چگونه کپشن اینستاگرامی بنویسیم؟

زمان مطالعه: 14 دقیقه بازاریابی اینستاگرام تماماً در مورد جنبه‌های دیداری است. کیفیت عکس‌های شما عامل متمایزکننده‌ای برای جذب فالوئر اینستاگرام، علاقه‌مند کردن آن‌ها به برندتان و هر آنچه دارد و نشان دادن جنبه انسانی کسب‌وکار شما خواهد بود. اما کار با گرفتن عکس‌های زیبا و ویرایش کامل آنها تمام نمی‌شود. عنوان (کپشن اینستاگرام) پست شما آن جایی است

چگونه کپشن اینستاگرامی بنویسیم؟
زمان مطالعه: 14 دقیقه

بازاریابی اینستاگرام تماماً در مورد جنبه‌های دیداری است. کیفیت عکس‌های شما عامل متمایزکننده‌ای برای جذب فالوئر اینستاگرام، علاقه‌مند کردن آن‌ها به برندتان و هر آنچه دارد و نشان دادن جنبه انسانی کسب‌وکار شما خواهد بود. اما کار با گرفتن عکس‌های زیبا و ویرایش کامل آنها تمام نمی‌شود. عنوان (کپشن اینستاگرام) پست شما آن جایی است که می‌توانید به آن محتوای بصری صدای برای صحبت کردن بدهید.

یک کپشن خوب اینستاگرامی توضیح می‌دهد که آن عکس درباره چه چیزی است، به دنبال‌کنندگان‌تان می‌گوید که کاری بکنند؛ یا جوکی تعریف می‌کند که محتوای شما را لذت‌بخش‌تر و قابل اشتراک‌گذاری‌تر می‌کند.

اگر کپشن پست‌های اینستاگرام خود را به عنوان یک حرکت بعدی در نظر می‌گیرید، فرصت برای تعامل و خوشحال کردن فالوئرهای خود به روشی که نمی‌توانید فقط با یک تصویر بصری انجام دهید را کلاً از دست می‌دهید! در این مقاله می‌خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که به شما در نوشتن کپشن‌های اینستاگرامی بهتر کمک می‌کند. پس همراه تکنویک باشید.

فهرست مطالب

چگونه کپشن اینستاگرام بنویسیم؟

  1. ابتدا چندین پیش‌نویس تهیه کنید.
  2. چیزهای مهم را از پیش آپلود کنید.
  3. یک فراخوان برای اقدام (CTA) بگذارید.
  4. خود را به چهار هشتگ محدود کنید.
  5. صدای برند خود را با لحن دلپذیر اینستاگرام ترکیب کنید.
  6. از ایموجی‌ها استفاده کنید.
  7. سایر شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید.
  8. وقتی شک دارید، کپشن را مختصر نگه دارید.
  9. از نمونه‌های خوب کپشن نویسی یاد بگیرید.
  1. ابتدا چندین پیش‌نویس تهیه کنید.

آیا تا به حال یک جک عالی به ذهنتان رسیده اما برای گفتن آن خیلی دیر شده باشد؟ همه ما این احساس مشابه را داشته‌ایم؛ که وقتی پست را منتشر می‌کنیم، بعد از انتشار کپشن عالی اینستاگرام به ذهنمان می‌رسد.

منتظر درس هستید؟ در روند کار عجله نکنید! در عوض چند ایده برای کپشن بنویسید، کمی روی آنها فکر کنید، از همکاران نظرسنجی کنید که کدام یک بهتر است و به طور کلی برایشان وقت بگذارید.

شاید در این مرحله از خود بپرسید «اما آیا به‌موقع بودن و زمان‌بندی در اینستاگرام مهم نیست؟». این موارد می‌توانند بسته به موضوع پست شما اهمیت پیدا کنند. به عنوان مثال اینستاگرامر حرفه‌ای پاتریک جَنل (Patrick Janelle) می‌گوید که از اینستاگرام به عنوان نوعی سفر زمانی برای فعالیت‌ها و سبک زندگی خود استفاده می‌کند. او دوست دارد در عوض مستند کردن لحظاتش، در زمان واقعی رخ دادن هر چیزی پست بگذارد!

اما به لطف تغییرات پیوسته الگوریتم فید اینستاگرام، این روزها سطح تعاملی که پست‌های شما دریافت می‌کنند بیشتر از زمان‌بندی اهمیت دارد. یعنی فیدهای اینستاگرام ما سفارشی شده تا چیزهایی که اینستاگرام فکر می‌کند بیشتر از همه به آنها اهمیت می‌دهیم، نشان دهد. قابل مشاهده بودن پست‌های شما در فیدهای فالوئرها به تعداد لایک‌ها و نظرات یک پست، ارتباط شما با پست کاربر و سایر عوامل بستگی دارد.

به همین دلیل مهم است که وقت خود را صرف نوشتن یک کپشن عالی کنید تا فالوئرهای شما را در همان حوالی نگه دارد، آن‌قدر خوب باشد تا با دوستان خود به اشتراک بگذارند و آنها را تشویق کند تا با محتوای شما درگیر شوند.

  1. چیزهای مهم را از پیش آپلود کنید.

حداکثر تعداد کاراکتر برای کپشن اینستاگرام (2200 کاراکتر) اساساً مقداری است که به نظر می‌رسد باید رعایت شود. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که کپشن‌ها در فید کاربران پس از سه تا چهار خط متن قطع می‌شوند.

این به این معنی نیست که کپشن‌های شما آنقدر کوتاه باشند تا کاربران بتوانند 100% آن را بدون نیاز به کلیک بر روی «بیشتر» ببینند. در عوض، کپشن‌های خود را با محتوای مهم یا CTA برای اقدام بارگذاری کنید – و هر گونه هشتگ، @ نام‌گذاری یا اطلاعات اضافی را برای پایان کپشن بگذارید.

در اینجا نمونه‌ای از یک عنوان جذاب و جالب از شرکت مراقبت پوستی فرانک بادی (Frank Body) مبتنی بر قهوه است:

  1. یک فراخوان برای اقدام (CTA) بگذارید.

CTA

بهترین راه برای افزایش پتانسیل اشتراک‌گذاری پست اینستاگرام و جذب فالوئر، این است که در کپشن عکس‌های خود نوعی فراخوان برای اقدام (CTA) داشته باشید. به این معنی که از افعال عملی برای ترغیب افراد به انجام کاری استفاده کنید، به ‌جای اینکه صرفاً به صورت غیرفعال در کنار آن اسکرول کنید. ما متوجه شدیم که افعال در توییتر اشتراک گذاری بیشتری نسبت به اسم‌ها و صفت‌ها ایجاد می‌کنند – همین موضوع می‌تواند برای اینستاگرام نیز صادق باشد.

به عنوان مثال ممکن است بگویید «اگر این مطلب خنده‌دار است، دو ضربه سریع روی عکس بزنید» یا «داستان خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید».

در ادامه چند ایده برای CTA به شما نشان می‌دهیم:

  • سوال بپرسید.

افراد را تشویق کنید تا با تجربیات خود اظهار نظر کنند. ممکن است بتوانید از این تجربیات برای شکل دادن به استراتژی اینستاگرام خود استفاده کنید یا ایده‌های جدیدی برای محتوای جدید ارائه دهید. برای افزایش تعامل و لذت بیشتر دنبال کنندگان خود، به سوالات کاربران پاسخ دهید تا آن شبیه به مکالمه شوند.

مثلاً: H&M: «همه آنچه برای یک تعطیلات آخر هفته نیاز دارید. حالا کجا می‌روید؟»

اینستگرام H&M

لورنا جین: «خودتان باشید، همه افراد دیگر از قبل انتخاب شده‌اند. Inspo امروز با الهام از بانوی برجسته ما @ljclarkson – امروز چگونه باور خود را پیدا می‌کنید؟»

  • افراد را به لینک داخل بایوی خود هدایت کنید.

صفحه اینستاگرام

آدرس‌های وب قابل کلیک در هیچ کجا مجاز نیستند به جز قسمت «وب‌سایت» در بایوی شما. به همین دلیل است که پروفایل‌های بهینه‌سازی شده اینستاگرام آن URL را مرتباً به‌روزرسانی می‌کنند تا به آخرین محتوای وبلاگ، ویدیوهای YouTube، محصولات یا پیشنهادات خود اشاره کنند – و سپس به آن لینک در کپشن‌های اینستاگرام خود ارجاع می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر در حال برگزاری یک مسابقه هستید یا می‌خواهید مشترکان وبلاگ خود را افزایش دهید، فقط کافی است لینک را تغییر دهید و سپس عکسی ارسال کنید که لینک جدید را در کپشن آن ذکر کند.

یک نکته حرفه‌ای: از لینک‌های کوتاه شده استفاده کنید که شامل کدهای رهگیری UTM است. در نتیجه می‌توانید ببینید چه مقدار از ترافیک شما از صفحه اینستاگرام آمده است.

برای تغییر لینک در بایوی خود، به صفحه پروفایل خود بروید و روی «ویرایش پروفایل» کلیک کنید. سپس به سادگی URL مورد نظر خود را در کادر URL وارد کنید.

  • افراد را به تگ کردن دوستانشان دعوت کنید.

با دعوت از افراد برای تگ کردن دوستان خود، فالوئرهای خود را تشویق کنید تا پست شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در اینجا چند نمونه از روش‌های جالب و هوشمندانه وجود دارد که برندها از فالوئرها خواسته‌اند تا دوستان خود را تگ کنند.

فروتی: « امروز روز اسکربل (نوعی بازی با حروف برای ساخت کلمات) است! دوستانی را که دوست دارید با آنها بازی کنید تگ کنید».

کپشن نویسی اینستاگرام

HubSpot: «قهوه با همکاران صبح‌های جمعه را بسیار روشن‌تر می‌کند. رفیق قهوه‌خور دفتر خود را تگ کنید – و بهتر است کمی استراحت کنید!»

  • افراد را به شرکت در مسابقات مختلف دعوت کنید.

چگونه کپشن اینستاگرامی بنویسیم؟

مسابقات برای افزایش تعامل و دیده شدن برندها در اینستاگرام عالی هستند.

صرفاً از افراد دعوت کنید تا تصاویر خود را پست کنند و آنها را با استفاده از یک هشتگ در کپشن تگ کنید؛ درست مثل BuzzFeed Tasty که در ادامه می‌بینیم:

پست اینستاگرام BuzzFeed Tasty

قوانین رسمی مسابقه را در عنوان خود برای افرادی که علاقه‌مند هستند و حتی یک لینک در بایوی خود در نظر بگیرید.

اینستاگرام استارباکس
  1. خود را به چهار هشتگ محدود کنید.

در اینستاگرام یک هشتگ مانند هشتگ‌های توییتر و فیس‌بوک رفتار می‌کند: مکالمات کاربران مختلف را به یک جریان متصل می‌کند. تا زمانی که اکانت شما عمومی است، هر کسی که آن هشتگ را جستجو کند ممکن است پست اینستاگرام شما را پیدا کند.

هشتگ‌ها برای اتصال کاربرانی که یکدیگر را فالو نمی‌کنند اما در مورد موضوعات، رویدادها، برندها و موارد مشابه صحبت می‌کنند – و به همه آنها علاقه‌مند هستند – بسیار کاربرد دارند. هشتگ‌ها همچنین راهی عالی برای افزودن چاشنی طنز و خنده به پست‌های شما هستند؛ مانند آنچه FOMU در زیر انجام داده است:

پست اینستاگرام

ترجمه کپشن: شروع به باز کردن بسته‌ها در #southend کرده‌ایم! این بچه‌ها هم بخشی از خدمه جابه‌جایی و اولین مشتریان ما هستند. داریم نزدیک می‌شویم. با ما بمانید!

#برای_بستنی_کار_می‌کنند

اما از تعداد کمتر هشتگ استفاده کنید. برخی از کاربران اینستاگرام رشته‌ای از هشتگ‌های قابل جستجو را به عنوان راهی برای کسب فالوئرهای بیشتر در نظر می‌گیرند – اما واقعیت این است که برای فالوئرهایی که دارید این کار اسپم به نظر می‌رسد. اگر از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید، مردم متوجه می‌شوند و فکر می‌کنند کار جالبی نیست. هشتگ خود را به سه یا چهار مورد تاپ محدود کنید.

و به یاد داشته باشید اگر نمی‌خواهید، اصلاً لازم نیست هیچ هشتگی بزنید! برای داشتن یک کپشن عالی در اینستاگرام نیازی به هشتگ ندارید. در اینجا یک نمونه از یک عنوان خوب بدون هشتگ از استارباکس آورده شده است:

  • در انتهای کپشن اینستاگرام خود از هشتگ استفاده کنید.

هیچ هشتگی را تا انتهای کپشن فهرست نکنید، مگر اینکه عبارت هشتگ شده به طور طبیعی در یک جمله قرار بگیرد. به این ترتیب بخشی از کپشن شما که برای افراد جذاب‌تر است، در درجه اول قرار می‌گیرد و آن را کاربرپسندتر می‌کند.

علاوه بر این اگر کپشن شما به اندازه‌ای طولانی باشد که بقیه محتوای آن دیده نشود، هشتگ‌هایی که برای ارتباط با افراد وجود دارند (که چندان هم برای افراد جذاب نیستند)، از دید پنهان می‌شوند. بنابراین هشتگ‌های این کپشن …

هشتگ گذاری


نکته حرفه‌ای: برای هشتگی که در حال حاضر محبوب است به الهام نیاز دارید؟ وقتی پست جدیدی را باز می‌کنید و علامت # و سپس جستجوی ناقص را تایپ می‌کنید، اینستاگرام بر اساس محبوبیت، تعدادی هشتگ‌ به شما پیشنهاد می‌کند. در اینجا یک نمونه از آن را می‌بینیم:

هشتگ گذاری
  1. صدای برند خود را با لحن دلپذیر اینستاگرام ترکیب کنید.

هر شبکه اجتماعی لحن متفاوتی دارد که برای آن بهترین است. برای مثال، در حالی که یک کپی (متن تبلیغاتی) جدی و سنگین ممکن است در لینکدین به خوبی جواب دهد، همان کپی در اینستاگرام اصلاً دیده نخواهد شد. بهترین پست‌های اینستاگرام دارای لحنی آرام و سرگرم‌کننده هستند و جنبه‌های واقعی‌تر، انسانی‌تر و باهویت‌تر یک برند را نشان می‌دهند.

به همین دلیل است که بهتر است صدای برند خود را با لحن ساده‌تر و صمیم‌تر اینستاگرام تطبیق دهید. این کار برای برندهایی که صدایشان همیشه از صمیم قلب و سرگرم‌کننده بوده، مانند Wistia ساده‌تر خواهد بود:

وبسایت Wistia

 

برای برندهای جدی‌تر، تعادلی بین صداقت و قابل اعتماد بودن برقرار کنید.

اینستاگرام

 

حفظ لحن مشابه در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را در کانال‌ها بسازید. مثلاً فکر کنید که معمولاً می‌خواهید اغلب پست‌هایتان چقدر طولانی باشند. آیا می‌خواهید داستان نویسی باشید که یک پاراگراف یا بیشتر بنویسد؟

اینستاگرام کپشن


یا آیا به فضایی برای نوشتن دستورالعمل انجام یک کار یا دستور پخت نیاز دارید؟

کپشن نویسی

 

یا از یک رویکرد مینیمالیستی فقط با چند کلمه حمایت می‌کنید؟

کپشن نویسی اینستاگرام

 

در مواقع شک، سعی کنید شوخ طبع باشید. هوشمندی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، عملکرد بسیار خوبی دارد. مردم خوششان می‌آید که برندها جوک بگویند یا با کلمات بازی کنند. به عنوان مثال JetBlue همیشه یک منبع خوب برای جناس است:

متن کپشن: روز (تونا) را دریابید! (Daytona، Day به معنی روز) و به سمت ساحل روانه شوید!

چگونه کپشن اینستاگرامی بنویسیم؟


این هم یکی دیگر از چوبانی (Chobani):

Chobani

متن کپشن: دونات‌های لیمویی دانه خشخاش درست شده با چوبانی؟ خیلی به آنها توجه نکنید! (Do not, Donut).

اگر تجربه کپشن نویسی دارید، الیزابت هولمز از وال استریت ژورنال پیشنهاد می‌کند که یک بازی تداعی کلمات یا طوفان فکری با یک دوست انجام دهید.

  1. از ایموجی‌ها استفاده کنید.

ایموجی‌ها شکلک‌های کارتونی هستند که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند از آنها استفاده کرده و به کپشن اینستاگرام خود اضافه کنند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها از آنها در کپشن‌های خود استفاده می‌کنند – حتی برندهای «جدی»‌تر.

روش‌های مختلفی برای استفاده از ایموجی‌ها در پست‌های اینستاگرامی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از آنها در ابتدای پست برای جلب نظر افراد استفاده کنید؛ مانند این یکی:

پست فدکس

همچنین می‌توانید از آن‌ها در وسط جملات به عنوان جایگزینی برای کلمات استفاده کنید، یا در پایان یک پست به‌ عنوان نوعی «پانچ لاین» (عبارت یا جمله پایانی یک جوک یا داستان، دارای طنز یا برخی عناصر حیاتی دیگر) مانند این:

ایموجی در کپشن نویسی

به جای Fire از ایموجی آن استفاده شده است.

  1. سایر شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید.

شما همچنین می‌توانید از کپشن‌ اینستاگرام برای تبلیغ سایر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این یک راه عالی برای اطلاع رسانی به فالوئرها در شبکه‌های اجتماعی است که بدانند شما را در چه رسانه‌های دیگری می‌توانند پیدا کنند – پس از مدتی خواهید دید که فالوئرهای اینستاگرام شما به دنبال کنندگان توییتر، طرفداران فیس‌بوک، مخاطبان اسنپ‌چت و سایر موارد تبدیل شده‌اند.

برای مثال ممکن است کمپینی را تبلیغ کنید که در کانال دیگری در حال انجام است؛ مانند کوکاکولا در مثال زیر:

کپشن نویسی

ترکیبی از کاپیتان آمریکا و کوکاکولا

 

نکته حرفه‌ای: اگر یک حساب Snapchat دارید، Snapcodes برای تبلیغ بین کانالی در سایر پروفایل های شبکه‌های اجتماعی شما عالی است. هر کاربر اسنپ‌چت دارای یک اسنپ کد منحصر‌به‌فرد است؛ این کد تصویری شبیه لوگوی اسنپ‌چت است اما دارای الگوی منحصربه‌فردی از نقاط است. برای دنبال کردن شما در اسنپ‌چت، تمام کاری که کاربران باید انجام دهند این است که اپلیکیشن اسنپ‌چت را باز کنند، از اسنپ‌کد شما عکس بگیرند و روی صفحه نمایش خود ضربه بزنند.

در اینجا یک مثال از WeWork آورده شده است:

پست WeWork
  1. وقتی شک دارید، کپشن را مختصر نگه دارید.

بسته به مخاطبان‌تان کپشن‌های شما ممکن است طولانی‌تر از چند کلمه یا یک جمله باشند. به عنوان مثال اگر یک شرکت مواد غذایی هستید، ممکن است یک دستور‌العمل کامل پخت یک غذا را در کپشن خود پست کنید – و خیلی هم خوب است؛ تا زمانی که کپشن را با مهم‌ترین اطلاعات (مانند نام دستور غذا) از پیش بارگذاری کنید تا قطع نشود.

اما اگر هنوز مطمئن نیستید که صدای برندتان چیست، یک قانون خوب این است که کپشن را مختصر نگه دارید. برخی از بهترین کپشن‌های اینستاگرام خطوط کوتاه هستند، یا به نوعی به سرعت نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند و به محتوای بصری اجازه می‌دهند بیشتر صحبت را بکنند.

خلاصه نویسی در کپشن نویسی
  1. از نمونه‌های خوب کپشن نویسی یاد بگیرید.

اگر چیزی باشد که بتوان از این متن فهمید، این است که به طور خلاصه و هوشمندانه اضافه کردن متن به اینستاگرام می‌تواند سخت‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد.

چگونه یک کپشن خوب اینستاگرامی بنویسیم؟

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد یک کپشن خوب در اینستاگرام می شود؟ بیایید خلاصه کنیم:

  • پیشرویی با چیزهای خوب
  • یک فراخوان برای اقدام (CTA)
  • تعدادی هشتگ سالم و خوب
  • یک لحن مودب و مهربان
  • ایموجی‌ها
  • تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی
  • اختصار
  • اطلاعات مفید

تمام شرکت‌هایی که در قسمت‌های قبلی به آنها اشاره کردیم، همگی روش خاص خود برای جذب فالوئر در اینستاگرام را دارند؛ اما چگونه می‌توانید از رویکرد آن‌ها برای کپشن‌های خود استفاده کنید؟

بیایید نگاهی به چند کپشن اینستاگرام بیاندازیم که از این ویژگی‌های مهم استفاده می‌کنند و شما هم می‌توانید آنها را در استراتژی اینستاگرام کسب‌وکار خود اعمال کنید.

کپشن‌هایی که با چیزهای خوب به جلو می‌روند.

  • این پایان [رویداد شرکت] در روز اول است! امروز یک روز عالی با افراد خوب، جلسات فوق‌العاده و سخنان کلیدی بود…»
  • [محصول جدید] اکنون در دسترس است! همین حالا نسخه آزمایشی 30 روزه رایگان خود را دریافت کنید و خودتان ببینید…»
  • ما اینجا در [رویداد صنعت] هستیم! بیایید در [غرفه #] سلام کنید و قبل از اینکه مدیر اجرایی ما در [بحث آزاد] روی صحنه برود، او را ببینید…
  • به [نام کارمند] خودمان برای برنده شدن [جایزه] تبریک می‌گوییم! افتخاری شایسته کسی که به هدف ماهانه خود رسید…

کپشن‌هایی با CTA

  • بهترین [محصول] برای این زمان از سال. قسمت مورد علاقه شما از فصل پاییز چیست؟ در کامنت‌ها به ما بگویید.
  • ما در روز اول ژانویه تعطیل خواهیم بود، اما با یک اعلامیه هیجان‌انگیز پس از سال نو برمی‌گردیم… شب سال نو کجا خواهید بود؟ برنامه‌های خود را به ما بگویید.
  • [پادکست] قسمت 1 اکنون برای گوش دادن در دسترس است! از حضور مهمانمان [نام مهمان] بسیار خوشحال هستم. لینک در بایو
  • هم‌افزایی تیم برای یک فرهنگ سازمانی عالی بسیار مهم است. یکی از همکارانی که دوست دارید با او کار کنید را در نظرات زیر تگ کنید.
  • ما برای معرفی [محصول جدید] بسیار هیجان‌زده هستیم، اما هر [نوع محصول] عالی نیاز به یک اسم فوق‌العاده هم دارد. پیشنهادات نام خود را ارسال کنید و بهترین آنها برنده یک سال خدمات رایگان می‌شوند! لینک در بایو.

کپشن‌هایی با یک تا چهار هشتگ

  • ما اینجا در مایل 17 #NYCMarathon هستیم و باشگاه دوندگی شرکت‌مان را تشویق می‌کنیم! روزی شگفت انگیز برای 26.2. #IloveNYC
  • [نام رویداد] شرکت‌کنندگان: در بحث آزاد ساعت 3 بعدازظهر به ما بپیوندید تا بدانید چگونه #NewTrend صنعت را تغییر می‌دهد. #هشتگ_رویداد
  • تیم بازاریابی را با دونات برای رسیدن به هدف #LeadGeneration شگفت زده کردند! در ضمن این دونات‌ها امروز رایگان هستند! #Free DonutDay #FridayFeeling

کپشن‌هایی با لحن مودب و مهربان

  • آفرین به همه کسانی که در این یک چهارم سال به هدف خود رسیدند! اگر هم نه نرسیدید، آماده باشید تا آن را در سه ماهه دیگر محقق کنید. تو عالی عمل خواهی کرد. #اهداف
  • بازیافت فقط یک الزام در پارکینگ دفتر کار نیست. بلکه یک کار درست است. روز بازیافت مبارک! #روز بازیافت
  • دوشنبه شاد! از شروع هفته کاری نترس، آن را در آغوش بگیر! کارمندان شاد مشتریان راضی می‌سازند. 🙂 #دوشنبه انگیزه

کپشن‌هایی با ایموجی

  • 👀 نشان [نام شرکت] در مرکز شهر مشاهده شد! عاشق دیدن این هستیم که همه به ما محبت دارند. ❤️
  • همه به سلامت سیاره ما کمک می‌کنند. برای موفقیت در [نام شرکت]، باید به 🌎 احترام بگذاریم. روز زمین مبارک!
  • #جنون_مارس آغاز شده است و ما امشب در [نام کالج] تیم ایالتی خود را تشویق می‌کنیم. بیایید این کار را انجام دهیم، [نماد خوش‌شانسی تیم]! 🏀
  • 🏆 هشدار! 🏆 از اینکه در [سال] در بهترین 20 مکان برای کار در [ایالت] نام گرفتیم هیجان‌زده هستیم! ما همه آن را مدیون کارمندان سختکوش و مشتریان وفادار خود هستیم. همه شما فوق‌العاده‌اید!

کپشن‌هایی که دیگر شبکه‌های اجتماعی را تبلیغ می‌کنند.

  • در ساعت 11 صبح فردا، از سخنرانی مدیر عامل خود در [رویداد] به صورت زنده توییت خواهیم کرد. در صفحه توییتر ما را دنبال کنید! لینک در بایو
  • بسیار متاسفیم اگر دیروز نتوانستید به حساب [نام شرکت] خود وارد شوید و حالا می‌خواهید آن را جبران کنیم. با ما در مسنجر فیس‌بوک تماس بگیرید و کد تخفیف قابل بازخرید خود را دریافت کنید.
  • ما در LinkedIn فعال هستیم و کارمندان ما هم همان‌جا هستند! اکنون ما را پیدا کنید و با ما ارتباط برقرار کنید (ما گاز نمی‌گیریم!). لینک در بایو

کپشن‌های مختصر

  • سال جدید، لوگوی جدید.
  • ما جابه‌جا شده‌ایم! دفتر کار جدیدمان را چک کنید.
  • #روزشکرگزاری مبارک! شما برای چه چیزی شکرگزار هستید؟
  • #TGIF (خدا را شکر! امروز جمعه است (مثل پنجشنبه ما))
  • سال نو مبارک!
  • (شعار برند شما)

کپشن‌هایی با اطلاعات مفید

  • وقتی در کپشن اینستاگرام وارد جزئیات بیشتر می‌شوید، مطمئن شوید که اطلاعاتی که می‌دهید برای بیننده ارزشمند و چشم‌نواز است. به مثال زیر دقت کنید؛ یک پست مفید از Smartbug که 5 راه شخصی سازی وب سایت را نشانمان می‌دهد.
نکات مهم کپشن نویسی

در نظر گرفتن تمامی نکات گفته شده در بالا

تلاش کنید در صورت امکان، از تمام نکات بالا استفاده کنید تا بهترین و متفاوت‌ترین کپشن اینستاگرام برای کاربران خود را منتشر کنید. در اینجا نمونه‌ای از یک پست از HubSpot را می‌بینیم که بسیاری از تاکتیک‌های ذکر شده در بالا را در یک پست اینستاگرام به کار برده است:

پست اینستاگرام

پیگیری و بهبود استراتژی‌های کپشن نویسی اینستاگرام

همانطور که انواع مختلف پست‌ها را در اینستاگرام بررسی می‌کنید، نحوه عملکرد انواع پست‌ها را هم دنبال کنید؛ به کپشن‌های خود هم توجه داشته باشید. اینستاگرام از نظر تجزیه و تحلیل چیز زیادی برای ارائه ندارد، بنابراین باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

سعی کنید هر پست را در یک صفحه اکسل فهرست کنید و URL آن، زمان پست شدن، تعداد لایک‌ها و نظراتی که دریافت کرده‌اید و انواع بازخوردهایی که از طرفداران خود دریافت می‌کنید را در آن ثبت کنید. به این صورت می‌توانید آمار دقیقی از روند پست و عملکرد آن در اینستاگرام داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به 9 نکته مهم برای نوشتن کپشن‌های خوب و تاثیرگذار در اینستاگرام اشاره کردیم. سپس به بررسی جزئیات هر نکته و موارد مهم آنها پرداختیم. برای هر مورد مثال آوردیم و در قالب مثال نکات بیشتری را متذکر شدیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تکنویک آماده ارائه خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی وب سایت، هاست و دامین، سئو، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی و سایت، خدمات گرافیکی و موارد مشابه می‌باشد. برای دیدن جزئیات بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *