوبی است که همه آنها را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر به مزاق فالوئرهای شما خوش می‌آید.

مثلاً ویژگی‌های جدید اینستاگرام مانند Remix و Sequence به شما امکان می‌دهد با محتوای سایر کاربران خلاقیت به خرج دهید. یک ریل اینستاگرام وایرال را می‌بینید که با آن خیلی تعامل شده؟ با ویژگی Remix کمی پیچ و تاب بیشتری به آن اضافه کنید. یک ویدیوی جالب و مرتبط با کسب‌وکار خود پیدا کنید؟ یک Sequence اضافه کنید تا دیدگاه خود را هم در آن بگنجانید.

  • ابزارها و برنامه‌های مناسب برای ایجاد یا ویرایش پست‌های اینستاگرام را پیدا کنید.

ابزارهای اینستاگرام زیادی برای استفاده وجود دارد که می‌توانند به شما در تولید محتوای موثرتر کمک کنند. برخی برای ویرایش عکس خوبند و برخی دیگر برای ایجاد تصاویر برندها ایده‌آل‌تر هستند.

چند ابزار پست اینستاگرام که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • Canva
  • Visme
  • Snapseed
  • VSCO

چند برنامه مختلف را تست کنید تا در نهایت به چیزی برسید که استفاده از آن برای شما راحت‌تر است.

  • کپشن‌های درگیر کننده برای پست‌های اینستاگرام بنویسید.

نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرام هنری است که در واقع مخاطبان شما را وادار می‌کند تا با محتوای شما درگیر شوند، شما را دنبال کرده و خرید کنند. البته که چند نکته وجود دارد:

  • کپشن را کوتاه و خواندنی نگه دارید. فقط به این دلیل که می‌تواند 2200 کاراکتر را شامل شود به این معنی نیست که همه آن را پر کنید!
  • سوالی بپرسید یا داستانی بگویید که احتمال کامنت دادن بینندگان را افزایش دهد.
  • ایموجی یا زبان شبکه‌های اجتماعی را ادغام و استفاده کنید.
  • از هشتگ‌ها برای کمک به کاربران اینستاگرام برای یافتن محتوای خود استفاده کنید.

راهنمای نوشتن کپشن‌های اینستاگرام

انواع مختلف پست‌های اینستاگرامی
  • انواع مختلف پست‌های اینستاگرامی را بشناسید.

اینستاگرام راه‌های مختلفی را برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ بنابراین مطمئن شوید که حتماً از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای کاربران کسل کننده است که به پست اینستاگرام شما سر بزنند و دوباره و دوباره همان نوع محتوا را ببینند.

حالا وقت تغییر است. داستان، عکس، تصاویر مربوط به برندها، فیلم، پست‌های اسلایدی، ریلز و موارد دیگر به اشتراک بگذارید. هر نوع محتوا را به تقویم محتوایی خود اضافه کنید تا بتوانید در مورد آنها برنامه ریزی کنید و تنوع خوبی داشته باشید.

آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرامی

  1. تعداد فالوئرهای خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

و در نهایت باید شروع به افزایش فالوئرهای اینستاگرام خود کنید. با اینکه شاید تعداد فالوئر خیلی هم مهم نباشد، اما همچنان بر جنبه‌های دیگر عملکرد شما مانند دسترسی و تعامل تأثیر می‌گذارد.

چند تاکتیک برای افزایش فالوور اینستاگرام شما عبارتند از:

  • در پست‌های اینستاگرام افرادی که به نظر می‌رسد بخشی از مخاطبان هدف شما باشند، نظر دهید.
  • از هشتگ‌های مرتبط در پست‌های خود استفاده کنید تا کاربرانی که آن هشتگ‌ها را جستجو می‌کنند بتوانند محتوای شما را پیدا کنند. فراموش نکنید که از هشتگ‌های پرطرفدار اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید.
  • به طور مداوم پست کنید و انواع مختلفی از محتوا را به اشتراک بگذارید.
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید تا دسترسی خود را به مخاطبانشان گسترش دهید.
  • اکانت اینستاگرام خود را در وب سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • به محتوایی توجه کنید که بیشترین تعامل را داشته باشد و بیشتر شبیه آن را تولید کنید.

نتیجه گیری

اگر هنوز کسب‌وکار خود را در اینستاگرام شروع نکرده‌اید، وحشت نکنید. اینستاگرام با یک پایگاه کاربر فعال و همیشه در حال رشد، خود را به عنوان یک عنصر اصلی در بازاریابی اجتماعی ثابت کرده است. برای برندهایی که داستانی برای گفتن و میل به رشد دارند، اینستاگرام هنوز هم جای پیشرفت دارد.

در این مقاله تلاش کردیم به بررسی نقش اینستاگرام در کسب‌وکارهای دیجیتال و چگونگی راه اندازی یک اکانت تجاری بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منابع: 

تیم تکنویک

وبسایت sproutsocial

سوالات متداول اینستاگرام برای کسب‌وکارها

 

  1. آیا اینستاگرام بیزنسی رایگان است؟

بله، ایجاد پروفایل تجاری در اینستاگرام کاملا رایگان است. تنها چیزی که همیشه باید برای آن هزینه کنید این است که تبلیغات را روی پلتفرم اجرا کنید.

  1. آیا اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک ارزش را دارد؟

کاملاً! اگر کسب‌وکارهای کوچک از تمام ویژگی‌های موجود استفاده کنند، واقعاً می‌توانند در این پلتفرم سروصدا کنند.

  1. کدام حساب برای کسب‌وکار در اینستاگرام بهتر است؟

برای کسب‌وکارها بهتر است یک حساب حرفه‌ای > تجاری از طریق حساب شخصی یا سازنده ایجاد کنید. این به شما امکان استفاده از بهترین ویژگی‌ها را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد طرفداران خود را ایجاد کنید و فروش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *