سئو داخلی چیست؟

زمان مطالعه: 12 دقیقه مثالی در پاسخ به سئو داخلی چیست؟ فرض کنید یک موضوع جذاب و عالی برای مخاطبین خود دارید و در همان راستا یک پست وبلاگی فوق‌العاده می‌نویسید. اما این پست آن قدر که باید دیده نمی‌شود. حتماً با خودتان فکر می‌کنید مشکل کجاست؟ مشکل شما این است: اینکه نتوانسته‌اید کاری کنید مخاطبینتان شما را به

سئو داخلی چیست؟
زمان مطالعه: 12 دقیقه

مثالی در پاسخ به سئو داخلی چیست؟ فرض کنید یک موضوع جذاب و عالی برای مخاطبین خود دارید و در همان راستا یک پست وبلاگی فوق‌العاده می‌نویسید. اما این پست آن قدر که باید دیده نمی‌شود. حتماً با خودتان فکر می‌کنید مشکل کجاست؟

مشکل شما این است: اینکه نتوانسته‌اید کاری کنید مخاطبینتان شما را به سادگی در موتورهای جستجو پیدا کنند. به قولی یعنی محتوای خوب شما سئو نشده است. برای این کار باید اصول سئو داخلی را بدانید و صفحات سایت خود را به گوگل بشناسانید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مطلب برای درک بهتر مفایم مقاله سئو چیست را ابتدا مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی کامل سئو داخلی (On-Page SEO) می‌پردازیم و از تاثیر شگرف آن بر سئو سایت می‌گوییم. همراه تکنویک باشید.

جایگاه سئو داخلی در چرخه سئو

بیایید اول یک تعریف کلی از سئو داخلی ارائه کنیم: سئو داخلی به تمامی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در طی آنها تمامی اجزای صفحات یک سایت برای موتورهای جستجو بهینه می‌شوند. هدف از این بهینه سازی افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود ترافیک ارگانیک سایت است.

سئو داخلی هیچ گاه اهمیت خود را از دست نمی‌دهد؛ چرا که الگوریتم‌های گوگل پیوسته در حال به‌روزرسانی هستند و به سایت‌هایی با محتوای باکیفیت اهمیت می‌دهند. این روزها تجربه کاربری نیز در رأس مسائل مهم برای گوگل است و همین به اهمیت سئو آن پیج دامن می‌زند. در نتیجه به این دلیل که موتورهای جستجو توانایی بیشتری در فهم محتوای صفحه و چینش اجزای آن دارند، با بکارگیری استراتژی‌های سئو داخلی به گوگل در انجام کارش کمک می‌کنید.

در استفاده از تکنیک‌های سئو داخلی اول از هر چیز به گفته خود گوگل استناد کنید:

 مهم‌ترین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات زمانی دریافت می‌شود که محتوا متشکل از کلمات کلیدی موجود در عبارت جستجو شده توسط کاربر باشد.

شک نکنید که اگر سایت‌تان بر طبق اصول سئو داخلی بهینه شده باشد، موتورهای جستجو قادر هستند صفحات شما را به سادگی پیدا کنند؛ همچنین محتوای شما به خوبی برایشان قابل درک است و در صورت داشتن استانداردهای لازم به عنوان یک سایت خوب به کاربران معرفی می‌شود.

اکنون که تا حد زیادی با سئو داخلی آشنا شدید، برویم نگاهی به چک لیست سئو داخلی و کارهایی که باید برای آن انجام دهیم، بیندازیم.

جهت خواندن مقالات سئو تکنیکال و سئو خارجی کلیک کنید.

چک لیست سئو داخلی

چک لیست سئو داخلی

در مبحث سئو داخلی کارهایی است که باید پیش از شروع و در حین آن انجام شود. برویم نگاهی به این موارد بیندازیم.

  1. استخراج و استفاده از کلمات کلیدی و LSI ها

قبل از اقدام به هر کاری باید کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران و همچنین LSI ها را استخراج کرد. با مفهوم کلمه کلیدی حتماً آشنا هستید اما LSI چیست؟

(LSI (Latent Semantic Indexing ترکیبی از کلماتی هستند که با یک مفهوم یا عبارت خاص ارتباط معنایی دارند. بیایید با یک مثال آن را قابل فهم‌تر کنیم:

فرض کنید جدیداً به سفر کیش رفته‌اید. حالا برگشته‌اید و با دوست خود در مورد آن صحبت می‌کنید. در صحبت‌های شما عبارات زیر ممکن است شنیده شود:

  • هزینه سفر کیش
  • جاذبه‌های دیدنی کیش
  • مراکز خرید کیش
  • تفریحات آبی کیش
  • و …

همه این موارد کلمات LSI برای عبارت «سفر کیش» هستند.

خیلی‌ها کلمات LSI را هم‌معنی با کلمات مترادف می‌دانند. اما واقعیت این است که هر کلمه کلیدی، بخش کوچکی از دامنه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط است. به محض استفاده از LSI وارد این دامنه می‌شوید و از کلمات مرتبط دیگر موجود در آن هم استفاده می‌کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و LSI ها اولین و مهم‌ترین قدم در چک لیست سئو داخلی است. به آن خوب دقت کنید.

  1. بهینه‌سازی URL ها

بهینه‌سازی آدرس صفحات سایت از مواردی است که معمولاً از آن غافل می‌شویم. قاعدتاً هر چه URL شما سادگی و خوانایی بیشتری داشته باشد، پیدا کردن آن برای کاربران ساده‌تر خواهد بود.

بهینه‌سازی URL برای موتورهای جستجو هم بهتر است و داشتن یک قالب استاندارد برای آدرس صفحات سایت به بهبود سئو سایت نیز کمک می‌کند. URLهای بهینه شده در موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی هم شانس بیشتری برای دیده شدن و کلیک خوردن دارند.

در هنگام طراحی سایت حتماً به قالب URL وب ‌سایت خود توجه کنید. از طراح سایت خود بخواهید از یک قالب استاندارد برای URL استفاده کند. همچنین اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده می‌کنید، به تنظیمات URL صفحه توجه داشته باشید.

بهینه سازی عنوان صفحات (Title tag)
  1. بهینه سازی عنوان صفحات (Title tag)

Title tag از مهمترین موارد در سئو داخلی است! بد نیست پس از جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل، نگاهی دقیق به صفحه نتایج بیندازید. عبارات آبی و با فونت بزرگتر از معمول، تگ عنوان صفحه یا Title Tag نام دارند. اما دلیل اهمیت این تگ‌ها در استراتژی سئو چیست؟

اگر این تگ‌ها بهینه شده باشند، موتورهای جستجو به درک بهتری از محتوای صفحات می‌رسند. چنین تگ‌هایی حتی برای کاربران هم کارایی دارد. گوگل چیزی بین 50 تا 60 کاراکتر ابتدایی عنوان یک صفحه را در SERP به کاربران نشان می‌دهد. بر اساس تجربه هم مشخص شده چنانچه این عنوان زیر 60 کاراکتر باشد، در بیش از 90% اوقات گوگل این عنوان را به صورت کامل نمایش می‌دهد.

از این لحاظ تگ عنوان صفحه اهمیت خاصی دارد و باید آن را مد نظر داشت.

  1. بهینه سازی تگ توضیحات صفحات (description)

یکی دیگر از تگ‌هایی که در سئو داخلی سایت تاثیر بسزایی دارد، متا تگ توضیحات صفحه یا Meta Description است.

متا دسکریپشن یا تگ توضیحات صفحه، توضیحات خلاصه‌ای از آن صفحه وب را به موتور جستجو و کاربر نشان می‌دهد. این توضیحات در SERP و زیر تگ تایتل نمایش داده می‌شود.

توضیحات متای خوب باعث می‌شود کاربران رغبت بیشتری برای کلیک و ورود به سایت شما داشته باشند.

این تگ نسبت به تگ تایتل اهمیت کمتری دارد اما استفاده از آن هنوز هم حائز اهمیت است. همانطور که در قسمت پیشین گفتیم در نوشتن تگ عنوان با یک محدودیت 60 کاراکتری مواجه هستیم؛ پس مواردی مثل جزئیات صفحه یا کلمات کلیدی طولانی را نمی‌توان در آن درج کرد. اما در بهینه سازی متا دسکریپشن صفحه می‌توانیم از کلمات کلیدی طولانی‌تر یا حتی LSI ها استفاده کنیم. به این دلیل که طول تگ متای توضیحات تا ۱۵۵ کاراکتر هم می‌رود. به این معنی که فرصت بیشتری برای ارائه توضیحات خوب به مخاطب داریم تا او را به سایت خودمان و نه رقبا جذب کنیم!

  1. بهینه سازی هدینگ صفحات

هدینگ‌ها را در سئو داخلی جدی بگیرید! تگ‌های هدینگ یا همان سرتیترها، تگ‌های HTML هستند که در یک محتوای متنی به تیترها و زیرتیترها داده می‌شوند. این تگ‌ها به ترتیب اهمیت از H1 تا H6 نام‌گذاری شده‌اند و H1 یا عنوان اصلی مهم‌ترین آنهاست. آنچه در سئو سایت اهمیت دارد، استفاده درست از این تگ‌ها است.

با افزایش شماره H فونت آن هم کوچکتر می‌شود و نسبت به هدینگ قبلی خود کم‌ارزش‌تر می‌شود. چنین دسته‌بندی دقیقی خواندن متن را برای ربات‌های گوگل آسان‌تر می‌کند و یک مزیت به حساب می‌آید.

یک مزیت دیگر استفاده از این تگ‌ها این است که خواننده متن شما دچار خستگی نمی‌شود و با دیدن عناوین می‌تواند تمرکز خود را به یک تیتر خاص بدهد. تولید کننده محتوا هم با رعایت تیترها به متن تسلط‌ بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر هم تیترها نویسنده را در یک مسیر مشخص نگه می‌دارند و به نمی‌گذارند او به حاشیه برود!

لزومی ندارد از این تگ‌ها به ترتیب شماره استفاده کرد. ما بسته به میزان اهمیت محتوا از تگ‌ها استفاده می‌کنیم.

سئو داخلی چیست؟
  1. تولید محتوای باکیفیت، کاربردی و یونیک

از تاثیر همه مواردی که تا اینجا گفتیم بگذریم، هیچ کدام به پای کیفیت محتوا سایت نمی‌رسند. تولید محتوا چیست و تاثیر آن بر سئو داخلی!

برای نوشتن یک متن تاثیرگذار و منحصر‌به‌فرد، اولین قدم دانستن اصول نگارش است. تولید محتوا کار ساده‌ای نیست و مانند سایر حرفه‌ها نیاز به تخصص دارد. پس باید اصول داستان‌سرایی را به خوبی بدانید. جملات بایستی خوانا و قابل فهم باشند و اصول نگارش متن هم در آنها رعایت شود.

داشتن خلاقیت هم لازمه نوشتن محتوای یونیک است. علاوه بر اینکه باید از دید مخاطب به محتوا نگاه کنید، باید سبک مخصوص خود را هم داشته باشید. برای جذب مخاطب سعی کنید به زبان ساده و روان صحبت کنید. در عین حال گاهی هم جذابیت‌های متنی به کلامتان اضافه کنید. در کنار محتوای منحصربه‌فرد، از اصول سئو و لینک‌های داخلی و خارجی هم غافل نشوید. بدین ترتیب می‌توانید در کنار کسب اعتبار خوب، رتبه خود را هم در موتورهای جستجو بهتر کنید.

ما در تکنویک در کنار شما هستیم تا خدمات تولید محتوای متنی یونیک و باکیفیت را ارائه کنیم. برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

  1. بهینه سازی تصاویر و تگ تصاویر

بهینه کردن تصاویر به لحاظ حجم و متن جایگزین (Alt) شانس شما بر حضور در بخش تصاویر گوگل را بیشتر می‌کند. این کار همچنین بر تجربه کاربری و سئو داخلی هم اثر مثبت دارند. اما چرا باید تصاویر و تگ‌های آنها را بهینه کنیم؟

یکی از دلایل آن می‌تواند پایین بودن سرعت لود صفحات سایت باشد. وقتی حجم تصاویر زیاد باشد و صفحات دیر بالا بیایند، به نظرتان دیگر کاربر دلش می‌خواهد در آن سایت بماند؟ من که نمی‌خواهم.

معمولاً کاربران چندین تب را در گوگل باز می‌کنند و هر کدام که سریع‌تر باز شود را می‌خوانند. اگر به جواب خود در همان صفحه برسند، بقیه صفحات را نخوانده می‌بندند. در حقیقت یک صفحه بازدید ارگانیک گرفته و بقیه Bounce Rate شان بالا رفته است!

همچنین متن جایگزین یک عکس هم در سئو سایت تاثیرگذار است. اما متن جایگزین چیست؟ متن جایگزین یا Alt text یک نوع تگHTML  است. با استفاده از این می‌توانید در محتواها تصاویر خود را به زبان کد معرفی کنید.

تصویری که از تگ Alt استفاده نکند، به هنگام بروز خطا در بارگذاری به طور کامل از محتوا حذف می‌شود. در واقع متن جایگزین جای خالی تصویر را در زمان بروز مشکل پر می‌کند. همچنین وقتی از این تگ‌ها استفاده می‌کنید، محتوای خود را در اختیار کاربران نابینا نیز قرار داده‌اید و گستره مخاطبانتان را وسیع‌تر خواهید کرد.

  1. توجه به UX سایت

تاثیر UX یا تجربه کاربری بر سئو داخلی موضوعی است که جای بحث بسیار دارد. در اینجا شاید بد نباشد به یکی از معیارهای UX یعنی نرخ پرش اشاره کنیم. نرخ پرش یا Bounce Rate دقیقاً به تعداد کاربرانی اشاره دارد که از ورودی‌های مختلف وارد سایت شما می‌شوند، اما بدون آنکه محتوای شما را بخوانند یا آن را دوست داشته باشند، سریعاً از سایت خارج می‌شوند.

طراحی ضعیف و گیج کننده سایت، محتوای نامرتبط و به اصطلاح کیلویی (!) و قالب بندی نه چندان جالب می‌تواند از دلایل نرخ پرش بالا باشد. گوگل تمرکز زیادی بر نرخ پرش دارد چرا که مستقیم با تعامل سایت در ارتباط است. پس دقت کنید که تجربه کاربر در سایت شما چگونه است و در صورت وجور هر گونه مشکل، هر چه سریع‌تر درصدد رفع آن برآیید.

  1. بهینه سازی سرعت سایت

از سال 2010 گوگل سرعت بارگذاری صفحات وب را به عنوان معیاری برای رتبه بندی سایت‌ها در نظر گرفته است. تا سال 2018 اهمیت این معیار بیشتر هم شد. پس بهتر است با شما رک باشیم: اگر به بهینه سازی سرعت سایت بی‌توجه باشید، چیزی که آسیب می‌بیند رتبه شما در صفحه جستجوی گوگل است.

پس از هر روشی برای بهبود سرعت لود سایت بهره بگیرید. شاید یکی از بهترین این روش‌ها کاهش حجم تصاویر سایت باشد. چیزی بین 50 تا 90% ابعاد یک صفحه سایت را تصاویر و اشکال گرافیکی تشکیل می‌دهد. این روزها معمولاً فرمت تصاویر را به Webp تغییر می‌دهند تا حجم آنها کمتر شود. با استفاده از یک سری افزونه‌های وردپرسی هم می‌توان حجم تصاویر را کم کرد؛ بدیهی است این امکان در سایت‌های وردپرسی قابل پیاده سازی است.

بهینه و فشرده سازی کدهای سایت (اعم از HTML، CSS و JavaScript) هم به کم شدن زمان لود صفحه کمک شایانی می‌کند.

همچنین سعی کنید از هاست اختصاصی و باکیفیت با سرعت بالا استفاده کنید. این نکته‌ای است که قدری کمتر از باقی موارد به آن توجه می‌شود. ما در تکنویک ارائه کننده انواع خدمات هاستینگ با سرعت و کیفیت بالا هستیم. 

13 تا از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت!

  1. ایجاد و اصلاح لینک‌دهی داخلی

بیایید اول از هر چیز به شما بگوییم لینک‌دهی داخلی چیست. لینک‌دهی یا لینک‌سازی داخلی یعنی از یک صفحه سایت به صفحه دیگر آن لینک بدهیم. با کلیک بر روی این لینک‌ها، کاربران به سایر صفحات سایت می‌روند و خزنده‌های گوگل هم می‌توانند صفحات مرتبط را به سادگی پیدا کنند. اما چرا لینک‌های داخلی اینقدر مهم هستند؟

هدف گوگل در استفاده از این لینک‌ها دستیابی به محتوای جدید و درک ارزش صفحات مختلف سایت است. فرض کنید یک صفحه با محتوای جدید دارید اما به هیچ صفحه‌ای لینک داده نشده است. این صفحه جدید در Sitemap هم نیست و بک لینک هم ندارد. بدیهی است ربات‌های گوگل هیچ وقت نخواهند فهمید چنین صفحه‌ای وجود دارد و هیچ تغییری هم در رتبه و ترافیک ارگانیک سایت نمی‌بینیم. پس حواستان به لینک‌دهی داخلی باشد. اگر لینک‌های مشکل‌دار دارید، سریع آنها را اصلاح کنید. برای تشکیل مشکلات این چنینی از ابزارهای مخصوصی استفاده می‌کنیم که در مقاله‌ای دیگر به آنها اشاره کرده‌ایم.

سئو داخلی چیست؟
  1. توجه به سیگنال‌های E-A-T

نمی‌دانم برای شما هم پیش آمده یا نه، اما گاهی اوقات به محتوایی در یک وب سایت برمی‌خورم و با خودم می‌گویم: از کجا معلوم راست باشد؟ اصلا می‌توانم به آن اعتماد کنم؟ در واقع بیشتر از چند بار شاهد این اتفاق بوده‌ام! به خصوص اگر در جستجوی محتوایی باشید که بر انتخاب‌ها و تصمیمات شما اثر بگذارد.

گوگل و الگوریتم‌های مرتب برای تفکیک محتوای درست و غلط از یکدیگر تلاش می‌کند. بیشتر از هر زمان دیگر با ظهور پدیده دنیای دیجیتال شاهد اطلاعات نادرست و تقلبی هستیم. این‌جاست که E-A-T  (تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد) وارد صحنه می‌شود. E-A-T سیگنال اصلی برای رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل است.

چنانچه نتوانید تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت خود را اثبات کنید، گوگل محتوای رقبای شما را در اولویت قرار می‌دهد و مشتریان احتمالی شما را به جای شما به آن سمت هدایت می‌کند. شکست در بهینه سازی سیگنال‌های E-A-T  یعنی رتبه گوگلی پایین‌تر، ترافیک کمتر، سرنخ کمتر و درآمد کمتر! مطمئنم که چنین چیزی را برای کسب و کار خود نمی‌خواهید!

  1. استفاده از Schema

مورد بعدی در چک لیست سئو داخلی اسکیما است. بد نیست پیش از اینکه به این بخش بپردازیم، ابتدا تعریف کاملی از Schema ارائه کنیم.

نشانه گذاری اسکیما (Schema Markup) کدهایی هستند که در وب سایت خود قرار می‌دهید تا به موتورهای جستجو بفهمانید داده‌های داخل صفحه به چه معنا هستند.

گوگل می‌تواند داده‌های نشانه گذاری شده با قوانین اسکیما را شناسایی کند. در این داده‌ها مواردی مثل مشخصات سایت، شماره تماس، محصولات، مقالات و مشابه آنها درج می‌شود. هر چه اطلاعات بیشتری به این روش بهینه سازی کنید، محتوا و کلمات کلیدی سایت شما برای گوگل قابل فهم‌تر می‌شوند و امکان کلیک شدن بیشتر می‌شود.

در این روش حتی اگر از رقبایتان عقب افتاده باشید، به خاطر شیوه نمایش متفاوت اطلاعات خود به خزنده‌های گوگل کلیک بیشتری می‌خورید. پس این روش را هم مد نظر بگیرید.

کارهایی که نباید در سئو داخلی انجام داد

کارهایی که در سئو داخلی نباید انجام بدهید!

تا اینجا در رابطه با همه کارهایی که باید برای سئو داخلی انجام بدهیم صحبت کردیم. اما نگفتیم چه کارهایی را نباید انجام دهید!

مواردی وجود دارند که در صورت انجام آنها به سئو داخلی سایت‌تان لطمه می‌زنید. برویم آنها را بررسی کنیم:

  • بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده نکنید!

خودتان بگویید: دوست دارید متنی را بخوانید که در آن عبارت «خدمات سئو سایت» بیشتر از 10 ،20 بار تکرار شده باشد؟

دیگر دورانی که با تعداد زیاد کلمات کلیدی در محتوایتان رتبه می‌گرفتید گذشت! الگوریتم‌های گوگل پیشرفت کرده‌اند و دیگر چنین چیزی را به عنوان یک امتیاز به حساب نمی‌آورند. استفاده درست و بجا از کلمات کلیدی اصلی و LSI ها شانس محتوای شما برای دیده شدن را بالا می‌برد.

با تکرار کلمات کلیدی به سئو سایت خود صدمه نزنید! به موقع و هوشمندانه آنها را در متن بگنجانید.

  • محتوا را برای موتورهای جستجو تولید نکنید.

درست است که گوگل به محتوای خوب بهای زیادی می‌دهد و نیاز است قوانین سئو را برای هر محتوای متنی رعایت کنیم؛ اما در نهایت محتوا باید برای مخاطب جذاب باشد. چرا که می‌خواهیم این مخاطبین را به مشتری بالقوه برای محصولات و خدمات خود تبدیل کنیم. خودتان را به جای مخاطب بگذارید. ساده بنویسید و از کلمات و عبارات عجیب و ناآشنا استفاده نکنید. تکنیک‌های داستان‌سرایی هم حسابی جواب می‌دهد! از آنها هم غافل نشوید.

  • URLهای طولانی نسازید.

آدرس‌های طولانی وب سایت خوانایی خوبی برای انسان ندارد و به خاطر سپردن آنها هم سخت است! هر چه طول این URL ها کوتاه‌تر باشد، خواندن آنها برای انسان و در نتیجه موتورهای جستجو ساده‌تر خواهد بود.

همچنین قرار دادن کلمات کلیدی که قصد دارید در آنها به رتبه بهتری برسید، ایده بسیار خوبی برای URL است. اما چرا باید این کار را انجام دهیم؟

  • کلمات کلیدی موجود در URL به مخاطبینی که آدرس شما را در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل یا لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر می‌بینند، کمک می‌کند بفهمند این آدرس به چیزی که دنبالش هستند ارتباط دارد.
  • آدرس‌های شما مرتباً کپی می‌شوند. وقتی که انکر تکست یا متنی برای لینک وجود نداشته نباشد، خود URL به عنوان انکر تکست عمل می‌کند و محتوایی خود را معرفی می‌کند.

پس حواستان به آدرس‌های وب سایت هم باشد.

  • از تصاویر تکراری استفاده نکنید.

شاید بگویید خیلی‌ها این کار را می‌کنند، چرا ما نه؟ اما تصاویری که به وفور در اینترنت یافت می‌شوند و بارها ایندکس شده‌اند، نه تنها فایده‌ای برای سئو داخلی ندارند که به آن لطمه هم می‌زنند.

همان‌طور که محتوای متنی باید یونیک باشد، تصاویر به کار رفته در سایت هم وضعیت مشابهی دارند. دو راه پیش پایمان است: یا خودمان عکس بگیریم یا طراحی کنیم؛ یا اینکه از تصاویر موجود در اینترنت و البته با ذکر منبع استفاده کنیم. البته چنین چیزی در وب سایت‌های فارسی باب نیست. از این رو بهتر است تصاویر مخصوص خود را استفاده کنیم.

محتوای تکراری روی سایت نگذارید

  • محتوای تکراری روی سایت نگذارید.

در این مورد بارها صحبت شده و حتی یک فرد مبتدی هم می‌داند محتوای کپی می‌تواند چه بلایی سر سایت شما بیاورد. اما واقعاً چرا گوگل تا این حد از محتوای تکراری بدش می‌آید؟

محتوای تکراری باعث سردرگمی گوگل می‌شود. وقتی محتوای مشابه به طور همزمان در چندین سایت دیده می‌شود، گوگل نمی‌داند به کدامیک اولویت و اعتبار بیشتری بدهد. در نهایت از اعتبار و کیفیت نتایج جستجوی گوگل کاسته می‌شود. اما گوگل چگونه این مشکل را حل می‌کند؟

با مجازات سایت‌های کپی کار! چنانچه سایتی دست به انتشار محتوای کپی بزند گوگل با کاهش رتبه و بازدید، آن سایت را به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. واقعاً چنین چیزی را برای سایت‌تان می‌خواهید؟

  • بیشتر از یک h1 در هر صفحه نداشته باشید.

هر مطلبی که در صفحه منتشر می‌کند، فرقی ندارد چه نوعی از محتوای متنی است، نباید بیشتر از یک عنوان اصلی داشته باشد.

در همین مطلب در مورد تگ‌های عنوان توضیح دادیم و گفتیم چرا اهمیت دارد در متن از آنها استفاده کنیم. با این حال باز هم می‌گوییم برای خوانایی بهتر متن باید از این تگ‌ها استفاده کرد.

ما یک بار از تگ h1 استفاده می‌کنیم تا به گوگل بفهمانیم موضوع آن محتوای متنی چیست. لزومی ندارد با افزودن تگ‌های h1 بیشتر گوگل را گیج کنیم و به دردسر بیندازیم. استفاده بیشتر از یک بار از آن ایندکس شدن صفحات شما را به مشکل می‌اندازد. حواستان باشد.

  • صفحه‌ای را بدون بهینه سازی title و description رها نکنید.

به این مورد هم در همین مقاله اشاره کردیم و از اهمیتش گفتیم. توضیحات اضافه نمی‌دهیم. به بخش چک لیست سئو داخلی و مورد 3 و 4 برگردید.

  • محتوا را بدون آپدیت رها نکنید.

مطمئن شوید پس از انتشار هر محتوای متنی در سایت تاریخی را هم برای به‌روزرسانی آن در نظر گرفته‌اید. به گوگل نشان دهید سایت‌تان زنده و فعال است و مرتباً مطالب را آپدیت می‌کنید. معمولاً 20 روز تا 1 ماه بعد از اولین تاریح انتشار، چند کلمه‌ای به محتوای قبلی اضافه کنید. البته این کار را در کنار انتشار محتوای جدید در برنامه خود قرار دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب به سوال سئو داخلی چیست به طور کامل پاسخ دادیم و روش‌های مربوط به آن را شرح دادیم. چنانچه با مطالعه این مطلب ابهامی در خصوص سئو داخلی دارید در قسمت نظرات از کارشناسان ما در تیم تکنویک بپرسید. تجربه‌ای بی‌نظیر از طراحی سایت و خدمات سئو را با تکنویک تجربه کنید.

منابع:

دانش تیم تکنویک

وبسایت Semrush

وبسایت Ahref

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *